Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Een gezonde levensstijl > Te dun. Wat moet ik doen?!
Auteur Onderwerp: Te dun. Wat moet ik doen?!
Anonymous228

BerichtGeplaatst: 28-11-2009 16:29 Reageer met quote

Hallo,

Ik ben een jongen van 20 jaar oud. Ik ben 187cm lang en weeg 64 kilo. Dit vind ik te licht voor mijn lengte en dat geeft de BMI meter ook aan. Nu eet ik al veel... boterhammen etcetc. Maar ik wil maar niet aankomen!!! Ik word er een beetje gek van. Ik wil toch richting de 70/75 kilo toe! Wat moet ik hieraan doen?! Ik heb overwogen om naar mijn huisarts te gaan, waar ik zowieso buiten zijn praktijk een goede relatie mee hebt, dus ik hoef mij niet voor hem te schamen, maar is er nog een andere methode dan naar hem toe gaan?! Ik wil toch wat informatie voordat ik die stap neem. Is er soms een pil die je stofwisseling juist verminderd/vertraagt?! waardoor je lichaam meer vet kan opnemen?! Want ik denk dat juist dat het geval is bij mij... snelle stofwisseling.

Alvast bedank!
miekje79

BerichtGeplaatst: 29-11-2009 14:09 Reageer met quote

Hoi hoi

Ben je al eens naar een dietist geweest voor advies?
De Co

BerichtGeplaatst: 29-11-2009 15:34 Reageer met quote

Naar de huisarts gaan is geen slecht idee. Zal waarschijnlijk wat bloed laten prikken. Met name de schildklierfunctie heeft grote invloed op je gewicht.
Anonymous228

BerichtGeplaatst: 08-12-2009 12:17 Reageer met quote

Ik heb een Protein shake aangeschaft. Met dit samen doe ik wat training, ook eet ik een x aantal meer boterhammen per dag.

Nog steeds wil ik naar de huisarts gaan. Kijken wat hij ervan vind.
Ries71

BerichtGeplaatst: 19-12-2009 11:17 Reageer met quote

Hee kerel,

Je hebt het over wat training zie ik. Die prot. shake...never mind. Daar kan je heel vervelende darmen van krijgen (ik althans wel en ik kwakkel nog). Trainen is goed maar begin eerst licht...je zal wellicht eerst wat gewicht verliezen maar als je wat fitter bent en wat meer ervaren met trainen kan je gaan massa trainen..echt op spieropbouw. Dit is niets meer dan het gewicht waarmee je traint steeds zwaarder te pakken met minder herhalingen. Een voorbeeld: biceps:

10 x 14 kg
8 x 16 kg
6 x 18kg
6 x 18kg

zo heb ik het gedaan en het werkt.

Als je hierbij gezond eet moet jij eens kijken wat er gebeurt na een tijdje. Niet opgeven hoor..het begin is altijd moeilijk.
Index > Een gezonde levensstijl > Te dun. Wat moet ik doen?!
Pagina 1 van 1  

© Medisch Forum.nl 2004 - 2018   Privacy- en cookieverklaring