Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Psyche > Olanzapine
Auteur Onderwerp: Olanzapine
Carine112

BerichtGeplaatst: 23-09-2017 17:09 Reageer met quote

Hallo,

Sedert kort gebruik ik het middel Olanzapine, ook gekend onder de naam Zyprexa en ik heb helaas al last van gewichtstoename, één van de voornaamste bijwerkingen. Heeft iemand hier ervaring mee of een tip hoe het onder controle te houden?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Carine.
Ad
Maanvrouwtje

BerichtGeplaatst: 01-10-2017 17:48 Reageer met quote

Ligt er aan wat je klachten zijn. Hoe noodzakelijk een medicijn is. Je zou je arts om een ander medicijn kunnen vragen.
In elk geval kan het schelen om je voeding aan te passen. Beter de geraffineerde suikers zoveel mogelijk vermijden. Bepaalde voedingssupplementen kunnen je algehele gezondheid ondersteunen. Stoffen als magnesium, zink, vitamine B en D en omega 3, bijvoorbeeld. Zelf in het verleden van een hevige schimmelinfectie en allerlei vage klachten als angsten afgekomen door mijn voeding aan te passen plus wat supplementen te gebruiken.
Wel ook zorgen voor emotionele ondersteuning. Mocht je de medicatie voor psychoses gebruiken, dan kan ik je aanraden wat te lezen van Peter den Haring, over negatieve energieën die je dan oppikt.
Carine112

BerichtGeplaatst: 02-10-2017 14:32 Reageer met quote

Bedankt voor je reactie Maanvrouwtje. Ga het zeker eens proberen.
Erwin Douwes

BerichtGeplaatst: 05-10-2017 4:56 Reageer met quote

Als je de reacties leest op een engelstalige website over dit onderwerp is het een lastig probleem waar niet veel tegen te doen is (http://mentalhealthdaily.com/2015/01/31/zyprexa-and-weight-gain-how-it-causes-you-to-get-fat/).
Weet niet of het helpt, maar op de volgende webpagina tips voor 'Gezond afvallen': https://www.simpto.nl/voeding-dieet/gezond-afvallen/
Index > Psyche > Olanzapine Bookmark and Share
Pagina 1 van 1  

Copyright © Medisch Forum.nl 2004 - 2016