Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Keel Neus en Oren (KNO) > elke dag een bloedneus
Auteur Onderwerp: elke dag een bloedneus
diedelicious24

BerichtGeplaatst: 02-02-2010 0:01 Reageer met quote

Ik loop al maanden met iedere dag een bloedneus
en begint nou iedere keer erger te worden
en ben er vorige week voor naar de huisarts geweest
en die vertelde mij dat ik dan neusspray moet gebruiken toevallig was ik daar al 4 dagen mee bezig maar gebruik het nu alweer bijna 2 weken en de bloedneuzen worden alleen maar erger

wat kan hier de oorzaak van zijn?
Ad
Ilonk

BerichtGeplaatst: 02-02-2010 9:34 Reageer met quote

gewoon weer bij de ha langs gaan

mijn zus had hier ook veel last van en die is keer op keer terug gegaan en uit eindelijk bleek dat de bloedvatjes in haar neus erg gevoelig waren waardoor de bloedneusen + ze in die piriode dat ze veel bloedneusen had was ze heel erg gestrest waardoor de adertjes sneller open knapte
@nn

BerichtGeplaatst: 02-02-2010 10:38 Reageer met quote

zijn het gewone bloedneusen?? of zijn het abnormale bloedneusen?! mijn vader had namelijk abnormale bloedneusen, en het blijkt dat die de ziekte van wegener heeft. dus ik zou het voor de zekerheid wel weer terug na de dokter gaan. het hoeft niet zo erg te zijn hoor, het kan ook iets heel onschuldigs zijn.
cindy92

BerichtGeplaatst: 02-02-2010 14:00 Reageer met quote

Ik heb vroeger vaak bloedneuzen gehad die abnormaal lang duurden, ze hebben daarvoor iets dichtgebrand waardoor het verholpen zou moeten zijn maar dat is niet helemaal het geval. Ik moet nu elke keer als ik erge bloedneuzen heb speciale zalf ín mijn neus smeren zodat wat er ook kapot is kan genezen.
diedelicious24

BerichtGeplaatst: 02-02-2010 23:53 Reageer met quote

sinds paar weken zijn het echt flinke bloedneuzen geworden eerst was dat niet zo

ik heb zoeizo maar weer een afspraak gemaakt en kan pas vrijdagmiddag weer terecht dus het is afwachten
mariaNL

BerichtGeplaatst: 06-02-2010 22:32 Reageer met quote

Ik had ook jaren lang last van bloedneuzen en de helft van het jaar elke dag. dit resulteerde dat ik op een dag mij zo slecht voelde dat ik naar de huisarts ben gegaan. Deze had bloedafname geregeld en dit resulteerde in een erg laag hb zo erg dat ik onmiddelijk bloedtransfusie nodig had. Daarna kwamen ze erachter dat ik allergisch was en door deze prikkelingen last kreeg van mijn neus. de adertjes waren zo broos dat ik dus elke dag die bloedneuzen kreeg. Nu heb ik een onderhoudsmiddel voor allergie. Het is wel beter om een allergietest te doen zodat je weet wanneer en waar rekening mee kan houden. ik heb ook cortisone zalf dat helpt genezen als het overhoopt toch mis gaat (wat niet vaak voorkomt)
diedelicious24

BerichtGeplaatst: 07-02-2010 1:04 Reageer met quote

Ik heb van de huisarts een doorverwijzing gekregen voor de KNO arts en kan dinsdagochtend terecht dus ik ben benieuwd
diedelicious24

BerichtGeplaatst: 10-02-2010 20:23 Reageer met quote

De KNO arts heeft de bloedvaatjes dichtgeetst dus en vandaag geen bloedneus dus hopelijk heeft het geholpen
en anders dan moet ik weer terug komen
diedelicious24

BerichtGeplaatst: 12-02-2010 22:28 Reageer met quote

Helaas heeft het niet geholpen
en heb ik sinds 2 dagen weer een bloedneus
dus kan weer terug naar de KNO arts
diedelicious24

BerichtGeplaatst: 06-03-2010 17:29 Reageer met quote

2 weken geleden weer dichtgeetst en had weer niet geholpen
dus weer terug
nou bleek er een ontsteking te zitten en kreeg ik een anti-biotica zalf voor me neus en heb toen 5 dagen geen bloedneus gehad en nou is het gewoon weer raak dus maandag weer bellen voor een afspraak
diedelicious24

BerichtGeplaatst: 10-04-2010 14:49 Reageer met quote

ondertussen hebben ze al 3 keer me adertjes dicht ge etst en 1 keer dichtgebrand en nog hou ik last van bloedneuzen
maar ook echt flinke bloedneuzen en nou afgelopen woensdag heeft de kno arts neusdruppels gegeven en die moeten het dus sneller laten stoppen maar verder kan hij niks meer doen. ik hoop echt dat er nog wat aangedaan kan worden zat namelijk net ook weer met een flinke bloedneus en na die bloedneus krijg ik vaak flinke koppijn
wie weet of ze er nog wat aan kunnen doen of waar het aan zou kunnen liggen?
trudy

BerichtGeplaatst: 10-04-2010 16:00 Reageer met quote

Bij mij waren drie pogingen nodig om de boel afdoende dicht te branden,dat is nu 40 jaar geleden en sindsdien heb ik nog amper een bloedneus gehad,ja zo nu en dan als ik een holteinfectie heb wil het nog wel eens gebeuren maar dat kan ik geen bloedneus noemen.
Vroeger voor het dichtbranden wist ik me ook geen raad het kon echt uren duren voor de bloeding stopte en als het begon de klonteren dan werden het slierten jakkie ik kan me voorstellen dat je echt niet prettig vind maar zoals je kunt lezen de aanhouder heeft uiteindelijk gewonnen.
Succes!
diedelicious24

BerichtGeplaatst: 25-04-2010 15:33 Reageer met quote

dankej afgelopen maandag had hij het weer dichtgebrand en helaas sinds gister is het weer raak en ook veel steken in me hoofd waar ik me echt wel zorgen om maak
dus morgen weer bellen
echt ik wordt het zo zat
koekie76

BerichtGeplaatst: 24-08-2010 13:36 Reageer met quote

Is het ook 'droog' in je neus? Bijv. van droge lucht door airco. op het werk? Bij mij was dit nl wel het geval en heb ik van de KNO-arts het advies gekregen om de boel vochtig te houden met een wattenstaafje met vaseline.
jas

BerichtGeplaatst: 02-06-2018 8:48 Reageer met quote

Hoi MariaNL,

Ik heb naar aanleiding van jouw reactie ook een allergietest laten doen en daar kwam uit dat ik een allergie voor huisstofmijt had. Behalve last van bloedneuzen en erge vermoeidheid had ik trouwens geen aanwijzingen dat er sprake zou kunnen zijn van een allergie. Hebben die medicijnen geholpen?
Index > Keel Neus en Oren (KNO) > elke dag een bloedneus Bookmark and Share
Pagina 1 van 1  

Copyright © Medisch Forum.nl 2004 - 2016