Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Een gezonde levensstijl > help! Ik ben te dun!
Auteur Onderwerp: help! Ik ben te dun!
--sanne--

BerichtGeplaatst: 07-11-2009 16:16 Reageer met quote

Hoi allemaal, mijn naam is sanne.
Ik ben 15 jaar en ben 158 cm. Ik heb mijn bmi berkend en ben erachter gekomen dat ik ondergewicht heb. Ik wist het daarvoor al,want iedereen pest me altijd met dat ik te dun ben. Ze noemen me soms ook wel anorexia patient. Dat doet heel erg pijn,want ik wil zo graag een normaal gezond lichaam. Ik ben ook snel moe en vaak zwakjes. Het komt waarschijnlijk omdat ik niet goed eet. Maar ik heb er ook helemaal geen verstand van hoe ik alles moet indelen enz. Zou iemand misschien een schema met tijden en het voedsel voor mij kunnen maken? Ik wil echt zo snel mogelijk wat kilo'tjes bijkomen en wat vet kweken. HELP ME AUB!!
Ilonk

BerichtGeplaatst: 07-11-2009 17:37 Reageer met quote

hey sanne kunnen jou ouders je hier bij niet helpen?

het is iniedergeval belangrijk om 3 keer per dag te eten

smorgens ( als je opstaat ) ong 2/3 broodjes
smidags ( tussen 12 en 1 ) ong 2 tot 4
en savonds ( tussen 5 en 7 ) goed bord vol avond eten
--sanne--

BerichtGeplaatst: 07-11-2009 18:48 Reageer met quote

denk je echt dat dat werkt? en hoelang denk je dat het duurt voordat ik er wat voller uit zie?
Amber95

BerichtGeplaatst: 07-11-2009 20:55 Reageer met quote

misschien langs de huisarts, die je misschien kan doorsturen naar een diëtist? die kunnen je vaak helpen om een gezond eetpatroon te krijgen zodat je op gewicht komt en blijft. succes in ieder geval!
marjan27

BerichtGeplaatst: 08-11-2009 0:33 Reageer met quote