Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Een gezonde levensstijl > help! Ik ben te dun!
Auteur Onderwerp: help! Ik ben te dun!
--sanne--

BerichtGeplaatst: 07-11-2009 16:16 Reageer met quote

Hoi allemaal, mijn naam is sanne.
Ik ben 15 jaar en ben 158 cm. Ik heb mijn bmi berkend en ben erachter gekomen dat ik ondergewicht heb. Ik wist het daarvoor al,want iedereen pest me altijd met dat ik te dun ben. Ze noemen me soms ook wel anorexia patient. Dat doet heel erg pijn,want ik wil zo graag een normaal gezond lichaam. Ik ben ook snel moe en vaak zwakjes. Het komt waarschijnlijk omdat ik niet goed eet. Maar ik heb er ook helemaal geen verstand van hoe ik alles moet indelen enz. Zou iemand misschien een schema met tijden en het voedsel voor mij kunnen maken? Ik wil echt zo snel mogelijk wat kilo'tjes bijkomen en wat vet kweken. HELP ME AUB!!
Ilonk

BerichtGeplaatst: 07-11-2009 17:37 Reageer met quote

hey sanne kunnen jou ouders je hier bij niet helpen?

het is iniedergeval belangrijk om 3 keer per dag te eten

smorgens ( als je opstaat ) ong 2/3 broodjes
smidags ( tussen 12 en 1 ) ong 2 tot 4
en savonds ( tussen 5 en 7 ) goed bord vol avond eten
--sanne--

BerichtGeplaatst: 07-11-2009 18:48 Reageer met quote

denk je echt dat dat werkt? en hoelang denk je dat het duurt voordat ik er wat voller uit zie?
Amber95

BerichtGeplaatst: 07-11-2009 20:55 Reageer met quote

misschien langs de huisarts, die je misschien kan doorsturen naar een diëtist? die kunnen je vaak helpen om een gezond eetpatroon te krijgen zodat je op gewicht komt en blijft. succes in ieder geval!
marjan27

BerichtGeplaatst: 08-11-2009 0:33 Reageer met quote

Om een beetje aan te komen is het ook goed om regematig een tussendoortje te eten,koek,ijs,chips,banaan enz.
Neem bv geen magere melk, maar yoki drink of chocolade melk.doe op je bakje vla wat slagroom!

en idd 3x daags goed brood en een warme maaltijd eten.
Je kunt in overleg met je huisarts wel poeder krijgen om wat dikker te wrden.
s6
eendenkuif

BerichtGeplaatst: 19-12-2009 20:18 Reageer met quote

Hoihoi,

geen zak van aantrekken wat ze van je vinden.
ik was op die leeftijd ook veel te mager, en ik vond het echt vreselijk, vooral met sporten en douchen enzovoort.

Ik heb er heel erg veel last van gehad, en het heeft mij achtervolgd tot mijn 30e jaar, echt waar.

Dus zie dat te voorkomen! en ga jezelf zien als een mooi persoon die uniek is en de moeite waard is!!
Spiegel je niet aan anderen svp, het is zo zonde allemaal! Hou van jezelf zoals je bent.
Catwoman

BerichtGeplaatst: 01-01-2010 16:46 Reageer met quote

--sanne-- schreef:
Hoi allemaal, mijn naam is sanne.
Ik ben 15 jaar en ben 158 cm. Ik heb mijn bmi berkend en ben erachter gekomen dat ik ondergewicht heb. Ik wist het daarvoor al,want iedereen pest me altijd met dat ik te dun ben. Ze noemen me soms ook wel anorexia patient. Dat doet heel erg pijn,want ik wil zo graag een normaal gezond lichaam. Ik ben ook snel moe en vaak zwakjes. Het komt waarschijnlijk omdat ik niet goed eet. Maar ik heb er ook helemaal geen verstand van hoe ik alles moet indelen enz. Zou iemand misschien een schema met tijden en het voedsel voor mij kunnen maken? Ik wil echt zo snel mogelijk wat kilo'tjes bijkomen en wat vet kweken. HELP ME AUB!!

