Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Huidaandoeningen > pigmentvlekken gezicht
Auteur Onderwerp: pigmentvlekken gezicht
CathelijneT

BerichtGeplaatst: 15-01-2018 19:03 Reageer met quote

Hoi Esther,
Eigenlijk ben ik dat niet. Ik ben tevreden met mijn huid zoals die nu is. Die zon schade zit er blijkbaar wel maar ik zie er niet veel van. Ik heb al teveel geld en energie uitgegeven aan allerlei behandelingen. Ik blijf gewoon zo doorgaan. Want ik ben best tevreden over wat ik in de spiegel zie Smile
Ad
CathelijneT

BerichtGeplaatst: 15-01-2018 19:04 Reageer met quote

Ik ga overigens wel mijn kinderen heel goed (leren) insmeren!
mexicanG

BerichtGeplaatst: 19-01-2018 17:10 Reageer met quote

…. dat was inderdaad dan even een reality check zeg Cathelijne Shocked
En dat terwijl je toch echt goede producten gebruikt!
Maar wat je zegt, die schade kun je al jong oplopen en neem je dus verder mee, dat is niet zo gek.
Vroeger smeerden we veel minder, of hooguit factor 5 of 10, of lekker met een olie factor 2…. Nu bestaat dat niet eens meer…
Dus ja…. ook ik leer mijn dochter dat smeren zo ontzettend belangrijk is!
Ik smeer haar altijd in om de 2 uur, ze vindt het echt niet altijd even leuk, maar het is niet anders. En als ze in het water gaat en eruit komt, gaat er direct een nieuwe laag op. Bijna neurotisch, maar als je weet wat de zon voor schade kan aanbrengen, dan denk je echt wel twee keer na.

De peeling ga je niet doen? Begrijp ik ook wel, er zit al heel veel geld van ons in cosmetica en huidverzorgingsprodukten, die bar weinig deden. En als je tevreden bent, dan is dat al heel wat! Keep that spirit high!!
MaasStephanie

BerichtGeplaatst: 21-05-2018 11:40 Reageer met quote

Hallo allemaal,

In oktober ben ik bevallen van mijn prachtige dochter. Tijdens mijn zwangerschap had ik lichte pigmentvlekken ondanks smeren met factor 50 en het dragen van een hoed. Na mijn bevalling vervaagden de vlekken en ik was super blij. In november heb ik de mirena laten zetten, ik wilde niet meer de pil slikken. In april tijdens de eerste zonnestralen waren weer nieuwe pigmentvlekken zichtbaar. Inmiddels zijn het vlekken geworden. Vooral een grote vlek onder mijn linker oog, mijn kin is in een U vorm vlekkerig en mijn voorhoofd ik ook gevoelig voor pigmentvlekken. Ik ben bij een huidtherapeut onder behandeling en ik gebruik producten van Dermaceutic waarin vit a en c zijn verwerkt. Ik heb nog niet echt het idee dat het heel veel doet.... Ik word er echt ongelukkig van. Ik kan helaas niet meer genieten van de zon. De zonnige dagen die me vroeger vrolijk maakte, maken me nu down. Ik ben radeloos. Ik zoek me suf online en er gaat geen uur voorbij dat ik er niet bij stil sta. Ook zie ik in de spiegel alleen maar de vlekken waar ik erg onzeker van wordt.
Ik begin te denken dat de hormonen van het spiraaltje het hebben verergerd of in ieder geval mijn hormonen in de war hebben geschopt. Zijn er vrouwen die een soortgelijke ervaring hebben of vrouwen die me wat moed in kunnen praten. Ik hoor het heel graag.

Liefs Stephanie
mexicanG

BerichtGeplaatst: 21-05-2018 11:50 Reageer met quote

Hallo Stephanie,

Wat vervelend dat je zoveel last hebt van de vlekken... helaasnis het herkenbaar dat de zon je vijand is en je er minder van kunt genieten.
Nu kun je het misschien nog niet geloven, maar er komt een dag dat je dat wel weer kunt. Zowel ik als Cathelijne kunnen echt wel weer genieten van mooi weer, en dat terwijl wij van ver kwamen, er goed doorheen zaten.

De mirena kan inderdaad een oorzaak zijn van de vlekken die nu weer terug keren
Gezien jouw verhaal lijkt mij dit de meest logische verklaring.

Waar je nu het beste op kunt letten is dat je producten gaat gebruiken die de huid niet irriteren, omdat dit ook triggers kunnen zijn.
Vitamine c en a zijn goed, maar het is afhankelijk van het percentage wat er in zit. Zit er niet voldoende in, dat heeft het geen nut om het te gebruiken.

