Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Gynaecologie > Schaamlipverkleining
Auteur Onderwerp: Schaamlipverkleining
Bo80

BerichtGeplaatst: 06-04-2018 12:38 Reageer met quote

@AnoniemJB Ja snap Ik! Bij mij was het ook pijnlijk, Gewoon rustig er tegen aan houden. Bij mij waren de binnenste gezwollen dus waar er gesneden was en mijn clitoris was ook heel erg gevoelig. Dus je hebt helemaal geen zwelling meer bij de binnenste? Alleen de buitenste? De bal dat jij beschrijft had ik ook, tot bijna 5,5 weken Surprised mijn ergste zwellingen waren pas weg na 5,5 weken en daarna ging het met ups and downs , dus ene dag was het minder gezwollen en volgende dag weer net zo als eerste week na operatie. Dus niet zo een “lineaire “genezingsproces gehad. Nu na 7 weken zie ik pas vooruit gang! Maar dat is per persoon ook weer anders !
AnoniemJB

BerichtGeplaatst: 07-04-2018 11:26 Reageer met quote

Ah ok ik dacht dat koelen geen pijn zou moeten doen. Maar dit verklaart dan een hoop, je houdt er toch iets tegenaan he dus logisch eigenlijk dat dat niet fijn voelt. Nee helemaal geen zwelling bij de binnenste, volgens mij ook niet gehad. Maar tot nu toe ook nog niet down under durven kijken. Ik zie dus van de voorkant in de spiegel alleen m’n buitenste enorm gezwollen. De flapjes zijn weg dus wel nu al super blij mee! Volgens mij wordt t heel geleidelijk wel iets minder nu. Wow best lamg zeg 5.5 week die bal en zwelling! Kost ook veel energie zeker? En met ups & downs dus ja ik zal er rekening mee houden. Rustig aan blijven doen. Kan jij wel gewoon zitten? Ik nog niet namelijk. En probeerde gister een tampon in te doen (ongesteld) maar ging tegen t plafond vd pijn. Verder als ik gewoon lig en rustig doe voel ik geen pijn ofzo. Maarja wil toch ook wel weer beetje de maarschappij in gaan Wink
Bo80

BerichtGeplaatst: 07-04-2018 11:44 Reageer met quote

Jaa Ik denk dat Ik gewoon pech had dat het bij mij zo lang duurde. Want bij sommigen hier ging het herstel wat sneller . Eerste 3 weken had ik erg veel moeite bij het zitten/ liggen en lopen maar langzamerhand is het verbeterd. Heb nu geen last meer van. Op hoeveel weken zit jij nu? . Owja en tampon inbrengen ( de aller kleinste maat) ging tot ongeveer 5 weken niet Rolling Eyes dus heb maandverband moeten dragen. Heb nog nooit zoveel maandverband gebruikt als in de afgelopen weken 😂Het werd zoizow ook aangeraden om het gebied voor 6 weken te beschermen . Dus ook geen tampons dragen. En even een update hihi had gisteren voor t eerst weer gemeenschap met mijn vriend ( na 7 weken ) , het begin was wel wat gevoelig maar daarna ging het wel goed. Wel rustig gedaan natuurlijk. Maar vandaag had ik toch wel weer pijn daarbeneden .. het kost denk ik veel tijd tot alles 100% genezen is.
Flapperd

BerichtGeplaatst: 04-06-2018 9:28 Reageer met quote

Hoi, ik ben nieuw hier maar wilde graag mijn verhaal delen en ben nieuwschierig of ik de enige ben.

Ik ben afgelopen woensdag geopereerd, schaamlipverkleining samen met clitoriskapje. Alles ging goed totdat ik een intense pijn voelde tijdens het snijden. Ik gaf dit aan maar werd voor mijn gevoel genegeerd tot ik nogmaals zei dat het echt pijn deed. Ze was bezig bij de clitoris, ze heeft daar echt een hapje aan beide zijkanten weggehaald. Ik snap dat dit an sich gevoelig kan zijn, maar die pijn die ik voelde van het snijden kan toch niet zo horen? Ik raakte compleet overstuur. Was zo bang, want ze moest de andere kant ook nog doen. Zijn er anderen die ook pijn hebben gehad tijdens de operatie?

Ik vroeg ook even wat er qua buitenste schaamlippen nou 'normaal' is aangezien de ene ze laat vullen en de andere ze laat weghalen. En wat ze er bij mij van dacht. Aangezien ik nu met een of andere kamelenteen lijk te lopen. Moet zeggen het slinkt wel met de dag en ik denk dat als ik straks eindelijk strings kan dragen het wel oke is. Heb zo geen zin om nog 1500 neer te leggen en zou dan sws onder narcose willen dus dan komt het uit op €2000. Ff afwachten dus.