heey het lijkt net alsof ik het gestuurd heb egt waar...
ik heb precies het zelfde probleem (en ik heet sanne en ben nu 16 XD) en ik word er ook gek van...
bij mij is alleen het probleem: hoeveel ik ook eet en hoe vet het ook is ik kom niet aan!
ik drink elke ochtend chocomel en savonds schep ik soms 2 keer op en in de middag 2 broodjes en 5 koekjes daartussen eet ik heel veel snoep chocola en koek en tog helpt het niet...

ik hoop voor je dat je niet hetzelfde probleem hebt. Sad dat zou echt kut zijn...
ik hoop dat je al wat meer aankomt en dat het gelukt is met je eetpatroon aangezien ik nogal laat reageer.

probeer zo veel mogelijk te eten (ga niet door tot je moet kotsen) en als je een lege maag hebt wacht dan niet met eten. (mijn school is best makkelijk met eten in de les omdat ze weten van mijn probleem)
over dat pesten: niks van aantrekken gewoon negeren en dan houden ze vanzelf op.
succes!Smile
groetjes Catwoman (Sanne)
Miss Pirate

BerichtGeplaatst: 10-01-2010 3:57 Reageer met quote

Ik heb ook hetzelfde probleem!
Ik ben 17 jaar (over 2,5 week 18 ), ben ong. 1,70 m. en ik weeg maar 48 kg.
Mensen om me heen zeggen dat ik er gewoon gezond uitzie en licht ben gebouwd of zo. Als ik me maar goed voel is het oké!
Maar dat is juist het probleem, ik voel me dus niét goed... Ik ben vaak moe (toch kan ik 's avonds niet in slaap komen, zoals nu ook, maar daar krijg ik vanaf volgende week gelukkig Melatonine voor), duizelig of misselijk. Daarnaast heb ik minstens 1 keer per week (zware) migraineaanvallen die vaak de hele dag aanhouden en ik vraag me af of dat niet ook door mijn ondergewicht komt.

Dit is wat ik ong. binnen krijg en hoeveel ik beweeg:
(Ik begin de week op zaterdag, omdat ik in het weekend anders eet en beweeg dan doordeweeks en ik ben over het algemeen om de week van vr-zo bij mijn vriend)

Zaterdag
Ontbijt:
X (Meestal niet, ik slaap vaak uit tot een uur of 11, 12)
Middageten:
- 2 donkervolkoren boterhammen met beleg (meestal kaas en tomaat) of een bord Brinta (bij mijn vriend 1-3 bruine boterhammen met meestal vleeswaren)
- 1-2 glazen sap, frisdrank of halfvolle melk of een paar slokjes ontbijtdrank
Avondeten:
- Patat (2-4 keer m'n bord vol)
- Sla met bijv. tomaat, kaas en/of ei, komkommer en augurk (4-6 opscheplepels)
- 1 rundvleeskroket of 1 kaassoufle of een halve frikandel met een halve kroket of kaassoufle
(ik ben allergisch voor varkensvlees en aangezien in frikandel ± 25% varkensvlees zit, wil ik er niet teveel van eten)
- 1 tot 3 glazen cola light
(Bij mijn vriend eet ik meestal een andere warme maaltijd en ik drink daar 1-4 glazen water of 1 glas rode wijn bij de maaltijd)
Tussendoor:
- Soms een stuk fruit of zo
- 1 beker warme nep-nesquick of thee (bij mijn vriend meestal frisdrank of melk)
- 1-2 koekjes (bij mijn vriend vaak iets van chocolade)
Beweging:
Als ik thuis ben nauwelijks, Als ik van mijn vriend naar huis ga sowieso 2 keer een half uur (lopen/trein/lopen)

Zondag
Ontbijt:
- 1 gekookt eitje
- Een half of 1 hard wit broodje
- 1 glas sap
(Als ik bij mijn vriend ben meestal niet, dan slaap ik uit)
Middageten:
- 1-2 koppen soep met wat sneetjes stokbrood (bij mijn vriend 1-3 bruine boterhammen met meestal vleeswaren)
- 2 glazen melk of sap
Avondeten:
- 2 donkervolkoren boterhammen met beleg (meestal kaas en tomaat) of een bord Brinta
- 1-2 glazen sap
(Als ik om die tijd bij mijn vriend ben een warme maaltijd)
Tussendoor:
- 1 luxe koek
- 1-2 schaaltjes chips
- 1 beker warme nep-nesquick met slagroom
- 1 glas cola
(Als ik bij mijn vriend ben is dat anders)
Beweging:
Als ik thuis ben nauwelijks, bij mijn vriend beweeg ik over het algemeen wat meer..

