Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Gynaecologie > druk rond mijn anus
Auteur Onderwerp: druk rond mijn anus
Karientje

BerichtGeplaatst: 10-06-2012 13:42 Reageer met quote

Hoi,

Ik ben Karin en nieuw op het forum.Ik ben 44 jaar en sinds 3 maanden op de sukkel.
Vorig jaar september is mijn baarmoeder verwijderd zonder enig probleem maar sinds einde februari zijn de problemen pas echt begonnen.Ik begon last de krijgen van urineverlies dus naar gynaecoloog en die bevestigde een blaasverzakking.Sinds maart heb ik een constante druk op mijn anus en een raar gevoel in de vagina.Ben al 2 maal bij gastro entereloog geweest en deze kan niks anders bedenken al een verzwakte bekkenbodem.
Hiervoor wordt ik op 3/7 geholpen door een t.o.t bandje.Iemand enig idee waar die druk vandaan komt?
Groetjes,
Karin
klm

BerichtGeplaatst: 10-06-2012 13:50 Reageer met quote

Hoi Karin,
Kun je wel goed naar de wc gaan (stoelgang)? Welke druk voel je precies in de vagina?

gr's KLM
Karientje

BerichtGeplaatst: 10-06-2012 14:05 Reageer met quote

klm schreef:
Hoi Karin,
Kun je wel goed naar de wc gaan (stoelgang)? Welke druk voel je precies in de vagina?

gr's KLM

hoi,
Ik kan de laatste 14 dagen goed naar de wc gaan daarvoor was het wat minder.
In de vagina voel ik precies dat er een bol zit maar dat is gewoon een gevoel.
Groetjes,
Karin
klm

BerichtGeplaatst: 10-06-2012 14:13 Reageer met quote

Hoi,
Jij schreef ook dat je de blaas hebt verzakt. Nou het kan dus zijn dat dit de blaas is wat je voelt. Als de druk in de vagina meer naar achteren is (dus richting de anus) kan het dus ook zijn dat de achterwand iets verzakt is. Wil je niet bang maken maar het kan. Zelf ben ik 2x aan een verzakking geholpen. 16-06-2010 van een voor/achterwandplastiek (blaas en darm) en bm vast zetten en 27-02-2012 achterwandplastiek. Vandaar ik je vroeg wat je precies voelde. Inmiddels heb ik ook 2x een bandje gekregen voor urineverlies. 25-03-2011 en t.v.t en 09-01-2012 de t.o.t omdat de t.v.t niet heeft geholpen.
Zelf schrijf ik mee op het topic verzakkings en bmv gezwam.

gr's KLM
Karientje

BerichtGeplaatst: 10-06-2012 14:23 Reageer met quote

Hoi,

Volgens gynaecoloog geen achterwandverzakking,maar de darmarts vermoed dat wanneer het bandje geplaatst wordt het probleem met de druk op de anus ook voorbij zou kunnen zijn.
Beide artsen blijven bij het idee dat ik zwakke bekkenbodemspieren heb.
Ikzelf ben een beetje radeloos vandaar deze topic.
Wat ik ook nog even wou vermelden bij het aanspannen van mijn bekkenbodem is het drukgevoel weg.
gr.
Karin
klm

BerichtGeplaatst: 10-06-2012 14:31 Reageer met quote

Gelukkig Karin dat het dat niet is dan. Heb je niet eens gevraagt om een ring bij de gyn of heeft hij/zij dit niet voor gesteld? Ik heb zelf die 2 jaar geleden gehad en ook nu omdat ik op 18 mei weer een verzakking zag en merkte dit ook door de klachten die ik weer voelde. Heb sinds 21 mei weer een ring en heb nergens meer last van. De klachten zijn weg net als sneeuw voor de zon. Net wat je zegt als je die aanspant gaat alles weer wat omhoog en dat is dan de fuctie van de ring zodat alles weer op zijn plek zit en dan ook de klachten weg zijn.

gr's KLM
Karientje

BerichtGeplaatst: 10-06-2012 14:36 Reageer met quote

Gyn heeft het niet voorgesteld aan mij.Ik ga morgen of dinsdag terug en hou jullie op de hoogte.
gr
Karin
klm

BerichtGeplaatst: 10-06-2012 15:01 Reageer met quote

Is goed hoor. iig veel suc6 en sterkte ermee.

gr's KLM
Marloena

BerichtGeplaatst: 13-05-2019 21:07 Reageer met quote

Dit is al een oud topic, maar wie weet krijg je melding van dit bericht. Hoe is het afgelopen bij jou Karin met het gevoel van constante druk?
Index > Gynaecologie > druk rond mijn anus
Pagina 1 van 1  

© Medisch Forum.nl 2004 - 2018   Privacy- en cookieverklaring