Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Neurologie > Vreemde neurologische klachten. Herkenbaar?
Auteur Onderwerp: Vreemde neurologische klachten. Herkenbaar?
Tirza020

BerichtGeplaatst: 13-11-2017 9:49 Reageer met quote

Sinds ruim 3 weken heb ik last van mijn evenwichtsorgaan. 2 weken geleden zijn de volgende klachten erbij gekomen:
– hoofdpijn
– misselijkheid
– braken en afvallen 2.5kg per week
– niet goed uit woorden kunnen komen en woorden omdraaien
– pijn in rechter arm
– oorsuizingen rechts
– wazig zien
– gevoel of er iets in het rechter oor zit
– apart vreemd licht gevoel in het hoofd waarbij het lijkt of er knikkers rond rollen
– traag in spreken en denken
– constant aanwezige duizeligheid

sinds vandaag is de volgende klacht erbij gekomen:

- duizeligheid verhoogd

- keelpijn

- grieperig gevoel

- warm koud warm koud (geen koorts of verhoging)

- meer last van de astma

- spierpijn
- pijn in armen en benen

De KNO arts vermoede bij het eerste consult een virus infectie op het evenwichtsorgaan. Bij het 2e consult een week later begon hij hier aan te twijfelen, hij kan het op KNO gebied niet verklaren, ook omdat de gehoortest goed was. De arts heeft mij toen verwezen naar de neuroloog. De neuroloog heeft uitvoerig onderzoek gedaan en heeft een MRI scan met contrastvloeistof voor mij aangevraagd, dit om alles in het hoofd goed tot in detail te kunnen zien.

Is hier iemand bekend met vergelijkbare klachten? Ik hoor graag.

Mijn longarts heeft hyperventilatie al uitgesloten.
Ad
Maanvrouwtje

BerichtGeplaatst: 16-11-2017 18:24 Reageer met quote

Ik zou beginnen bij de basis; goede voeding. Beter spaarzaam zijn met snelle suikers en beter de geraffineerde suikers vermijden. Beter meer complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft, wat beter is voor je hele gezondheid. Beter ook geen stapels brood. Ook kunnen er voedselovergevoeligheden spelen.
Verder kan je tekorten hebben aan allerlei vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Bloedonderzoek kan dat lang niet allemaal aantonen. Denk aan stoffen als magnesium, vitamine B en B12, vitamine D en omega 3. Mensen die weinig vlees eten komen vaak stoffen tekort als creatine, lysine, carnitine, taurine, carnosine, chroom, zink, ijzer en vitamine B12. Op alternatief gebied zou je kunnen laten uittesten wat jouw lichaam nodig heeft.
Denk ook aan de invloed van eventuele medicatie, inclusief hormonale anticonceptie. Ook kan electrosmog een factor zijn in het geheel. Denk aan electrische wekker, wifi en smartphone.
Index > Neurologie > Vreemde neurologische klachten. Herkenbaar? Bookmark and Share
Pagina 1 van 1  

Copyright © Medisch Forum.nl 2004 - 2016