Maandag en woensdag (stage)
Ontbijt:
- 1 portie fruitontbijt (dat is ± 1 boterham en je dagelijkse portie fruit fruit)
Middageten:
- 2-4 volkoren boterhammen met beleg (meestal 1-2 zoet en 1-3 hartig)
- 1-2 bekers melk
Tussendoor:
- Paar stukjes fruit met de kinderen (appel, peer, banaan)
- 1 soepstengel met de kinderen
- 0-2 bruine boterhammen met beleg (meestal pindakaas of anders appelstroop)
- Als er iets lekkers in de pauzeruimte staat, neem ik daarvan (moet ik van mezelf wel eerst minstens 1 boterham hebben gegeten)
- 1-4 koekjes
- 0-4 snoepjes of dropjes
- 1-4 glazen thee (1 suikerklontje of theelepeltje suiker per glas)
- 1-2 bekers warme nep-nesquick
- 0-1 glazen sap/limonade
Beweging:
- 4 keer een kwartier fietsen (heen fiets/trein/fiets en terug fiets/trein/fiets naar stage)

Dinsdag en donderdag (school, doe een thuisstudie + oppassen)
Ontbijt:
- Zeer variërend. Van niets tot een appel of banaan tot een bord Brinta. Brood krijg ik niet weg 's ochtends
Middageten:
- 2 donkervolkoren boterhammen met beleg (meestal hartig), maar vaak ook iets vettigers, zoals gebakken ei op brood of rösti
- Vaak een glas vers geperste sinaasappelsap, anders een glas melk of sap uit pak
Tussendoor:
- Vaak 1-2 sneetjes ontbijtkoek
- 0-1 eierkoeken
- 1-2 koekjes
- 0-2 snoepjes of dropjes
- 1-2 glazen thee met 2 theelepels honing of 1 theelepel rietsuiker
- 1-2 bekers warme nep-nesquick
Beweging:
- 2 keer een half uur fietsen (heen en terug naar oppassen)
- Donderdag 1 uur stofzuigen
- Donderdag 1 uur sanitair reinigen

Vrijdag (vrije dag)
Onbijt:
X Meestal niet, ik slaap vaak uit tot een uur of 11, 12
Middageten:
- 2 donkervolkoren boterhammen met beleg (meestal kaas en tomaat) of een bord Brinta
- 1-2 glazen sap of melk
Tussendoor:
- Soms een stuk fruit of zo
- 1-4 koekjes
- 1-2 glazen sap
- 1 beker warme chocolademelk of thee
(Bij mijn vriend is dat anders)
Beweging:
Als ik thuisblijf nauwelijks. Als ik naar mijn vriend ga sowieso 2 keer een half uur (lopen/trein/lopen)

Avondeten (doordeweeks):
- Ik houd niet van gekookte aardappels, stamppot, ovenschotel en zilvervliesrijst. Als dat op tafel staat eet ik er zo min mogelijk van(1-2 opscheplepels). Ik houd wel van andere aardappelproducten, pasta's, lasagne en (volkoren) macaroni. Wanneer dat op tafel staat neem ik minstens 3-6 opscheplepels.
- Sla met bijv. tomaat, kaas en/of ei, komkommer en augurk vind ik erg lekker. Daarvan neem ik 4-6 opscheplepels.
- We eten bijna elke dag vlees, maar omdat vlees duur is hebben we maar kleine porties. Meestal wordt een vleesje zoals het in de verpakking zit gehalveerd. We delen dan 3 stukjes vlees met z'n 6en. Vis eten we bijna nooit, omdat mijn vader dat niet graag eet. Mijn moeder, zusjes, broertje en ik lusten dat allemaal wel heel graag.
marjan27

BerichtGeplaatst: 10-01-2010 23:38 Reageer met quote

Ik mis inderdaad de aardappelen met groente en vlees!

