Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Neurologie > Steeds migraine
Auteur Onderwerp: Steeds migraine
pukje




BerichtGeplaatst: 15-02-2010 20:44 Reageer met quote

Sinds een week of 4 heb ik om de 5 a 7 dagen een behoorlijke migraine aanval. Het begint altijd s'avonds en meestal ben ik dan tv aan het kijken als de aura opsteekt. Sinds een paar keer schiet ik nu hevig in de stress en krijg er nu zelfs hartritmestoornissen van.
De angst om weer een aanval te krijgen doet zich elke avond weer voor.

Hoe kan ik uit die rot cirkel komen.
Gineke




BerichtGeplaatst: 16-02-2010 9:06 Reageer met quote

Naar je huisarts; er schijnt momenteel ook een migraine poli te zijn, weet zo even niet waar, maar kun je vast googelen..
Heb je misschien bepaalde medicijnen die de migraine triggeren? Dat was bij mij de oorzaak en heb het nu nog maar heel zelden....wat erg dat jij het zo vaak hebt!
Toch naar je huisarts dus!
Sterkte, Gineke
pukje




BerichtGeplaatst: 16-02-2010 11:59 Reageer met quote

ik heb het idee dat het door de pil komt en ben daar nu accuut mee gestopt. van mijn huisarts heb ik alleen medicijnen gehad voor als ik een aanval heb maar verder geen onderzoeken gehad ofzo.
Gineke




BerichtGeplaatst: 16-02-2010 13:32 Reageer met quote

Het kan inderdaad ook van de pil komen.
Tegenwoordig gebruik ik Metoprolol, een beta blokker annex bloeddrukverlager en dat heeft als "bijwerking" dat het migraine voorkomt!
Omdat ik zowel een verhoogde bloeddruk had als regelmatig migraine kreeg ik het voorgeschreven en ik moet zeggen dat ik hooguit 1x per 2 รก 3 maanden nog migraine heb!
Of het puur van dat middel komt weet ik natuurlijk niet, maar feit is dat het behoorlijk is verminderd.
Had het eerder zo'n 2x per maand...
Mijn huisarts schrijft voor meer migrainepatienten metoprolol voor, puur om migraine te voorkomen.
Misschien het overleggen met jouw huisarts waard?
Groetjes, Gineke
pukje




BerichtGeplaatst: 16-02-2010 15:08 Reageer met quote

ik heb sinds gister een betablokker omdat ik last van hartritmestoornissen zou hebben en daar heb ik ook bij zien staat dat het tegen migraine zou moeten helpen dus dat zou wel mooi meegenomen zijn.
ik ben er wel heel onzeker door geworden en zit s'avonds veel in de stress van wat als ik weer migraine krijg weet je wel.
Gineke




BerichtGeplaatst: 16-02-2010 16:38 Reageer met quote

Ik hoop dat bij jouw ook zo'n effect bereikt wordt!
Ga daar vanuit, dat scheelt een hoop stress en stress is ook niet goed voor migraine!
En proberen een beetje ritme in je leven te krijgen, voor zover je dat niet hebt.
Men zegt ook dat als je doordeweeks veel koffie drinkt, dat je dat 's weekends ook moet doen, anders is je lichaam van slag (weekendmigraine), dus dat doe ik nu ook en het schijnt (mee) te werken!
Nou ja, voor de rest weet je waarschijnlijk alle tips wel.....
Succes met je betablokker!!
Gineke
pukje




BerichtGeplaatst: 29-05-2010 12:54 Reageer met quote

Helaas is mijn migraine maar even weggebleven. Sinds 2 weken heb ik hetw eer om de paar dagen. Eerst alleen 1 keer in de maand ongeveer een week voor mijn menstruatie en nu weer al 3 keer heel kort op elkaar, zeg maar om een dag of 4.
Dat is toch echt niet leuk meer en ik zit nu wel een beetje in mijn piepzak.
Is migraine gevaarlijk, waarom steeds een aura etc etc.
Misschien volgende week toch maar weer eens terug naar de huisarts.
Iemand nog tips?
Ik ben vandaag weer met magnesium tabletten begonnen.
janientje




