Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Hart- en vaatziekten > Bijwerkingen Lanoxin?
Auteur Onderwerp: Bijwerkingen Lanoxin?
Peetje73




BerichtGeplaatst: 22-02-2008 16:56 Reageer met quote

Hallo!

Ik heb een vraagje en ik hoop dat het voor sommige mensen herkenbaar is.

Door mijn hartafwijking (2 kunstkleppen) en de operaties die ik heb gehad heb ik contineu een hartritmestoornis. Atrium Fibrilleren (ik hoop dat ik het zo goed zeg Confused )

Dit probleem heb ik al heel lang, en in het verleden heb ik ook al veel cardioversies gehad en een aantal ablaties. Ablaties hielpen niet en de cardioversies op den duur ook niet meer. Ik heb ook jarenlang Cordaronne geslikt. Dit in combinatie met af en toe en cardioversie ging het best goed met mijn hartritme.

Nu sinds 1.5 jaar is er niks meer aan te doen en ben ik gestopt met de cordaronne (lekker weer in de zon Cool )Ik moet leren leven met mijn ontspoorde hartritme Laughing Maar goed, ik slik nu lanoxin en in het begin slikte ik 0.125 mg. Dat ging best goed maar ik denk dat het ook kwam omdat de cordaronne toen nog in mijn lichaam zat. Een jaar geleden ging mijn hartritme langzaamaan wat sneller en ging ik dus meer lanoxin slikken. 0.250 mg per dag, ik werd daar heel down van maar ja ik stond ook voor een hartoperatie dus wie zou niet down zijn?

Maar goed, we zijn nu een jaar verder. De operatie is heel goed gegaan maar mijn hartritme blijft. Ik heb het laatste jaar erg lopen zoeken naar de juiste dosering van de lanoxin want ik ben er inmiddels achter dat ik toch wel erg sagerijnig word van dagelijks 0.250 mag lanoxin. Ik merk het verschil namelijk als ik minder gaat slikken maar uiteindelijk dan weer toch een te snel ritme krijg.

Wie herkend dit en wat heb jij daar aan gedaan?

Alvast bedankt! Wink
Ad
rumeyda




BerichtGeplaatst: 22-02-2008 18:38 Reageer met quote

Hoi Peetje,

Wat vervelend die bijwerkingen.Ik slik nu ook lanoxin(maar wel 0,125) in combinatie met metroprololsuccinaat 50 mg.Ik ben ook af en toe sjagerijnig,maar of dit door dit medicijn komt weet ik niet.Je zou het het beste even voorleggen aan je cardioloog.Hoop dat er een oplossing voor gevonden wordt. Groetjes Rumeyda

P.s. lanoxin is op zich een goed medicijn wanneer je last hebt van snelle hartritme's. Sterkte nog.
LanoxinEllende




BerichtGeplaatst: 09-06-2017 21:02 Reageer met quote

Helaas heel herkenbaar voor mij. Ik vind Lanoxin een van de meest afschuwelijke middelen die ze me ooit hebben laten slikken. Ik ben in jaren niet zo depressief geweest. Ik heb echt helemaal geen plezier meer in het leven en alles gaat langs me heen. Ik heb nergens meer zin in en voel geen geluk meer, alleen nog verdriet. Ongelooflijk wat een negatief effect heeft dit middel op je psyche. Ik ben de hele dag depressief en ik kan niet meer in evenwicht zijn voor mijn gevoel. Ook zo prikkelbaar dat ik nergens meer tegen kan. Elke vraag stoort me, elke opmerking irriteert me. Bovendien ook continu een knijperig gevoel op de borst omdat het middel niet helpt. Ik ben kwaad op al die artsen die maar lukraak voorschrijven terwijl je net goed was ingesteld op iets anders.
Index > Hart- en vaatziekten > Bijwerkingen Lanoxin? Bookmark and Share
Pagina 1 van 1  

Copyright © Medisch Forum.nl 2004 - 2016