Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Psyche > Ben ik nou gek?
Auteur Onderwerp: Ben ik nou gek?
sophy

BerichtGeplaatst: 04-05-2007 0:17 Reageer met quote

Hallo, ik ben een JONGEN van 14 jaar (gebruik deze naam alleen voor mijn anonimiteit) maar ik heb nogal last van mezelf..het lijkt net alsof ik bezeten ben ofzo, want soms heb ik mezelf niet meer onder controle en praat ik raar tegen mezelf..en dan daarna voel ik me heel raar.. omdat het leek alsof ik dat niet was, en soms als ik me laat gaan..dan word ik helemaal gek en ga ik net als een beest doen Confused en dan ken ik mijn eigen krachten niet meer..ik heb al 1 keer een vriend van me 3 meter door de lucht gegooid terwijl ik dat 'zelf' nooit zou kunnen.. ik probeer kalm te blijven altijd, maar zou nu toch wel eens een beetje meer willen weten.. Sad
vrijdag
Gast

BerichtGeplaatst: 04-05-2007 0:28 Reageer met quote

Hey. Ik denk niet dat je gek bent, maar dat je soms niet geheel jezelf bent. Misschien is het een goed idee om een keer een afspraak te maken met een psycholoog? Die kunnen dan een onderzoek doen om te kijken wat er aan de hand is. Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is. Ik denk inderdaad dat het het beste is om te leren jezelf kalm te maken als je voelt dat je jezelf niet meer in de hand hebt. Groetjes en succes
sophy

BerichtGeplaatst: 04-05-2007 0:30 Reageer met quote

Ja dat is waar, bedankt, ik ben heel toevallig vandaag ook voor het eerst naar een psycholoog geweest, maar dat was voor mijn depressie, agressie, en drankprobleem.. ik zal het ze ook vertellen bij de volgende afspraak..
vrijdag
Gast

BerichtGeplaatst: 04-05-2007 0:35 Reageer met quote

Ik denk inderdaad dat het een goed idee is dat je er over gaat praten bij de volgende afspraak. Drankprobleem op je 14e, das al vrij jong. Ikzelf heb sinds mijn 15e drankproblemen, dus loop er al zo'n 5 jaar mee :S maar daarvoor heb ik nu gelukkig ook hulp. Hoe eerder hoe beter iig. Misschien heeft het probleem dat je je soms niet jezelf voelt ook te maken met stress? Ik hoop dat je psycholoog je goed kan helpen! Groetjes en slaapse alvast.
sophy

BerichtGeplaatst: 04-05-2007 0:38 Reageer met quote

Ja..volgens 'experts' drink ik als een alcoholist..het komt ook wel een beetje door mijn (verleden kan je het niet noemen) vroegere jaren..ik heb het toen niet altijd zo leuk gehad, en heb eigenlijk geen band mt mijn vader..maar ik probeer ook steeds te minderen met de drank.. alleen met koninginnendag ging ik weer flink de fout in..nouja ik ga zo slapen, iig bedankt, en ik post nog wel ff als ik meer weet van de psycholoog
sophy

BerichtGeplaatst: 04-05-2007 1:00 Reageer met quote

Ik heb nog 1 vraagje voor ik ga slapen..zoals ik hierboven al zei, dat ik tegen mezelf praat, soms zeg 'ik' dan ook gewoon woorden die niet bestaan..en als ik ze dan uit alle gekheid ga opzoeken zijn het altijd Chineze strijders en Tempels..ik vind het zelf wel lachwekkend, maarja wat moet ik ervan denken Razz
vrijdag
Gast

BerichtGeplaatst: 04-05-2007 11:37 Reageer met quote

Hey. Tja, mensen met een lastig verleden gaan sneller de fout in met drinken en gebruiken van drugs enzo. Tja k heb geen idee hoe je aan die woorden komt dan. Misschien dat je onderbewust veel van die woorden ziet? Misschien heb je vrienden of vriendinnen die daar iets mee hebben? Of misschien speel je spelletjes waar veel van die woorden in gebruikt worden? Ik zou me er iig niet al te druk over maken, die woorden neem je waarschijnlijk onderbewust ergens op, en gebruik je als je bewuste minder actief is als je onderbewuste. Teminste dat denk ik. Misschien kun je het daar ook nog een keer met een psycholoog over hebben? Die weet ook vast wel een goede verklairing daarvoor. Groetjes en succes!
anoneim
Gast

BerichtGeplaatst: 04-05-2007 12:38 Reageer met quote

raar allemaal...

