Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Neurologie > Al 3 weken lang migraine... in het buitenland.
Auteur Onderwerp: Al 3 weken lang migraine... in het buitenland.
Emelieke




BerichtGeplaatst: 31-01-2014 9:40 Reageer met quote

Hallo iedereen,

Ik heb al heel mijn leven last van hoofdpijn, maar sinds mijn 21 werd het echt erg, en werd vastgesteld dat ik migraine heb. Sindsdien is het elk jaar erger geworden. Ik ben nu 28.
Ik ben al naar verschillende neurologen geweest en heb al verschillende medicatie geprobeerd, maar neem nu preventief depakine en bij een aanval 100 mg sumatriptan.
Deze combinatie bleek wel ok te zijn, maar net nu ik voor lange tijd in het buitenland zit, krijg ik een migraine-aanval die maar niet lijkt te eindigen.
Ondertussen heb ik het al 3 weken, dus ik neem al 3 weken elke dag een pilletje sumatriptan.
Nu lees ik op het internet dat het nemen van deze pillen mijn eindeloze migraine net veroorzaakt! Maar om er vanaf te geraken zou ik in een hoofdpijnkliniek moeten worden opgenomen om er onder begeleiding 'cold turkey' vanaf te geraken.
Dit is helaas geen mogelijkheid. Ten eerste zijn er hier geen hoofdpijnklinieken, en ten tweede zou zoiets mij handenvol geld kosten, meer dan ik heb gespaard om het hier tot juni uit te houden (want pas dan vlieg ik terug naar huis).
Ik ben reeds naar een dokter geweest, maar zoals ik al vreesde bevind ik mij in een land dat niet zo ver staat als Belgiƫ of Nederland, en ze konden mij niet echt helpen.
Over 2 weken moet ik op een boerderij gaan werken, en ik zie dit echt niet zitten als ik dan nog steeds migraine zou hebben, maar helaas heb ik geen keuze.
Hoe geraak ik hier vanaf? Waarom gaat het niet vanzelf over? Ik ben radeloos...
wendeline




BerichtGeplaatst: 06-07-2014 21:35 Reageer met quote

Hoi,

Wat vervelend voor je, maar kun je het niet afbouwen en evt combineren met een ander medicijn, zoals een benzodiazepine (oxazepam/diazapam) of met medicijnen zoals diclofenac? Dan bouw je de sumatriptan af en ga tegelijkertijd wat diclofenac nemen. En heel soms (want het is verslavend!) Een benzodiazepine.
Je kan dit ook zelf. Geloof daarin.
verder vraag ik me af of je goede medische begeleiding krijgt momenteel. Als je nog zo vaak.migraine hebt lijkt dat me wel verstandig.
verder vraag ik me af; eet je gezond(geen koffie, alcohol, chocolade en sigaretten bijv) Beweeg je genoeg en slaap je 8uur per nacht?
Ik hoop dat je je gauw beter voelt.
Index > Neurologie > Al 3 weken lang migraine... in het buitenland.
Pagina 1 van 1  

© Medisch Forum.nl 2004 - 2018   Privacy- en cookieverklaring