Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Keel Neus en Oren (KNO) > snurkende partner
Auteur Onderwerp: snurkende partner
petra 45

BerichtGeplaatst: 20-04-2012 6:22 Reageer met quote

Hallo allemaal
ik heb een partner die heel erg snurkt, heel hard en al na 5 minuten, hij snurkt net zo lang totdat hij op moet staan, ook als hij op een andere kamer gaat liggen hoor ik hem nog. Ik gebruik al slaappillen maar helaas werken die dus ook niet als hij zo snurkt, oordopjes ook niet. Hij is al bij kno arts geweest en heeft al een slaaponderzoek gehad er kwam niets uit.

Ik ben er helemaal klaar mee om nooit ééns te kunnen slapen, om slaapmedicatie te gebruiken, en om constant ruzie te hebben over zijn gesnurk, hij noemt het een ongemak want zegt hij zelf hij heeft er geen last van en slaapt perfect, lekker egoistisch hé.

Nu ik hier zo zit om 06.00uur hoor ik hem boven ook kei hard tekeer gaan, ik hou heel veel van hem maar ben het nu allemaal beu, ik ben zelfs bang om naar bed te gaan omdat dan het gebekvecht weer begint.

Wie heeft er met goed gevolg iets geprobeerd, maakt niet uit wat alles is welkom want dit kost ons ons huwelijk.
carlee

BerichtGeplaatst: 20-04-2012 9:25 Reageer met quote

geen advies maar helaas heeeeeeeeeeeeeeeeeeel
veel herkenning.
Hier is het een ware hel ik wou eerst zelf een
topic openen over dit probleem maar aangezien
ik nergens maar dan ook nergens begrip krijg heb
ik t niet gedaan.

Toen ik bij mn vriend kwam had zn ex m verlaten
omdat hij snurkte ik vond dat toendie tijd erg
onbeschoft want hij is er zelfs aan geopereerd.
Ze hebben de amandelen verwijderd en de huig weg
gehaald een vrij zware operatie maar geen succes.
In het begin van onze relatie woonden we nog apart
en viel het snurken mee de nachten dat hij dan weer
in zn eigen huis was haalde ik mn gebroken nachten
in door vroeg naar bed te gaan alhoewel gebroken nachten niet maar 400x wakker om m aan te stoten in de hoop dat hij stopte.

We woonden op een gegeven moment al 2 jaar samen en
het snurken wordt steeds erger we sliepen al vaak apart maar ook dat was de oplossing niet want wees
eerlijk apart slapen is niet gezond voor je relatie je hebt daar toch hele andere gedachte bij.
Ik was t op een gegeven moment zo zat en net wat jij al zei hij ziet de ernst van de situatie niet in en weet niet half hoe zo n kabaal hij s nachts produceerd.

Ik was de gene die steeds naar de logeer kamer kon en heb een eis gesteld ik zei je laat je onderzoeken of ik ga weg want dit kost ons de relatie maar hij zei bij voorbaat al dat ie zich niet liet opereren.
Hij heeft onderzoeken gehad zelfs een 24uurs ecg en eeg en daar kwam uit dat ie moest stoppen met roken en hij had een milde tot ernstige vorm van apneu.
Ademstilstanden van soms wel 2 tot 3 seconden Shocked
Om t snurken tegen te gaan kon hij een snurk beugel nemen maar die werd niet vergoed(700euro)en tegen
apneu een masker dus zo n compleet ruimte masker en met tennisballen op de rug slapen om de ademstilstanden te doen verminderen.

Nou de reactie van hem was.....stoppen met roken???
hij hakt zich nog liever een poot af, beugel??700 euro is een bult geld betaal ik niet en heeft toch geen effect, masker??? ik ben geen ruimte wezen ga
niet als een dooie aan zo n ding liggen en tennisballen op de rug??? dat ligt voor geen meter dus hoef ik niet.

