Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Hart- en vaatziekten > het betert maar niet...duizelig,raar zicht
Auteur Onderwerp: het betert maar niet...duizelig,raar zicht
dloofk




BerichtGeplaatst: 21-03-2018 13:21 Reageer met quote

misschien erkent hier iemand zelfde probs

op 26dec jl toen ik in 'topconditie' was kreeg ik plots een 'aanval' .dit bleek om hartritmestoornissen te gaan
volgens mij en arts getriggerd omdat ik ganse nacht buiten in ijskoude wind en regen had moeten staan en in het naar huisrijden met chauffage vollebak...toen de fout genomen fles cola die al enkele dagen in auto lag te ledigen en bijna direct een verstikkend gevoel+aanval...na 48uur was dit nog niet ok....
enkele weken later 1ste keer naar cardioloog maar niet veel wijzer...daar fietsproef moeten doen (en ik was op van zenuwen omdat huisarts gezegd had ik waarschijnlijk shock ging krijgen),de fietsproef was ok maar door de zenuwen was tijdens onderzoek cardioloog hartslag rond de 130 in rust
voorgeschreven medicatie 3x cordarone en 2xEliquis 5mg
bovenop Bipressil 10mg/5mg en Amlogal 10mg (halve) die ik ervoor reeds nam (enfin ik had dit wel verwaarloosd)
na tijdje overgeschakeld naar 2x cordorone maar ik liep mottig van al deze medicatie...en kreeg bijna dagelijks aanval nadat ik medicatie gestart was
volgens huisarts was bloeddruk nog steeds niet onder controle met name onderdruk te hoog en kreeg ik Indapamide erbij en sedert dan geen aanvallen meer
terug beginnen werken dus
maar kwam er al gauw achter ik ganse dag draaiingen heb en raar zicht..soms niet echt scherp...tevens is autorijden bijna onmogelijk...wegen waar je ver vooruit kan kijken zijn heel lastig en niet zelfzeker...
echt vervelend...huisarts zei nu 2 weken geleden om eens te stoppen met die Indapamide (terwijl het hierdoor beter ging) om te kijken of duizelingen daarvan komen...
natuurlijk enkele dagen na het niet nemen terug aanval gehad dus terug dokter en terug indapamide verder nemen...bloedtesten waren ook prima
moet nu morgen terug gaan maar zie er tegen op...wat gaan we nu proberen....
ik heb soms indruk ik die cordarone helemaal niet nodig heb en de cardioloog die enkel voorschrif op basis van die hartritmestoornis en hartslag op dat moment van 130 in rust
Maanvrouwtje




BerichtGeplaatst: 01-04-2018 9:08 Reageer met quote

Zelf denk ik dat die kouden nacht en de cola een trigger waren en geen oorzaak van je klachten. Bij hartproblemen spelen voeding en tekorten aan diverse voedingsstoffen een rol. Beste is om bij elk eetmoment te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels, waardoor je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Je kan eens wat opzoeken over insulineresistentie.
Medicijnen zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen in je lichaam, dan wel een verhoogde behoefte aan bepaalde voedingsstoffen. B├Ętablokkers en calciumantagonisten zorgen voor een tekort aan onder andere Q10 en remmen de aanmaak van melatonine. ACE-remmers zorgen, naast tekorten aan diverse mineralen ook voor een verminderde afbraak van bradykinine. Van de andere medicatie zou ik het niet weten. Weet wel dat het een hele medicijnfabriek is die je slikt. In elk geval zorgen voor wat extra voedingsstoffen en vooral ook wat doen aan oorzaken. Door de tekorten namelijk gaat je gezondheid juist achteruit. https://rinekedijkinga.nl/veelgestelde-vragen/medicijnen-interacties-voedingsmiddelen.html
dloofk




BerichtGeplaatst: 02-04-2018 12:12 Reageer met quote

he bedankt voor jouw reactie
ondertussen ben ik in samenspraak met huisarts gestopt met cordarone...die Eliquis mag ik waarschijnlijk ook stoppen want huisarts weet niet echt waarom dit werd voorgeschreven
ik merk niet echt een verschil...jammer genoeg ben ik nog steeds duizelig alhoewel is het veelal minder nadrukkelijk aanwezig
het slechte zicht en paniek in wagen is nog altijd aanwezig merkte ik gisteren
volgens mij moet het in richting medicatie bloeddruk gezocht worden...
dus deze week terug afspraak huisarts om te kijken of er hier iets kan aangepast worden
Maanvrouwtje




BerichtGeplaatst: 03-04-2018 9:00 Reageer met quote

Goed om wel te overleggen met je arts. En ondertussen wat doen aan je hele gezondheid. Dat zou kunnen schelen in de duizeligheid.
Index > Hart- en vaatziekten > het betert maar niet...duizelig,raar zicht
Pagina 1 van 1  

© Medisch Forum.nl 2004 - 2018   Privacy- en cookieverklaring