Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Interne ziekten & Infectieziekten > Darmklachten
Auteur Onderwerp: Darmklachten
Pds100

BerichtGeplaatst: 12-01-2018 1:42 Reageer met quote

Hallo iedereen!

Toch maar even een account aangemaakt hier want op sommige logenoten forums kost het geld. Ik zal het korthouden.

Ik ben 23 jaar nu en heb eigenlijk al 10 jaar darmklachten. Vooral dat ik vaak lang op de wc zat. Nu kon ik daar wel mee leven maar sinds begin 2017 een fikse buikgriep opgelopen. Sindsdien is het vrij zwaar gegaan en heb ik vaak last van boeren, buikkrampen, misselijkheid, vermoeidheid en diarree.
Nu ben ik in 2010 al onderzocht, endoscopie en alles en hebben ze niks kunnen vinden. Enige dat ze vonden is dat ik een verkeerde poeptechniek heb. Bekkenbodem stond te strak en kreeg als diagnose pds.

Heb tijdje bekkenbodem therapie gevolgd, moest kruik op mijn buik hebben en buikademhalingsoefeningen doen. Leek een beetje te helpen maar door de hectiek hield ik dat niet lang vol.

Terug te komen op 2017: Misselijkheid was erbij gekomen. Iets dat ik nooit had zover ik wist. Ontlastingonderzoek weer en bloed, niks uitgekomen. Ze wilden niet weer endoscopie doen bij het ziekenhuis omdat ik dat al 7 jaar geleden heb gehad en er niks uitkwam. Wel weer mij aangemeld bij Fysio voor bekkenbodem.

Nu doe ik niet zo lang nog Fysio. Maar heb nog steeds schommelende klachten en het beinvloed ook mijn priveleven zoals uitgaan met vrienden. Te misselijkheid soms.

Huisarts heeft diëtiste aangeraden. Las iets over het FODMAP diët. Iemand ervaring hiermee? Misschien nog tips voor mij? Drink 2,5 water per dag. Groente en fruit voor oplosbare vezels. Maar wil gewoon dat 2018 een jaar wordt voor minder klachten en ben een beetje ten einde raad.

Alvast bedankt jongens voor de tips en hints (Als ik die krijg!)
Index > Interne ziekten & Infectieziekten > Darmklachten
Pagina 1 van 1  

© Medisch Forum.nl 2004 - 2018   Privacy- en cookieverklaring