Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Huidaandoeningen > Roaccutane.
Auteur Onderwerp: Roaccutane.
Shane




BerichtGeplaatst: 16-11-2009 16:22 Reageer met quote

Hallo allemaal.
Ik ben Shane en ik ben 25 jaar. Ik heb sinds mijn 20e last van acne. Eigenlijk niet in explosieve vorm maar meer een talgophopings variant. Ik krijg allemaal onderhuidse talgproppen. Deze gaan niet ontsteken enz. maar het blijven nare bultjes die uitgeknepen moeten worden. Dit is een pijnlijke zaak en binnen een aantal dagen zitten de porieen weer vol met talg. ik heb alle middelen die binnen mijn bereik waren gebruikt. Uiteindelijk ben ik bij de dermatoloog beland en hij heeft me het middel roaccutane voorgeschreven. Het middel gaat gepaard met een behoorlijk arsenaal aan bijwerkingen maar de resultaat perspectieven zijn veelbelovend dus zodoende dat ik hier mee wilde beginnen. Inmiddels 2 weken verder en nog geen veranderingen noch op gebied van positieve werking als op neg. bijwerkingen.
Ik heb echter een probleem.... Ik ben in mijn stopweek welgeteld 1 dag ongesteld geweest. Nu maak ik mij dus zorgen. Ik was overgestapt naar andere anticonceptie. Van de diane 35 die de acne heviger heeft gemaakt, weer terug naar modicon die ik al jaren gebruikte voor de Diane. Dit was mijn eerste stopweek bij gebruik modicon. 4 dagen voor de laatste pil van de strip heb ik alle onderzoeken gehad in het ziekenhuis, waaronder een zwangerschapstest. Dezelfde dag kreeg ik fiat voor gebruik daar deze negatief was. Maar dus nauwelijks menstruatie. Nu vraag ik mij af... Heeft de roaccutane (die ik bij stop 4 dagen heb geslikt) misschien invloed op mijn menstruatie? Of kan het komen door overstap naar andere pil? Ik hou constante menstruatiepijnen. Vreemd vreemd. Maar ik post m hier misschien dat er andere vrouwen zijn met diezelfde ervaring bij aanvang behandeling met roaccutane. Daarnaast misschien ook leuk om met mensen te praten die in een vroeg stadium van behandeling met dit medicijn zijn, of misschien al een behandeling hebben afgesloten. Wink

Nou heel verhaal! groetjes shane
Shane




BerichtGeplaatst: 20-11-2009 18:09 Reageer met quote

Hmm... niemand kan mij hier iets over vertellen?
Ook niemand die zeg maar lotgenoot is? of ben ik de enige op dit forum die roa gebruikt?

groetjes
SKJM




BerichtGeplaatst: 29-05-2018 15:17 Reageer met quote

Hoi Shane,

Ik las jouw berichtje omdat ik op zoek ben naar info over roa en ongesteldheid. Ik maak mij zorgen om mijn dochter die dit middel 8 weken geslikt heeft en nu al maanden niet meer ongesteld is geweest. Ik zag dat jouw berichtje van lang geleden is.... maar daardoor kun jij mij misschien wel vertellen of alles weer goed gekomen is bij jou?
Grtjs SKJM
Shane schreef:
Hallo allemaal.
Ik ben Shane en ik ben 25 jaar. Ik heb sinds mijn 20e last van acne. Eigenlijk niet in explosieve vorm maar meer een talgophopings variant. Ik krijg allemaal onderhuidse talgproppen. Deze gaan niet ontsteken enz. maar het blijven nare bultjes die uitgeknepen moeten worden. Dit is een pijnlijke zaak en binnen een aantal dagen zitten de porieen weer vol met talg. ik heb alle middelen die binnen mijn bereik waren gebruikt. Uiteindelijk ben ik bij de dermatoloog beland en hij heeft me het middel roaccutane voorgeschreven. Het middel gaat gepaard met een behoorlijk arsenaal aan bijwerkingen maar de resultaat perspectieven zijn veelbelovend dus zodoende dat ik hier mee wilde beginnen. Inmiddels 2 weken verder en nog geen veranderingen noch op gebied van positieve werking als op neg. bijwerkingen.
Ik heb echter een probleem.... Ik ben in mijn stopweek welgeteld 1 dag ongesteld geweest. Nu maak ik mij dus zorgen. Ik was overgestapt naar andere anticonceptie. Van de diane 35 die de acne heviger heeft gemaakt, weer terug naar modicon die ik al jaren gebruikte voor de Diane. Dit was mijn eerste stopweek bij gebruik modicon. 4 dagen voor de laatste pil van de strip heb ik alle onderzoeken gehad in het ziekenhuis, waaronder een zwangerschapstest. Dezelfde dag kreeg ik fiat voor gebruik daar deze negatief was. Maar dus nauwelijks menstruatie. Nu vraag ik mij af... Heeft de roaccutane (die ik bij stop 4 dagen heb geslikt) misschien invloed op mijn menstruatie? Of kan het komen door overstap naar andere pil? Ik hou constante menstruatiepijnen. Vreemd vreemd. Maar ik post m hier misschien dat er andere vrouwen zijn met diezelfde ervaring bij aanvang behandeling met roaccutane. Daarnaast misschien ook leuk om met mensen te praten die in een vroeg stadium van behandeling met dit medicijn zijn, of misschien al een behandeling hebben afgesloten. Wink

Nou heel verhaal! groetjes shane
Index > Huidaandoeningen > Roaccutane.
Pagina 1 van 1  

© Medisch Forum.nl 2004 - 2018   Privacy- en cookieverklaring