Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Interne ziekten & Infectieziekten > Abces achter het oog
Auteur Onderwerp: Abces achter het oog
susyQ

BerichtGeplaatst: 21-01-2009 22:51 Reageer met quote

Hallo,

Afgelopen zondag is mijn zoontje bij de EHBO beland, gelijk opgenomen en een paar uur later geopereerd.
Hij is vorige week de hele week ziek geweest. Gewoon griep, keelpijn, hoesten, paar dagen redelijke hoge koorts, overgeven. Maar toen het beter leek te gaan begon hij opeens over hoofdpijn te klagen. Woensdag heel licht en vrijdag werd het behoorlijk erg. En de pijn bevond zich toen echt boven zijn linker oog ( gebonk). Een voorhoofdholte ontsteking dacht ik, ik nog even met de assistente van de huisarts overleggen ( ik kreeg geen huisarts meer te zien of spreken omdat het al 16.00 was, en dat gaat vanzelf over.

Zaterdagochtend werd mijn zoontje, 8 jaar oud trouwens, met een heel dik, opgezwollen oog wakker. Kreeg zijn oog bijnan niet meer open en hele hevige hoofdpijn. Ik ben naar de huisartsenpost gegaan. Inderdaad een voorhoofdholte ontsteking maar had AB nodig. Ok, ik weer naar huis en hopen dat de AB snel zou helpen.

Zaterdagnacht om 2.00 werde me zoontje huilend van de pijn wakker. De zwelling was zich aan het uitbreiden, werd roder en hij kreeg zijn oog bijna niet meer open. Weer naar de huisartsenpost, andere AB gekregen plus een neusspray en zondag terugkomen.

Zondag 12.00 bij de huisartsenpost, alle klachten waren nog steed aan het toenemen en er werd besloten dat we naar de Eerse hulp moesten naar de kinderarts. Deze heeft hem opgenomen, aan het infuus gelegd en heeft contact opgenomen met de KNO arts en de oogarts. Hij heeft een CT/scan gehad en is de hele middag onderzocht. Het bleek dat hij een bijholte onsteking had in zijn neus en door die infectie een abces is ontstaan achter zijn oog. Ze gingen hem door zijn neus opereren, zijn bijholtes leeghalen en de abces weghalen.

We zijn vandaag weet thuisgekomen en het gaat stukken beter met mijn zoontje.

Ik vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft of mij meer kan vertellen hierover. En is er goed gehandeld en welk risico heeft hij gelopen.

Mvg

Susanne
Ad
WSL

BerichtGeplaatst: 05-03-2012 12:27 Reageer met quote

Hallo,

Het is al een paar jaar geleden, maar ik wou er toch nog even een reactie opgeven.
Ikzelf heb 19 jaar geleden ook een abces achter het oog gehad. Bij mij was mijn rechter oog 1cm naar voren gedrukt en had nog voor 40% licht in het oog.
Ze hebben destijds bij mij een sneetje onder het oog gemaakt waardoor alle pus eruit spoot.
Daarna hebben ze nog mijn neusschotje rechtgezet. Heb er gelukkig niks aan over gehouden. Hoop bij je zoontje ook niet.
Ben blij dat ik erop tijd bij was, als dat niet het geval was, was ik blind geworden of ik had het niet overleefd.
Hoop dat je me reactie nog leest.

Vriendelijke groeten wendy.
Erwin Douwes

BerichtGeplaatst: 10-10-2017 6:53 Reageer met quote

Meer informatie hierover kun je vinden op https://www.simpto.nl/diagnose/oogkasontsteking/
Gaat over oorzaken, symptomen en behandeling van oogkasontsteking.
Index > Interne ziekten & Infectieziekten > Abces achter het oog Bookmark and Share
Pagina 1 van 1  

Copyright © Medisch Forum.nl 2004 - 2016