Misschien iets met aardappelen uit de oven of aardappel puree.en groente boontjes spinazie bloemkool enz..rauwkost is prima en gezond alleen zitten er geen vettten in,gebruik dan bv slasaus of mayo.
Pasta is prima om te eten,maar je het weinig variatie enz..
en dat is wel wat je lichaam nodig heeft,

Ontbijt is een belangrijke start van de dag!
Miss Pirate

BerichtGeplaatst: 11-01-2010 0:45 Reageer met quote

marjan27 schreef:
Ik mis inderdaad de aardappelen met groente en vlees!

Misschien iets met aardappelen uit de oven of aardappel puree.en groente boontjes spinazie bloemkool enz..rauwkost is prima en gezond alleen zitten er geen vettten in,gebruik dan bv slasaus of mayo.
Pasta is prima om te eten,maar je het weinig variatie enz..
en dat is wel wat je lichaam nodig heeft,

Ontbijt is een belangrijke start van de dag!

Ohja, de groentes (buiten de rauwkost) was ik vergeten te noemen. Die eten we wel bijna elke dag hoor! Rauwkost hebben we elke dag. Van rodekool, prei, bloemkool en brocoli eet ik meestal 2-5 opscheplepels. Op de bloemkool en brocoli moet dan wel kaassaus zitten, anders vind ik het te droog. Van de meeste andere groentes eet ik maar 1-2 opscheplepels. Mijn moeder verwerkt ook altijd verse groentes in de (pasta)sausen. Ze maakt tomatensaus met verse tomaten, ui en knoflook en doet er vaak ook paprika of wortel doorheen (zelfde geldt voor tomatensoep). En we eten ook vaak macaroni met spinaziesaus, das ook erg lekker.

Ik lust dan geen gekookte aardappels en stamppot, maar ik lust wel andere aardappelgerechten hoor! Zoals aardappelpuree, aardappelkroketjes, aardappelschijfjes, krieltjes, patatjes, rösti en Aviko aardappelgerechten(uit de wok is dat)

Door de sla zit altijd slasaus. Meestal maakt mijn moeder die zelf aan met mayonaise, olie, zout, peper en wat augurkensap.

We eten elke week sowieso minstens 2 keer een aardappelgerecht, daarnaast ong. 2 keer pasta en 2 keer rijst. Soms eten we ipv van 1 keer pasta of rijst ook iets anders, zoals taco's of burrito's. Of nog een keer een aardappelgerecht.
's Zondags eten we 's middags warm en dan eten we meestal soep met stokbrood of pizza(broodjes)
marjan27

BerichtGeplaatst: 11-01-2010 23:29 Reageer met quote

oke dan eet je wel gezond volgens mij!
Miss Pirate

BerichtGeplaatst: 12-01-2010 12:17 Reageer met quote

marjan27 schreef:
oke dan eet je wel gezond volgens mij!

Oh, maar ik weeg wel te weinig volgens Voedingscentrum, hoe kan dat dan?
Of weet jij dat ook niet?
marjan27

BerichtGeplaatst: 13-01-2010 1:12 Reageer met quote

Ik kan niet echt lezen dat er iets mis is met je voedingspatroon,misschien kan je vaker een tussendoortje eten? bv vla pap koekjes chips enz..dat wil wel eens helpen

Als je er niet goed door voelt kan je misschien eens naar je huisarts gaan,misschien heb je een tekort aan iets,of iets anders,je kunt altijd bloed laten prikken.

liefs marjan en ik lees je wel!
K3Fan

BerichtGeplaatst: 15-05-2010 10:43 Reageer met quote

wil je graag dikke worden of ben je al aangekomen ??

tip een voldoen en kijk ook eens naar de dingen die dikmakers
zijn en eet ook elke dag iets..

kun je ook tegen chocolade of krijg dan snel puistjes of jeudpuistjes in het gezicht..