Ja dan ben je gauw klaar met zo n man en geloof me we hebben vanaf 2008 al ruzie en gezeik om t snurken
nu sins kort niet meer omdat hij nu zelf ook beseft
dat hij niet snurkt maar giert als een idioot hij is
nl t hotel uitgejaagd tijdens een excursie door mede
gasten nou dat zegt genoeg, zn reactie was goh als ik t hotel al uitgestuurd word moet t wel erg zijn.. Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

Maar in iedergeval we slapen vanaf 2008 al apart en wel zo dat er 2 kamers tussen zitten en het moet even
wennen want in t begin lag ik nog vaak wakker door zn gegier en let je er ook automatisch op.
Nu slaap ik redelijk door en als t toch te erg word zet ik de radio aan op mn kamer en zet die bij de deur dan hoor ik niks meer alleen zachte muziek.
Totaal geen begrip van andere mensen weet je ik vertel
het eigenlijk bijna aan niemand ik schaam me heel erg maar ook t feit dat wij nooit meer samen kunnen slapen maakt me boos en verdrietig en twijfel ik vaak aan mn relatie want het heeft weldegelijk gevolgen voor je relatie.

De opmerkingen die ik krijg als je denkt dat je iemands mede leven krijgt of begrip::apart slapen??? dan kun je net zo goed bij elkaar weg gaan, of goh apart slapen moet er niet aan denken hoe sex je dan nog?? en zulke pijnlijke antwoorden.
Ik heb 1x wel begrip gehad die vrouw zei jullie vrijen tenminste nog wij kunnen dat niet meer door
bepaalde omst.heden dus moet ik na 37 jaar huwelijk
mn man maar aan de kant zetten omdat sex onmogelijk is??? kind geniet van elkaar en als samen slapen onmogelijk is nou sneu maar daar ga je niet doo aan
je gaat dan heus niet minder van iemand houden dus
daar had ik wel wat vrede mee maar moet wel zeggen dat t je relatie niet ten goede doet.

Ik ben dan ook benieuwd hoe mensen in hun relatie staanals 1 van de partners geen sex meer kan hebben.
Ik begrijp jou echt heel goed want mijn relatie is hierdoor wel aan t doodbloeden en zit er elke dag nog mee.
Trouwens het speelt ook op meerdere vlakken mee we
kunnen bijv nooit met elkaar op vakantie want dat
hebben we 2x geprobeert en de huisjes zijn zo gehorig dat zelfs apart slapen geen optie is, onze
fam gaat nog wel eens kamperen dan staan we met allemaal tentjes in een kring bij elkaar en in t midden een groot vuur waar we op koken en s avonds bij zitten hahaha vergeet t maar we moeten of een
aparte tent kopen of thuis blijven want hij giert de hele buurt bij elkaar dan heb ik geen vakantie.

Dus oplossing heb ik niet voor je maar wel 100% begrip.
petra 45

BerichtGeplaatst: 20-04-2012 11:47 Reageer met quote

Hoi Carlee

Fijn dat je je verhaal wilde vertellen eerst snurkte hij zo'n half uurtje en hielpen oordoppen nog, nu de hele nacht en niets kan het dempen soms word ik zo kwaad dat ik roep dat hij het expres doet, ik weet dat dat onredelijk is maar so what hij is ook onredelijk.

Samen slapen hebben we vanmorgen besloten gaan we niet meer proberen hoe verdrietig ook, tja krijgen we eindelijk tijd voor elkaar, kinderen zijn uit huis we zijn nog jong en dan krijg je dit gezeik.

Oja hij rookt niet, heeft geen overgewicht, dus daar valt al geen winst te behalen.

Petra
carlee

BerichtGeplaatst: 20-04-2012 13:03 Reageer met quote

ja misschien wel het beste besluit hoe ver
drietig t ook is.
Ja ik heb ook vaak geschreeuwd dat ie t expres
doet hij geloofde me ook nooit en heb zelfs
t gesnurk opgenomen en m laten luisteren mmmm
kon zich niet voorstellen dat t zo hard ging
ik zeurde en moest m niet steeds confronteren.

Pfffff ben blij dat ie nu zelf aangeeft dat ie
niet snurkt maar giert, onze dochter van 7 komt
ook regelmatig bij me mama papa giert weer zo
ik kan niet slapen...en dan word ik zooooooooooo
boos.
Uiteraard op de situatie he!!! niet op mn dochter.
Normaal ben ik geen voorstander van kinderen in
bed nemen maar ik kan haar moeilijk terug sturen
zij heeft net zo n last als mij dus liggen we
knusa bij elkaar.

