Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Gynaecologie > Hulp nodig over prikpil en hormonen.
Auteur Onderwerp: Hulp nodig over prikpil en hormonen.
GirkeJulie




BerichtGeplaatst: 20-05-2013 19:50 Reageer met quote

Dag iedereen,

Ik ben een jonge vrouw van 23 jaar. Na een hele serie klachten op vlak van gezondheid (maag-darmstelsel), had ik gekozen te stoppen met de gewone pil en over te gaan tot de prikpil.

Alles ging goed, tot ik problemen kreeg met mijn hormonen. Mijn prolactine staat te hoog, ik had een tekort aan cortisol (deze is nu genezen,ik neem geen cortisol hormonen meer in.) en ik had opeens allerhande klachten zoals haaruitval, jeukende huid, melkvloed, ...

Ik koos ervoor te stoppen met de prikpil (mijn laatste shot kreeg ik 4 maanden geleden). Nu voel ik mij zo vreemd... Ik heb van die warmte opwellingen en zweetaanvallen, ik voel mij vaak prikkelbaar, oververmoeid, ik heb nog steeds die jeukende huid, ...

Ik ben naar een endocrinoloog gegaan. Nu moet ik onder een MRI om te kijken of ik geen hypofyse-tumor heb. En nu ben ik dus bang.

Kan dit alles liggen aan mijn medicijnen dat ik gebruik voor mijn chronische ziekte op de maag en darmen en het stoppen van de prikpil? (Ik neem litican en nexiam)Ik nam 2.5 jaar de prikpil.

Sorry voor het lange verhaal ...

Alvast bedankt voor de reacties!

Grtjs

GirkeJulie
roosje79




BerichtGeplaatst: 20-05-2013 20:19 Reageer met quote

Hallo,

Ik denk dat je lichaam hormonaal helemaal uit balans is na het stoppen met de prikpil. Misschien is het ook een goed idee om een doorverwijzing naar de gynaecoloog te vragen en te kijken of die iets met je klachten kan. sterkte!
GirkeJulie




BerichtGeplaatst: 20-05-2013 20:26 Reageer met quote

Dag Roosje79,

bedankt voor het antwoord. Ik dacht dus ook dat het hormonaal was. Mijn huisarts zei dat het niet hormonaal is. Vreemd toch? Morgen moet ik onder de scanner, en dan weten we of ik een tumor heb, of dat het ligt aan mijn medicijnen.
De angst is nu niet te omschrijven.
Ik ben al een hele tijd ziek geweest en vraag mij af wanneer het zo eens stilaan afgelopen is met dat ziek zijn... Ik hoop dus nu dat het allemaal ligt aan het stoppen met de prikpil en dat het gewoon vanzelf herstelt...

Grtjs

Julie
roosje79




BerichtGeplaatst: 20-05-2013 20:41 Reageer met quote

Hoi Julie,

Als je morgen onder die scanner geweest bent en als er dan geen afwijkingen aan je hypofyse gevonden worden dan lijkt het me toch verstandig om een doorverwijzing naar de gynaecoloog of een internist te vragen. Bij mij was er hormonaal ook van alles mis, maar dat kwam bij mij uit onderzoeken van de gynaecoloog omdat ik daar toch al onder behandeling stond. veel sterkte morgen en ik hoop dat je een goede uitslag krijgt van de scan!
GirkeJulie




BerichtGeplaatst: 21-05-2013 18:48 Reageer met quote

Dag Roosje79,

Ik krijg morgen of overmorgen de uitslag van de scan. Het is nog even in spanning afwachten. Bedankt voor de goede raad, ik volg deze zeker op.
GirkeJulie




BerichtGeplaatst: 27-05-2013 11:05 Reageer met quote

Hallo,

De scan was goed. Nu is het nog even afwachten om uit te zoeken wat de oorzaak van dit alles is.

Mercie!

Girke
KellyvL




BerichtGeplaatst: 23-04-2019 8:47 Reageer met quote

Girke Julie

Ik weet dat dit een oude post is maar ik vroeg me af wat nu uiteindelijk de oorzaak was ? Ik ben intussen 24 jaar, 3 maanden geleden gestopt met de prikpil en ik zit intussen met dezelfde klachten als u en ook een te hoge prolactine waarde.

Alvast bedankt
Index > Gynaecologie > Hulp nodig over prikpil en hormonen.
Pagina 1 van 1  

© Medisch Forum.nl 2004 - 2018   Privacy- en cookieverklaring