Kijk eens op de site van Jetske Ultee en op de site van Uncover Skincare, dit verheldert veel en heeft bij mij veel rust gebracht, innerlijk en uiterlijk. En een groot voordeel: nooit meer zoeken naar huidverzorging! Dat scheelt een hoop tijd en geld, want ik zal wat miskopen hebben gedaan...
Lou-w

BerichtGeplaatst: 26-05-2018 12:06 Reageer met quote

Hi dames,

Wat heftig om al die verhalen te lezen, maar zo herkenbaar! Ik ben nooit zwanger geweest maar heb door gebruik van de pil last gekregen van meslasma, ik kwam er pas jaren later achter wat het precies was en waardoor het kwam. Het pigment op m’n voorhoofd is nu weg, op m’n bovenlip en onder mn ogen/slapen zit het nog, donkerbruin. Helaas kom ik er nooit helemaal meer vanaf. Op dit moment heb ik de mirena spiraal, volgens de gynaecoloog zit hier geen oestrogeen in, hetgeen mijn klachten zou veroorzaken. Ik twijfel nu of dit wel echt klopt.

Ik hoop dat ik er ooit vanaf kom, maar tot die tijd geef ik niet op en heb ik van alles geprobeerd. Dit deel ik graag met jullie.

TIPS:
- de eigenaresse van Huidzorg Houten heeft zelf melasma en weet er veel van, ook wat wel en niet werkt. Je kan altijd even informeren. Mijn eerste behandeling daar is na de zomer
- laserbehandeling werkt goed bij me, de vlekken verdwijnen! Maar komen uiteindelijk wel weer terug, vooral rond de zomer als zon niet te vermijden is. De beste laser vind ik de
Elos FotoFacial RF, bij Mediderm.

- tca peeling doe ik een paar keer per jaar in de wintertijden. Werkt net zo goed de laser, alleen is dit voor het hele gezicht.
- bleekcreme hydrochinon, op recept verkrijgbaar. Helpt goed als je het specifiek op de donkere plekken doet, redelijk snel resultaat. Wel zon vermijden! En oppassen dat je geen witte plekjes krijgt zonder pigment.
- ik gebruik zelfbruiner spray van Marc Inbane, die breng ik zelf aan op m’n gezicht, vrij licht, niet op het gebied van de vlekken. Voor de zekerheid haal ik de spray die op de vlekken is gekomen, weg met een wattenstaafje. Hierdoor is de rest van mn gezicht iets gekleurder waardoor de vlekken minder opvallen
- ik gebruik factor 110 van neutrogena, via internet verkrijgbaar. Niet zo vettig als andere zonnecrème en perfecte bescherming. Als je gaat zonnen kan je het ook alleen op de vlekken doen, die blijven licht terwijl de rest wel kleurt
- als dagcreme gebruik ik Biafine, uit Frankrijk. Zoek ook eens naar serums met pigmentremmende werking

Ik weet dat make-up geen oplossing is, maar dit helpt mij wel heel erg. Zonder make-up ga ik echt niet de deur uit. Na urenlang testen in winkels, vind ik de concealer van Nars echt de best dekkende! Ik ben daar zon blij mee, zo’n €30 maar voor mij absoluut de moeite waard. Die van Kiko gebruikte is hiervoor, was ook redelijk goed en iets goedkoper.

Hopelijk hebben jullie er wat aan!

Liefs.
Maanvrouwtje

BerichtGeplaatst: 26-05-2018 19:51 Reageer met quote

@Lou-w Gebruik van de pil onderdrukt je eisprong, bevordert oestrogeendominantie en berooft je lichaam van diverse vitaminen en mineralen, waaronder zink, vitamine B en magnesium. Op internet kan je daar meer over vinden. Wat aanvulling is dus zeker op z'n plek Op internet kan je van alles vinden over oestrogeendominantie en hoe je dat weer kan bijsturen met de juiste voeding en aanvullende middelen. Onder andere natuurlijke progesteroncrème.
Een hormoonspiraal ontregelt je hormonen weer op een andere manier, het verhoogt ook het cortisol en net als de pil zorgen andere hormonale anticonceptie ook voor tekorten aan diverse voedingsstoffen.
Bij pigmentvlekken kunnen ook tekorten spelen aan diverse voedingsstoffen.
Index > Huidaandoeningen > pigmentvlekken gezicht Bookmark and Share
Pagina 236 van 236  

Vorige  1, 2, 3 ... 234, 235, 236

Copyright © Medisch Forum.nl 2004 - 2016