Maar ja we hadden t natuurlijk anders willen zien.
Hoe staat je man hier tegen over?? dat jullie
nu apart gaan slapen??
Wat sneu zeg kinderen de deur uit denk je te genieten
heb je dit gek...t
Is ie er pas later mee begonnen dan?? omdat je zegt
dat je kinderen uit huis zijn!!!
En ik ben een tegenstander van roken maar moet wel eerlijk zeggen dat ze al gauw roken als boosdoener zien ook met hart infarcten of longk... maar ik ken
ook mensen die een hartaanval kregen of longk..
die nooit gerookt hebben en geen overgewicht.

Mijn vriend heeft ook geen overgewicht eerder onder gewicht maar ja wel roken als een ketter maar of
dat nu de boosdoener is ik betwijfel het.

Zal wel even wennen zijn apart slapen ik heb er nog
steeds moeite mee gewoon omdat t eigenlijk belachelijke situtie is maar ja nachtrust is wel de brandstof van je ichaam toch!!!!

Vooral als ik mensen hoor over lekker op vakantie gaan
of kinderen naar oppas en lekker weekendje in hotel dat steekt me zo he dan denk ik goh ik ben nog maar 34 maar leef als een bejaarde die niet meer bij
haar partner slaapt omdat ze slapeloosheid hebben of
last van een partner hebben die 20x naar t toilet moeten.
Het doet me elke dag nog zeer en ik twijfel daarom steeds of dit wel samen gaat in een gezonde relatie het niet meer bij elkaar slapen maar ja ik zou
geen andere oplossing weten.

Ben wel benieuwd hoe t verloopt bij jullie laat je
af en toe ff wat horen???
petra 45

BerichtGeplaatst: 20-04-2012 14:03 Reageer met quote

Mijn man snurkte wel altijd al maar niet zo extreem alsof er toch een rem zat ergens maar sinds de kinderen in 2 wkn tijd de deur uitgingen en een inwonende schoondochter ook, ging de rem eraf geen idee hoe dat kan.

We kwamen bij de kno arts en dat W.f durfde mij de schuld te geven ik zou niet vast genoeg slapen en daardoor problemen maken, tja dan sta je helemaal met de rug tegen de muur, opnemen heb ik ook gedaan vond hij even rot maar toen ik het een keer erop weer wilde laten horen werd hij kwaad.

De longarts heeft hem gisteren de uitslag van het slaaponderzoek gegeven en hij bleek geen apneu te hebben maar wel erg hard te snurken en erg druk te zijn en ook dat is waar hij ligt de hele nacht te stampen en schokken niet naast te slapen ik denk dat ik vanavond maar ééns een keer aan de wijn ga kijken of ik dan beter slaap want ik loop nu rond als een zombie.

Als ik dit zo terug lees lijkt het of mijn man een rotzak of etter is maar het tegendeel is waar hij is lief en atent naar mij toe maar dat snurken daar mag ik geen kritiek op hebben zal ook machteloosheid of schaamte zijn misschien.

Het is fijn om het er ééns met iemand over te hebben het lucht me in elk geval op, de leters vliegen op het scherm, dank je.

Oja Ik ben 45 maar dat had je wel al door denk ik mijn man 48.
carlee

BerichtGeplaatst: 20-04-2012 16:44 Reageer met quote

raar inderdaad maar aan de andere kant eigenlijk ookweer niet want zo ging t ook met mijn mannetje.
als ik terug kijk naar t begin van onze relatie hebben we toch 3 jaar t bed samen kunnen delen niet altijd vlekkeloos maar toch met wat corrigerende tikken kunnen minderen.

Het lijkt ook dat t inderdaad steeds erger wordt, ik
lig niet vaak wakker meer van m maar soms.....
wat betreft drank drinken misschien helpt dat bij
jou maar hoop niet dat je alcoholist wordt hahhaha
aangezien hij alle nachten snurkt Shocked

Ach je kunt t proberen natuurlijk maar wat hij er
ook van vindt je moet aan je zelf denken en je
nachtrust je moet ook weer functioneren de volgende dag.
Ben benieuwd naar je dranknacht en of t werkt, en
tja anders gewoon alvast een plekje zoeken om ergens anders te kunnen slapen.
Alhoewel ik heb eisen gesteld want hij is de aanstichter hij snurkt dus hij moet op logeer kamer
ik lekker in t grote bed olllleeee.