Ik wil dus in gesprek gaan met die chirurg. En haar vertellen dat ik er achteraf echt last van heb gehad dat ik het snijden voelde. Letterlijk nachtmerries en paniekaanvallen. Nu heb ik cptss (trauma's van o.a. seksueel misbruik) en heb ik dat van te voren niet gezegd omdat de Bergman Clinic mij niet wilde opereren omdat ik dit deels wilde vanuit traumagerelateerde gedachten, en ik dus naar een andere kliniek ben gegaan en alleen zei dat t pijn deed met wielrennen. Ik voel de behoefte om het toch nog met haar erover te hebben.
Saraas123

BerichtGeplaatst: 25-06-2018 16:20 Reageer met quote

lange lip schreef:
Oh ja...Ik betaalde 850€ voorschot, hiervan werden de kosten voor de consultaties en de opname afgehouden. De ziekteverzekering kwam hierin tussen. De rest wordt terugbetaald zodat mijn onkosten voor deze ingreep op +- 400€ komen...en deze worden dan ook nog terugbetaald door onze hospitalisatieverzekering. Ik woon wel in België, voor Nederland is dit misschien anders qua ziekteverzekering en hospitalisatieverzekering.

Hi, immers al een tijdje geleden dat je dit gepost hebt, maar ik overweeg ook deze operatie. Alleen doet mijn gynaecologe dit ook, en garantie op volledige terugbetaling. Is dit een goed idee? Het zou dan ook werkelijk een ‘amputatie’ zijn van de lipjes. En bij professor monstrey: als ik het goed begrijp werd alles volledig terugbetaald dan?
Alvast bedankt!
Tjaja

BerichtGeplaatst: 12-07-2018 15:25 Reageer met quote

Hallo, ik heb veel gehad aan de reacties op dit forum dus wel zo netjes om mijn ervaring dan ook te posten.
Enkele weken geleden ben ik geholpen in de Boerhaave kliniek, intake gehad en kon paar weken later al terecht, professioneel en snel. Vooraf begonnen met slikken van arnica en vitamine C.
De zalf tegen de pijn van de prikken werkt erg goed (tip; hele tubetje gebruiken) de ingreep plus prikken niet gevoeld en nog grapjes gemaakt op de operatietafel. Ingreep duurde denk een half uurtje, nog kwartiertje koelen en ik mocht weg.
De avond na de operatie had ik wel een branderig gevoel, maar met stil liggen, pijnstilling en om het uur koelen ging het goed, ook s nachts nog paar x gekoeld. De dag erna dagje blijven liggen, maar twee dagen na de operatie kort uit eten en naar de bios gegaan, ging prima, dus na het weekend gewoon weer gaan werken. Ging ook prima! Wel plassen met lauw water. De eerste dagen heb ik alleen maar onder de douche geplast om het goed schoon te houden.
2 weken na de operatie weer sex gehad en weer gaan sporten, alles wel rustig aan en ik heb gekeken of alles al dicht was wat zo was. Ik ben dus aangenaam verrast over de impact van de operatie, was op het ergste voorbereid maar het is mij dus 200% meegevallen. Ik zou iedereen die twijfelt dan ook (met mijn ervaring) zeker willen aanraden het gewoon te doen, het is zo mooi geworden! Succes allemaal!
lollifantje

BerichtGeplaatst: 17-08-2018 8:13 Reageer met quote

Hoi allemaal! Ik heb vandaag mijn operatie en ben toch wel wat zenuwachtig na alle verhalen over het herstel. Maar ook wel weer heel blij dat het nu eindelijk gaat gebeuren!!

@Tjaja, wat goed te horen dat je zo’n goede ervaring hebt gehad. Ik ga naar dezelfde kliniek (denk ook zelfde dokter). Ik ben heel benieuwd hoe het nu met je gaat, heb je nog veel pijn, hoe ging het met sporten/fietsen? En heeft je omgeving iets gemerkt? Daar ben ik ook best wel bang voor namelijk, en weet dan niet zo goed wat ik moet zeggen haha!

Tjaja schreef:
Hallo, ik heb veel gehad aan de reacties op dit forum dus wel zo netjes om mijn ervaring dan ook te posten.
Enkele weken geleden ben ik geholpen in de Boerhaave kliniek, intake gehad en kon paar weken later al terecht, professioneel en snel. Vooraf begonnen met slikken van arnica en vitamine C.
De zalf tegen de pijn van de prikken werkt erg goed (tip; hele tubetje gebruiken) de ingreep plus prikken niet gevoeld en nog grapjes gemaakt op de operatietafel. Ingreep duurde denk een half uurtje, nog kwartiertje koelen en ik mocht weg.
De avond na de operatie had ik wel een branderig gevoel, maar met stil liggen, pijnstilling en om het uur koelen ging het goed, ook s nachts nog paar x gekoeld. De dag erna dagje blijven liggen, maar twee dagen na de operatie kort uit eten en naar de bios gegaan, ging prima, dus na het weekend gewoon weer gaan werken. Ging ook prima! Wel plassen met lauw water. De eerste dagen heb ik alleen maar onder de douche geplast om het goed schoon te houden.
2 weken na de operatie weer sex gehad en weer gaan sporten, alles wel rustig aan en ik heb gekeken of alles al dicht was wat zo was. Ik ben dus aangenaam verrast over de impact van de operatie, was op het ergste voorbereid maar het is mij dus 200% meegevallen. Ik zou iedereen die twijfelt dan ook (met mijn ervaring) zeker willen aanraden het gewoon te doen, het is zo mooi geworden! Succes allemaal!
Tjaja