BerichtGeplaatst: 29-05-2010 13:05 Reageer met quote

@pukje,

Jouw verhaal erg herkenbaar. Ik heb ook betablokkers gekregen maar dan voor de migraine. Bij mij had dit het tegenovergestelde effect. Ipv 2 x per maand had ik 4x per week migraine. Van neuroloog moest ik dit middel 6 weken slikken omdat gesteld werd dat het duurde voordat het goed zou werken. Echter na 6 weken nog geen verbetering. De neuroloog was verbaast. Hij had dit nog nooit eerder mee gemaakt. Ik moest direct weer stoppen ermee en de aanvallen verdwenen weer.
Wellicht wordt dit dus bij jou nu ook veroorzaakt door de betablokkers.

janientje
janientje




BerichtGeplaatst: 29-05-2010 13:12 Reageer met quote

oja, wat betreft dat je dit telkens hebt als je tv kijkt (je eerste post). Ik heb dit veelvuldig gehad met een computerscherm. Toen ik deze gewisseld heb met een ander scherm, was het probleem opgelost. Ik weet niet wat voor tv je hebt, maar zou proberen om eens tijdje ander type scherm te gebruiken.

liefs janientje
pukje




BerichtGeplaatst: 29-05-2010 17:04 Reageer met quote

Ik heb nog niet zo heel lang betablokkers en heb ze in een lage dosis voor mijn hartritmestoornissen dus ik kan er denk ik niet mee stoppen?
De laatste 2 keer dat ik migraine nu heb gehad van de week was overdag, heb ik nog nooit eerder gehad. dinsdag was ik eigenlijk net uit bed en toen kreeg ik al een aura en vanmiddag was ik buiten bezig toen het begon.
Ik moet wel zeggen dat de hoofdpijn die nu volgt niet zo extreem meer is als voor ik de betablokkers kreeg, het is nu meer een zeurderigge pijn die ik zelfs zonder pijnstillers de baas kan.
janientje




BerichtGeplaatst: 29-05-2010 17:10 Reageer met quote

dan kan het toch zijn de betablockers bij jou effect hebben. Maar dat je ze indd langer moet slikken om er volledig effect van te hebben.
Ik weet niet of bij jullie de zon scheen? Maar ook die kan een aanval uitlokken. Daarnaast zijn heel veel voedselproducten verantwoordelijk voor het uitlokken van een aanval. Ik reageer bijv op nootjes. Die eet ik dus al jaren niet meer. Daarnaast is het een stuk hormonaal bij mij. Door de prikpil ik ook heel lang geen aanvallen gehad (tenzij ik iets met nootjes per ongeluk at). Nu heb ik ongeveer 1 aanval per 3 maanden. En ik slik niets aan medicatie of hormonen. Puur leefgewoonten aangepast. Een deel zal het helpen, de rest is moeder natuur waar we geen invloed op hebben. Heb het zelf nu 15 jaar. En in hele zware mate gehad. Hoop dat het op een dag gewoon echt helemaal weg zal zijn.

groetjes janientje
pukje




BerichtGeplaatst: 29-05-2010 17:30 Reageer met quote

Ja ik denk dat het er wel wat effect op heeft. bv in januari/februari had ik dus zo veel migraine dat ik steeds helemaal in paniek raakte, dat heb ik nu sinds ik die betablokkers slik ook niet meer gehad. Ik ervaar het nu gewoon als vervelend en probeer even te slapen en dan kan ik weer verder, voorheen was ik 2 a 3 dagen van slag. Mijn menstruatie is nu weer al anderhalve week te laat, dus ik vermoed dat het er absoluut weer mee te maken heeft. Ja de zon scheen, ik dacht er ook aan dat het invloed erop kon hebben. maandag ben ik nl met de auto weggeweest, veel zon en disndag morgen dus die migraine.
Nu heel de morgen in de zon bezig geweest en weer migraine.

dank je voor je reacties he:-)
groetjes Puk
Index > Neurologie > Steeds migraine
Pagina 1 van 1  

© Medisch Forum.nl 2004 - 2018   Privacy- en cookieverklaring