eet ook lekker tussendoortjes bv ook snoep en veel koekjes
en chips en goed melk drinken of chocolade melk

ik heb ook julie hulp nodig ????

wie kan me wat tips geven over schoonmaken met kraanwater als je puistjes hebt en hoe je ze moet uitknijpen of uitdruken ??

wie kan me ook uitlegen wat het verschil is tussen puistjes en jeudpuistjes ??

zijn er ook meiden met moedervlekken of heel veel moedervlekken op hun lichaam of die overal zitten is er iemand die daar graag over willen praten en de dingen kan uitlegen, ik heb er ook wat als julie willen weten waar dan vraag me maar gerust!! ik heb er ook 1 die ik wel zeg op mijn linker onderarm waar haar uitgroei kun je dit ook afknippen ??

wie helpt me
ronaldinho779

BerichtGeplaatst: 16-05-2010 21:37 Reageer met quote

vitamine a:wortel,spinazie,papaya
vitamine B:bruin brood ,groenten
vitamine c:sinaasappel en andere fruitsoorten
vitamine D:melk,vis,zuivel producten
vitamine:noten

zorg dat je iedere dag 1 van deze vitamine binnen krijg om je beter te voelen Smile
Miss Pirate

BerichtGeplaatst: 11-06-2010 14:55 Reageer met quote

Goed nieuws! Smile
De afgelopen maanden heb ik heel erg mijn best gedaan om aan te komen. Zo heb ik meer toetjes gegeten, vaker een (gezond) tussendoortje genomen en zelfs regelmatig een extra maaltijd ingelast, omdat ik niet zoveel tegelijk kan eten. Dan at ik bijv. tussen de middag- en de avondmaaltijd nog een extra boterhammetje of een bordje pap.
In januari postte ik hier dat ik 48 kg was, dat is nu 51 kg! Smile Ik ben dus 3 kg aangekomen. Daar ben ik al heel blij mee, uiteraard. Ik wil wel nog proberen om in ieder geval op de 52 kg te komen, want dat is volgens de BMI meter van de hartstichting het minimale gezonde gewicht bij mijn lengte (ik ben 1,72 m.), maar ik ben nu ook al heel tevreden.
mager

BerichtGeplaatst: 22-04-2011 12:07 Reageer met quote

Hoi Allemaal.

ik ben hier eens gaan lezen naar jullie verhalen.
ik wil alleen zeggen dat ik helemaal stapel gek ben op slanke / dunne vrouwen. ik verzet me er niet tegen en kan mij niet uitmaken wat voor reakties ik daar op krijg. ik weet dat meeste jonges dikke (borsen) willen zien enzo. dus dan doe je maar mee.. want als ik roep, kijk eens.. kleine borsten.. dan word ik uitgelachen . maar ik voel wat ik voel en ik wil jullie meiden die dun zijn vertellen dat er ook jongens zijn die dun wel heel mooi vinden hoor. dus.
wees vrij om mij (leuke) berichten te sturen Embarassed
Jubelteen

BerichtGeplaatst: 22-04-2011 14:07 Reageer met quote

Nou das lekker ik reageer hier, staat er blijkbaar een zwarte lijst woord in. Maar corrigeren mag ik dus blijkbaar niet... dus heel mijn tekst is weg.
Ik ga dus niet meer uitgebreid reageren.

Ik zie te weinig brood, 4 sneden op een dag moet eigenlijk kunnen. Weinig melk. Neem elke dag een beker melk. Als je niet zo veel vlees eet, neem dan elke dag een ei erbij. Gebruik volle boter, geen light toestanden. En als je geen aardappelen eet, neem dan pasta of wat anders maar sla in ieder geval niks over. Je eet allemaal licht verteerbaar spul en dat zet je lichaam in spaarstand. Pak peperkoek met boter er op.. eierkoek met boter en beetje suiker er op.
Nou ja kortom, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Goed dat je al wat aangekomen bent en Mager... toppie!
Index > Een gezonde levensstijl > help! Ik ben te dun!
Pagina 1 van 1  

© Medisch Forum.nl 2004 - 2018   Privacy- en cookieverklaring