Maar verder wat je schreef over lijkt wel of ik m alleen maar de grond in boor met dat t een eikel lijkt bij wijze van maar dat is ie van mij ook niet hoor dat is ook een lieve man en vader dus dat moest ik ook even zeggen maar ik baal wel van m omdat ie uiteindelijk er niks meer aan wou doen dat neem ik m wel kwalijk.
Maar moet ook eerlijk zeggen dat als je al langer dan 4 jaar alleen slaapt ga je er zo aan wennen dat je niet meer gewent bent als er een keer welk iemand in je bed komt bijv mijn dochter dan lig ik echt wakker dat gedraai en getrek aan de dekens geadem naast je poeh dat blijft een ellende en wennen.
Sgatje

BerichtGeplaatst: 21-04-2012 2:08 Reageer met quote

hoi allemaal

ik ken het probleem ook met met ons nog miljoenen andere op deze wereld dus gelukig zijn we niet de enige ik moet zeggen dat het bij mij anders is mijn ouders snurken allebij ook heel erg slapen ook al sinds ik kan heugen niet meer samen ik weet dat hun ook veel ruzi hebben gehad en dokter bezoeken en noem het allemaal maar op niks hielp ik kan jullie alleen aanraden en ik weet dat het mischien niet kan maar probeer je ritme te verandere ik draai nu liever nachtdiensten zodat ik overdag kan slapen dus heb ik er geen last van en als ik geen nacht dienst heb probeer ik op andere tijden toch extra slaap te paken want als je niet genoeg slaap krijgt krijg je alleen maar meer iritatie en probeer je man /vrouw ( die kunnen ook snurken ) wakker te maken en ook echt dan hebben ze namelijk door dat ze het doen als je ze alleen aantikt zijn ze er niet helemaal bij ik wens jullie allemaal veel sterkte .
Groetjes
carlee

BerichtGeplaatst: 21-04-2012 7:49 Reageer met quote

Hoi sgatje

fijn om jou verhaal er ook bij te horen dat
geeft me steeds meer zelfvertrouwen maar vooral
begrip en gewoon t idee dat er nog k weet niet
hoeveel van zulke gevallen zijn.

maar wat jij schreef over niet aantikken maar echt
wakker maken Shocked Shocked als ik m aantikte
had ik al een pittbull naast me en als ik m echt wakker
maakte om te vertellen dat ie weer kon vertrekken naar 2 kamers verder op??? of als ik m de volgende dag hem
herinnerde dat ie weer een gigantische stoorzender
was??

kreeg ik als antwoord ach mens ga slapen man let niet
zo op mij daar lig je alleen maar wakker van ik doe
t toch niet expres of wel!!!! Shocked

daar wordt ik zo gigantisch kwaad om, maar hij heeft nu
echt door ook dankzij mn dochter en vele anderen waar hij noodgewongen heeft moeten slapen niemand wil hem meer als loge dat heeft hij nu donders goed dooor dus dat hij toegeeft dat t een uitzichtloos probleem is doet ie er wat meer begripvol over.

dat sceelt heel veel moet ik zeggen, we hebben het
er ook nooit meer over trouwens.
petra 45

BerichtGeplaatst: 25-06-2012 15:21 Reageer met quote

Ben ik weer kon een tijdje niet inloggen heel vreemd.

Wij slapen nu apart als hij begint te snurken hebben we afgesproken gaat hij meteen weg, ik heb ook oordopjes laten aanmeten bij de audicien die helpen ook wel alleen helaas niet altijd want als hij heel hard gaat snurken dan laat het toch geluid door.

