Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Hart- en vaatziekten > hart horen kloppen zelfs vanaf ong. 2 meter afstand
Auteur Onderwerp: hart horen kloppen zelfs vanaf ong. 2 meter afstand
wow_torben

BerichtGeplaatst: 20-05-2009 1:27 Reageer met quote

Ik heb sinds gister iets heel vreemds namelijk dat ik mijn hart echt kan horen kloppen. in een vrij stille ruimte vanaf ong. 2 meter afstand nog hoorbaar.
Het gaat gepaard met een licht drukkend gevoel in mn borst. Ik ben nu met de eindexamens bezig maar ben er opzich niet heel zenuwachtig voor.
Ik heb de afgelopen 2 dagen wel concerta gebruikt, wat ik tijdens andere school examens ook doe(zonder deze klachten).
Het begint steeds pas als ik weer uit school thuis kom. Het is niet de hele tijd, het houd soms rond de 10minuten of langer aan en dan heb ik het weer een tijdje niet.
Mijn houding heeft er invloed op. In de ene houding hoor ik het harder te kloppen dan in de andere . Ook heeft de de hoeveelheid lucht in mn longen invloed op de sterkte van het geluid, als ik diep in adem is het geluid weg. Het geluid is het best te omschrijven als een soort knak. soms lijkt het ook een beetje te kraken/knorren zoals een lege maag knort. maar dan in mn hart dus.

Iemand enig idee wat het kan zijn. Ik heb namelijk geen zin om morgen voor niks naar de huisarts te gaan:) (ivm examens)
alvast bedankt
Ad
Muisjuh18

BerichtGeplaatst: 20-05-2009 8:32 Reageer met quote

Hoi hoi

Nou voor niks naar de huisarts gaan zou ik liever doen dan een keer te weinig gaan hoor, exames zijn zeker belangrijk maar wat dacht je van je eigen gezondheid?

Maar de klachten kunnen toch wel komen door een bepaalde stress, Ik ben dan geen dokter maar ik hoor ook mijn hart vaker kloppen, en doordat je het zelf ook opmerkt ga je er opletten waardoor je ook verkeerd kunt gaan ademen en waardoor je hart dus nog harder kan gaan kloppen..

Het kan best zijn dat je onbewust toch erg nerveus bent voor de exames maar dat je er zo rustig mogelijk onder blijft..

Ik ben geen dokter dus als het aanhoud zou ik morgen toch even langs gaan als je het zelf niet vertrouwd, Zoals ik al zei beter voor niks dan 1 keer te weinig he..

Beterschap

Groetjes..
lizsy

BerichtGeplaatst: 20-05-2009 9:37 Reageer met quote

Ja en je kunt op zijn minst de asistente spreken en je verhaal uitleggen dan bespreek zij wel met je arts of het nodig is om te komen.!
Succes Gr
trijntjev

BerichtGeplaatst: 20-05-2009 17:19 Reageer met quote

'in een vrij stille ruimte vanaf ong. 2 meter afstand nog hoorbaar'.....

kijk, dat snap ik niet....je kunt toch niet op 2m afstand van jezelf gaan zitten?
En ik heb echt nog nooit gehoord dat iemand anders je hart kan horen kloppen, laat staan op 2 m afstand.
Wat bedoel je dan?
wow_torben

BerichtGeplaatst: 21-05-2009 23:48 Reageer met quote

jawel iemand anders dus. iemand die naast me op de bank zit bijv. maar als de tv aan zou staan zou je het niet horen denk ik. En ik heb het zelf ook nog nooit meegemaakt, degene die het hoorde ook niet. dus vandaar dat ik het vraag;)
vdhelm

BerichtGeplaatst: 07-09-2009 21:23 Reageer met quote

Beste "wow-torben" , heb precies dezelfde ervaring als jij hebt. Hoor ook mijn hart knak geluid maken en lichaamshouding heeft er invloed op. Voel ook af en toe een steek rond mijn hartstreek b.v. als ik de trap op loop. Mijn vraag is: ben je nog naar de doctor gegaan en zo ja, kon hij (of zij) er iets meer over zeggen.

een ongeruste moeder (Mikaela)

ps, als iemand anders op het forum mij enige informatie hierover zou kunnen geven zou dat natuurlijk ook zeer welkom zijn
Moniquesch

BerichtGeplaatst: 12-11-2017 10:03 Reageer met quote

Hallo
Zijn jullie al wat verder?? Na een jaar onderzoeken is er nu gezien dat hart vacuumtrekt.
Het midden van het hart beweegt. Dus tussen de linker en rechter kamer: dit hoort niet.Wie heeft hier ervaring mee? Wie weer welke arts hier kundig mee is?
Gr Monique
Index > Hart- en vaatziekten > hart horen kloppen zelfs vanaf ong. 2 meter afstand Bookmark and Share
Pagina 1 van 1  

Copyright © Medisch Forum.nl 2004 - 2016