Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Psyche > Stoppen Seroxat
Auteur Onderwerp: Stoppen Seroxat
carlee




BerichtGeplaatst: 19-02-2012 11:51 Reageer met quote

ik heb t 6 jaar geslikt en in 1 maand met
behulp van schema via huisarts ivm zw.sch
wens afgebouwd.

Dat ging goed ik moest na die maand een maand
clean lopen zeg maar en daarna kon een zw.sch
veilig verlopen.

Dus wel heel geleidelijk aan maar wel binnen 1
maand clean
derkjan_th




BerichtGeplaatst: 25-02-2012 14:17 Reageer met quote

Inmiddels slik ik al 10 dagen minder Seroxat. Het gaat nog steeds erg goed. Nog steeds geen echte onttrekkingsverschijnselen. Inmiddels zie ik in dat ik ook kan stoppen met het middel.
derkjan_th




BerichtGeplaatst: 06-03-2012 22:41 Reageer met quote

Ik slik al 3 weken minder Seroxat (van 20 naar 10). Gaat super. Geen ontwenningsverschijnselen. Psychiater gesproken: tot 2 maanden na minderen nog kans op veranderingen in de bovenkamer maar hoeft niet. Ik wacht dan ook 3 maanden totdat ik stop met Seroxat.
klaasvg




BerichtGeplaatst: 01-02-2013 19:11 Reageer met quote

derkjan_th schreef:
Ik slik al 3 weken minder Seroxat (van 20 naar 10). Gaat super. Geen ontwenningsverschijnselen. Psychiater gesproken: tot 2 maanden na minderen nog kans op veranderingen in de bovenkamer maar hoeft niet. Ik wacht dan ook 3 maanden totdat ik stop met Seroxat.


En is dat gelukt Derkjan?
Juist met Seroxat is van 10 naar 0 mg vaak een bijna onneembare stap met potentieel fatale gevolgen. Uiterst langzaam afbouwen van de laatste 10 en zeker ook de laatste 5 mg is noodzakelijk, met pillen kan dit bijna niet maar er is een suspensie beschikbaar.
De gevolgen van de onttrekking kunnen veel en veel langer aanhouden dan 2 maanden, 4 tot 6 jaar is niet ongebruikelijk.

Nog lang nadat het middel helemaal uit je lichaam is kan je er ontzettend veel last van houden, het veelgehoorde argument "het is al uit je lichaam" is dan ook niet valide omdat dat juist de oorzaak is van onttrekkings/afkickverschijnselen!
Deze worden dan ook niet veroorzaakt door medicijnresten maar door het niet meer toedienen van een drug waar je zenuwstelsel niet meer buiten kan.
sjiempie




BerichtGeplaatst: 12-02-2013 14:53 Reageer met quote

Hallo, ik ben nieuw op dit forum.
Ik ben sinds een maand helemaal van de Seroxat af en over gegaan op 900 mg St Janskruid.
Dit in overleg en samenwerkingmet mijn apotheker.
Ik gebruikte Seroxat al 20 jaar met uitzondering van mijn 2 zwangersachappen.
Dit omdat er iets met de neurotransmitters niet goed ging en daardoor de serotonine niet op de juiste plek terecht kwam.
Komt veel in mijn familie voor.
In een maand de 20 mg afgebouwd en begonnen met St Janskruid.
Echt een hele slechte week gehad waarbij ik mij een junk voelde die aan afkicken was.
Toen werd het minder en nu nergens meer last van.
Wel ben ik er anders van geworden. Meer emotie, huilen bij de tv,ken ik echt niet van mezelf.
De slappe lach waar ik niet meer van bij kwam, heerlijk.
Maar ook een korter lontje.
Dus ik moet mezelf echt weer leren kennen.
Ik hoop dat het goed blijft gaan en ik niet meer hoef terug te vallen op AD.
Rayman




BerichtGeplaatst: 01-04-2013 15:29 Reageer met quote

Ook ik ben aan het afbouwen. Slikte de maximum dosis van 60mg en zit nu na 6 weken op 40mg. De negatieve effecten begonnen de andere dag al.
De eerste week vooral lichamelijk ziek geweest. Was erg beroerd. Nu ben zit ik 2 weken op 40mg. Zoals verwacht, werd ik weer erg lichamelijk beroerd. Dit heeft een week geduurd en nu voel ik me mentaal helemaal brak. Het is doorzetten.
Al mijn oude gevoelens komen weer naar boven. Om radeloos van te worden. Hiernaast nog veel stress op het werk. Ik kan je zeggen, geen goede combinatie.
Over 2 weken zie ik mijn psychiater weer en zal het aankaarten. De reden dat ik stop, is omdat ik erg aankom (40kg in 2 jaar).
Morgen een afspraak bij psycholoog. Wellicht heeft zij nog tips om door te zetten.
Rayman




BerichtGeplaatst: 23-07-2013 16:04 Reageer met quote

Ondertussen is er een hoop gebeurd. Ik ben terug gezet op 50mg paroxetine per dag. Ook gebruik ik andere medicatie (voornamelijk pijnstillers) gezien dat ik een neurologische aandoening heeft.
Helaas heeft de verhoging van de paroxetine ervoor gezorgd dat ik erg suicidaal werd. Een opname was een opname was een optie. Ik had gekozen voor een aantal dagen bij mijn ouders logeren.
Ondertussen ben ik weer gewent aan de 50mg. Er spelen nog een hoop mentale en lichamelijke zaken (zoals mijn neurologische aandoening). Hiervoor heb ik als ter gewenning haldol 1mg voorgeschreven gekregen. Het is plan is om de diazepam (15 mg per dag) af te bouwen naar 0 en kijken hoe mijn lichaam (die neurologische aandoening) hierop reageerd.

Ik kan niets anders zeggen dat de verlaging als de verhoging van de sexorat mij erg slecht deden. Ik heb dagelijke suïcide gedachten en die werden steeds erg. De details laat ik even achter wege.

Sinds dat ik weer enige tijd op 50mg seroxat zit, gaat het een stuk beter met me. Aan afbouwen moet ik helemaal niet denken. Ik ging door een hel.
mayflower




BerichtGeplaatst: 10-03-2014 21:41 Reageer met quote

Hoi, nieuw alhier 18 bijna 19 jaar Seroxat, ooit een periode gestopt na een half jaar moest ik toegeven dat het zonder minder goed met me ging nu alweer 10 jaar verder en doe mijn tweede poging. Al zeker 6 jaar op 10 mg per dag. Dus in een keer hoppa en weg ermee. Ik herken de verschijnselen van onttrekking en schrik er niet van hoogst vervelend is het wel vooral voor mijn echtgenoot die natuurlijk de zwaartste dobber krijgt. Ik vind het verontrustend dat een middel aan de ene kant zo goed kan werken en aan de andere kant zo'n enorme heftige reactie teweeg kan brengen. Ik sla me er doorheen maar ben benieuwd naar de alternatieven zoals St janskruid wat is daar precies over bekend en hoe bevalt het de mensen die het gebruiken?
Gismo




BerichtGeplaatst: 19-09-2019 18:58 Reageer met quote

Dit forum wordt enkel nog gebruikt door spammers.
Index > Psyche > Stoppen Seroxat
Pagina 2 van 2  

Vorige  1, 2

© Medisch Forum.nl 2004 - 2018   Privacy- en cookieverklaring