BerichtGeplaatst: 17-08-2018 9:44 Reageer met quote

Hi, ik heb nergens meer last van, na 2 weken gaan sporten, fietsen doe ik weinig haha dus weet ik niet meer. Ik heb gezegd dat ik door mn rug ben gegaan dus even paar dagen rust moest houden, dat werkte wel hoor. Hoop dat het bij jou ook zo spoedig gaat, laat het even weten! Sterkte vandaag en maak je niet druk het viel enorm mee bij mij en ze zijn heel aardig!
BlueEyedGirl___

BerichtGeplaatst: 31-08-2018 17:12 Reageer met quote

Hoi allemaal,

Na héél wat verschillende berichten te hebben gelezen heb ik besloten om toch een schaamlip correctie te laten ondergaan. Ik ga dit, waarschijnlijk, laten doen bij Faceland in Utrecht bij Dr Chloe Wittenberg. Iemand die toevallig ervaring heeft met deze kliniek en/of arts?
Eventuele tips and tricks voor voor en/of na de operatie?

Heel erg bedankt.

Liefs.
mkw

BerichtGeplaatst: 03-09-2018 13:45 Reageer met quote

Hoi allemaal,

na tien jaar twijfelen, wikken en wegen ook 'het' laten doen.
Ik ben nu bijna twee weken verder en ik ervaar complicatie na complicatie. In mijn overweging was ik daar best bang voor, maar dat wordt toch wel een beetje afgedaan als 'alle vervelende ervaringen staan online en van de goede lees je niks'. Daarbij gaat het vaker goed dan fout en ik hoopte toch dat die vlieger ook voor mij op zou gaan.
Helaas.
Bij mij zijn aan een kant over de totale lengte alle hechtingen gescheurd door zwelling, hematoom en afstervende huid.
Die gescheurde kant moet nu van binnen helen, maar ik zie maar 1 helft, ik vraag me af of dat ooit weer een 'geheel' gaat worden. Plassen is een drama, het bijt enorm. Als het slecht heelt kan dit misschien hersteld worden, maar dan mag het hele drama opnieuw.
Ik schrijf dit niet om anderen af te schrikken, ik heb immense pech, maar dat schud me wel wakker want het kan je gewoon overkomen. Ik zit er best een beetje doorheen. Zijn er mensen met ervaringen van zulke complicaties waarbij het toch goed is gekomen?
Muurhanger

BerichtGeplaatst: 14-09-2018 22:02 Reageer met quote

Hallo lieve "lotgenoten" (we doen het onszelf aan naturrlijk Razz )

Ik heb vandaag mijn operatie gehad onder plaatselijke verdoving. Ik vond het toch fijner om daarna gewoon meteen weg te kunnen.
De operatie ging super, alleen met het dichtbranden en hechten voelde ik dat de verdoving net bij die laatste millimeter, daar bij je vagina-ingang, niet werkte.
Dus die laatste 2 hechtingen heb ik ook helemaal gevoeld Shocked

Een uur na de operatie moest ik plassen, en eigenlijk begon toen de pijn pas. Ondanks afspoelen met water, begon het toen best te branden. Daarna heb ik gekoeld, waarna het is gaan bloeden (en dat doet het 3 uur later nogteeds).
Ik heb vervolgens ook echt een uur liggen janken van de pijn gewoon, alsof de allerheetste sambal erop gesmeerd was of zo. Daarna zwakte het gelukkig af, en moest ik weer plassen Laughing
Het brandde net nog even, maar nu zwakt het gelukkig weer af.

Ik hoop wel dat het bloeden snel stopt. Ik kan namelijk geen onderbroek aan, dus het maandverband zit in mijn joggingsbroek. Maar dat vangt natuurlijk niet super op, de helft belandt alsnog in mijn broek.

Als het goed geneest gaat het iniedergeval wel mooi worden, hij heeft het mooi gedaan!
En wat fijn dat ik hier zoveel ervaringen kan lezen! Iedereen een spoedig herstel gewenst.

Liefs,

Muurhanger
Index > Gynaecologie > Schaamlipverkleining
Pagina 128 van 128  

Vorige  1, 2, 3 ... 126, 127, 128

© Medisch Forum.nl 2004 - 2018   Privacy- en cookieverklaring