Maar wel lekker dat we nu geen woorden meer hebben over dat gesnurk want steeds ruzie of gekibbel daar word je beidden niet goed van.
mpjansen

BerichtGeplaatst: 12-01-2013 18:23 Reageer met quote

Beste mensen,
Ik ben ook een snurker, al is het niet zo erg als ik hier lees. Ik wed echter getipt door iemand om aan het hoofdeind blokjes onder de poten van het ledikant te leggen. Ik ben begonnen met 5 cm, maar hoor ook wel mensen die met 10 cm verhoogd hebben. Dan lig je iets met het hoofd omhoog en bij mij heeft het geresulteerd in veel minder snurken.
Misschien het proberen waard.
Lb14

BerichtGeplaatst: 13-01-2013 21:00 Reageer met quote

hoi hier nog iemand waarvan de partner snurkt. ook mijn man is uiteindelijk onder narcose geweest en daar zagen ze gelijk dat hij snurkte, wij zijn toen door gestuurd naar een tandarts en die heeft een bitje aan gemeten het kost wat maar het helpt wel iets, helaas niet volledig maar nu heb ik oordopjes in die haal ik trouwens bij de da de groen gele en die werken echt super. en je kan ze ook alleen daar halen. maar misschien is het een idee als je man eens naar de tandarts gaat en zon bitje aan te laten maken. in ieder geval heel veel succes
Marcel1970

BerichtGeplaatst: 18-02-2013 10:05 Reageer met quote

Het is een heel lastig onderwerp. Ik snurk(te) zelf ook en ik kreeg ook verwijten naar me toe. Maar je moet niet vergeten dat we niet met opzet snurken. Ik heb ook van alles geprobeerd. Nu had ik ook last van mijn neus en holtes en daar ben ik aan geopereerd. Sindsdien snurk ik ook bijna niet meer.

Het is een probleem van beide, ik kan me heel goed voorstellen dat als je er niet van kan slapen dat dat om letterlijk moedeloos van te worden is.

Mijn vrouw snurkt ook wel, maar ik slaap daar gewoon doorheen. De meeste vrouwen slapen heel licht en worden vaak wakker. Wij slapen ook meestal apart, is niet leuk, maar wel de beste oplossing.
Ginneke46

BerichtGeplaatst: 30-05-2013 13:09 Reageer met quote

Ook ik heb de zelfde problemen gehad. Ik weet niet of jullie van de Anti-snurk ring hebben gehoord? Die gebruiken wij nu al sinds een paar weken! We snurken allebei, dus we dragen allebei een ring om. Het is een natuurlijk product en voor ons werkt het heel goed! We hebben het verschil getest tussen een nacht met en een nacht zonder ring.

Ik heb wat research gedaan op internet en heb deze Website gevonden die goed uitlegt hoe het werkt: http://www.bague-antisnor.fr/

Heeft iemand zo'n ring al geprobeerd? Was het resultaat efficiënt? Misschien werkt het niet voor iedereen maar het is de moeite waard om het te proberen! Ik ben erg blij om weer samen met mijn man te kunnen slapen want na een paar maanden konden we het nog moeilijk vol houden.
het Spectrum

BerichtGeplaatst: 17-12-2013 11:41 Reageer met quote

Snurken wordt mi te veel fysiologisch bekeken. Indien snurken niet direct medisch geduid kan worden, is het heel goed mogelijk dat er een psychische oorzaak achter zit. De symboliek van snurken ? “Als ik overdag niet kan zeggen wat ik wil, dan doe ik het ’s-nachts wel”.

In mijn praktijk heb ik nu al verschillende cliënten gehad die al na 1 behandeling van het snurken af zijn. De cliënten zijn hier zo gelukkig mee dat ze graag hun ervaring willen delen.
In de meeste gevallen gaat het hier om onverwerkte emoties, waar we ons niet altijd van bewust zijn.

Het Spectrum
Wilma_29

BerichtGeplaatst: 05-06-2018 15:29 Reageer met quote

Wat bij mij uitstekend werkt zijn de anti-snurk produkten (bv het anti-snurk mondstuk) die te verkrijgen zijn op www.stop-snurken.nl en op www.anti-snurkshop.nl
Index > Keel Neus en Oren (KNO) > snurkende partner
Pagina 1 van 1  

© Medisch Forum.nl 2004 - 2018   Privacy- en cookieverklaring