Misschien is er toch meer tussen hemel en aarde
vrijdag
Gast

BerichtGeplaatst: 04-05-2007 13:02 Reageer met quote

Hey anoneim. Ik denk sowieso dat er meer is tussen hemel en aarde. Maar niet alles is te verklaren met het onverklaarbare. Veel dingen hebben een oorzaak. Groetjes
sophy

BerichtGeplaatst: 06-05-2007 10:00 Reageer met quote

Ja, dat is ook zo..ik zal het iig allemaal melden bij de psycholoog, want ik heb wel vaker van die abnormale dingen die ik meemaak..(Zoals een keer dat ik op een feest was, en mijn moeder thuis. En ik bel normaal gesproken echt NOOIT naar huis, maar toen voelde ik heel duidelijk dat er iets mis was, dus ik belde maar. Toen nam mijn moeder 10 keer niet op , ook niet op haar mobiel, toen heb ik de buurman gebeld om te gaan kijken. En toen vond hij haar op de bank, en ze had een epilepsie insult gehad..) Maarja dat is misschien overbodige info.. In ieder geval bedankt
vrijdag
Gast

BerichtGeplaatst: 06-05-2007 11:42 Reageer met quote

Hey sophy, het kan inderdaad dat je aanvoelde dat het niet goed ging met jouw moeder. Ik heb ook zelf regelmatig van die rare dingen, dus volgens mij is dat niet heel erg raar, vaak is het alleen maar handig he,zeker toen bij jou moeder. Ik ben benieuwd wat de psycholoog overal over zegt. Wanneer heb je weer een afspraak? Groetjes
soph
Gast

BerichtGeplaatst: 06-05-2007 11:43 Reageer met quote

over een maand pas..er is een lange wachtlijst..maar ik kan niet anders
Aryk

BerichtGeplaatst: 06-05-2007 12:13 Reageer met quote

Hey Sophy,

Ik vroeg me af of je echt hardop tegen jezelf praat, of dat alles wat je 'denkt' van iemand anders af lijkt te komen, omdat het een andere stem is.

Dat van je moeder is overigens vrij normaal. De meeste mensen kunnen het onbewust aanvoelen als er iets fout gaat met vrienden of familie. Sommigen kunnen het niet direct plaatsen, maar kunnen achteraf wel de link leggen als blijkt dat op het moment dat zij zich raar voelden iets mis is gegaan bij een dierbare. Als je dat wel kan is dat alleen maar fijn, en geen reden om te denken dat je gek bent.
vrijdag
Gast

BerichtGeplaatst: 06-05-2007 12:17 Reageer met quote

Hey. Zo, over een maand is best nog lang. Ik kan altijd dezelfde week nog een afspraak krijgen, maarja hier zou het wel veel rustiger zijn dan denk ik. Praat je er eigelijk ook met je ouders over? Groetjes
Soph
Gast

BerichtGeplaatst: 10-05-2007 22:23 Reageer met quote

Ja hardop tegen mezelf, alsof er een waas in mijn hoofd gaat..moeilijk uit te leggen, maar alles verdwijnt, al mijn gedachtes..en dan praat er opeens iemand(ikzelf, mijn eigen stem, maar niet ikzelf die ik onder controle heb) tegen me..meestal zijn het negatieve dingen..ik ben 14 jaar..en het is echt een rottijd om in om te groeien, ik wete hoe ik zelf ben, maar ik verschuil me achter een 'sterk' masker..misschien dat jullie het niet begrijpen maar 'de jeugd van tegenwoordig', ze zijn niet allemaal even slecht..tenminste dat ben ik niet en dat weet ik zeker..als ik bijvoorbeeld met wat vrienden over straat loop zeg ik ok dingen die ik niet meen om stoer over te komen, het gaat bijna automatisch..maar dat zit me ahcteraf wel eens dwars..soms gaat het nog wel eens verder dan woorden..misschien heeft dit met elkaar te maken
Soph
Gast

BerichtGeplaatst: 10-05-2007 22:24 Reageer met quote

sinds kort praat ik er met mijn moeder over..met mijn vader heb ik nooit een echte 'vader-zoon band gehad'..
Gismo

BerichtGeplaatst: 19-09-2019 18:59 Reageer met quote

Dit forum wordt enkel nog gebruikt door spammers.
Index > Psyche > Ben ik nou gek?
Pagina 1 van 1  

© Medisch Forum.nl 2004 - 2018   Privacy- en cookieverklaring