Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Overige ziekten > Darm schiet onder mijn ribben
Auteur Onderwerp: Darm schiet onder mijn ribben
schrijvertje

BerichtGeplaatst: 23-07-2017 20:10 Reageer met quote

Laatst zat ik te denken misschien is het gerelateerd aan iets wat we allemaal doen. Zo is mijn galblaas ooit verwijderd, en ik rook,heb kinderen, dus zwangerschappen gehad, en als ik vet eet pizza maar bv ook iets gepeperds zoals erwtensoep dan krijg ik last van mijn maag. Ook is mijn stoelgang echt bizar, ik kan soms wel vier keer op een dag ontlasting hebben. Dus misschien herkennen jullie hier ook iets in? Embarassed Very Happy Verder heb ik nog steeds regelmatig hetzelfde gevoel van de darm die onder de rib schiet.
Paus

BerichtGeplaatst: 22-12-2018 9:10 Reageer met quote

Hoi allemaal, Ik had al vaker ongemak gevoeld op die plaats, vaak in gebogen houding maar toen ik vandaag op een stoel zat en iets wou oprapen van de grond schoot daar iets voor men rib. Het gebeurde precies toen ik inademde.
Recht staan of zitten lukte niet echt. Ik heb in gebogen houding het terug geduwd...
Leeft iedereen hier nog? :p
BPS Pauly

BerichtGeplaatst: 02-05-2019 19:57 Reageer met quote

Hoi, ik heb dit probleem ook al jaren en ik heb er zelf een theorie over. Ik heb mijn hele leven wel gekampt met overgewicht, niet heftig, maar wel te dik. Ik ging op vrij vroege leeftijd mijn buik inhouden, constant. En naar mate ik ouder werd deed ik dit automatisch, onbewust, nu nog. Jaren terug kreeg ik pijnlijke klachten als ik lang staand werk deed. Het voelde als een scherf tussen mijn ribben en deed ontzettend pijn. Het kwam steeds vaker opzetten, jaren lang. Ik ben toen ook naar de huisarts geweest en die gaf een plaatselijke verdoving die een maandje zou duren ofzo. Maar de pijn kwam vrij snel terug. Tot op een dag de pijn er weer was en ik een ploppend gevoel voelde op dezelfde plek, en plots was de pijn weg, voor altijd. Maar in plaats daarvan kreeg ik nu die harde bobbel als ik bukte ofzo, opwekken lukt niet idd. Mijn theorie is hierover;
Ik denk dat ik door het continue aanspannen van mijn buikspieren, de aanhechtingspier tussen mijn onderste 2 vaste ribben heb gescheurd, de pijn was het langzaam scheuren en de plop het laatste stukje dat losschoot als een elastiek. Nu, dagelijks als ik buk ofzo, ik weet het niet precies, gebeurt ook zittend vaak, met ingehouden buik, rolt naar mijn mening mijn onderste rib over die daarboven en blijft daar even steken. Als ik hem dan masseer rolt hij weer zachtjes op zn plek. Dit is wat jullie ook beschrijven, alleen ervaar ik geen pijn, een beetje misschien, maar wel druk. Maar ik ben een fanatiek cannabis gebruiker dus dat zou kunnen verklaren waarom ik geen pijn ervaar. Zoiezo hoge pijngrens door ‘andere redenen’, maar helse pijnen ervaar ik niet.
Kan iemand zich vinden in deze theorie, ik vond het zelf best verklaarbaar, en vond arts ook niet nodig terwijl mijn gezin, etc, aandringt om te gaan. Als ik jullie verhalen lees ben ik blij dat ik die moeite niet genomen heb. Kan denk ik geen kwaad, het is soms even lastig....
Index > Overige ziekten > Darm schiet onder mijn ribben
Pagina 2 van 2  

Vorige  1, 2

© Medisch Forum.nl 2004 - 2018   Privacy- en cookieverklaring