Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Overige ziekten > maandelijkse overklaarbare aanvallen
Auteur Onderwerp: maandelijkse overklaarbare aanvallen
amz

BerichtGeplaatst: 14-12-2016 11:47 Reageer met quote

Weet er iemand raad met onderstaand vreemd geval?
Bij opname en onderzoek in het ziekenhuis is er geen enkele dokter die me kan vertellen wat de oorzaak ervan is en waar ik aan lijdt.
symptomen:
>>>>>>
Huidige problematiek:

Reeds sinds een jaar met tussenpozen van +/- 1 maand, episodes met malaise, bleekheid en zweten gedurende een periode van 3-4 minuten. Het begint met een raar gevoel over heel het lichaam. Dan wordt het erger en moet ik gaan liggen. Het zweet staat op mijn voorhoofd, hals en borstkas. Nadien een zeer lichte hoofdpijn, eigenlijk te verwaarlozen. Na een 15-tal minuten is er helemaal niets meer van te merken, alhoewel ik me op die dag er niet zo fit uit zie. Meestal duurt deze episode een dag met +/- elke aanval om de 1 à 1,5 uur, zoals beschreven hierboven. Volgende dagen van de maand zijn er geen symptomen.
Laatste episode:
30,3dagen / 0,99 maanden geleden sinds vorige aanval

11 aanvallen
9/12/2016 9:53 begin
9/12/2016 12:00 2:07
9/12/2016 13:24 1:24
9/12/2016 14:00 0:36
9/12/2016 15:05 1:05
9/12/2016 15:40 0:35
9/12/2016 16:57 1:17
9/12/2016 19:55 2:58
9/12/2016 21:36 1:41
10/12/2016 4:55 7:19 1/2 symptoom
10/12/2016 9:00 4:05 1/2 symptoom

Graag ervaring of raad, dank bij voorbaat.
amz

BerichtGeplaatst: 14-12-2016 11:54 Reageer met quote

Graag nog meer informatie over mezelf:
Ik ben een 69-jarige man op rust en had voordien nooit last van iets. Geen stress of problemen van het eender wat.
NijntjeCo

BerichtGeplaatst: 03-01-2017 11:40 Reageer met quote

Is altijd lastig, van die vage klachten. Wel hebben veel mensen bepaalde tekorten, wat allerlei ontregelingen kan geven, zoals onder andere vitamine D en B12. De hormonen kunnen ook wat ontregeld zijn.
Ook is het belangrijk om te zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel. Ontregelingen daarvan kunnen ook klachten geven. Ook kan er sprake zijn van een te laag serotonine. Soms ook te hoog trouwens.
Zelf had ik wel dat ik me 's nachts heel akelig voelde, totdat ik 5htp gebruikte, dat is een natuurlijk middel voor de serotoninehuishouding en andere neurotransmitters.
Je zou een en ander kunnen laten uitzoeken, bijvoorbeeld bij een natuurgenezer.
GrootPersoon

BerichtGeplaatst: 04-01-2017 1:12 Reageer met quote

Het lijf van de man produceert vanaf de veertig jaar zeer geleidelijk steeds minder testosteron, het mannenhormoon dat spiermassa, spierkracht en botten intact houdt, de spermaproductie regelt en ook nog eens verantwoordelijk is voor seksfuncties. Die afname kan bij oudere mannen tot een heus tekort aan testosteron en daarmee tot klachten leiden. Zoals moeheid, prikkelbaarheid, depressiviteit, geheugenstoornissen, stemmingsveranderingen, lusteloosheid, minder spiermassa en spierkracht, minder zin in seks en afname van de potentie. Dit noemt met Penopauze. Het komt niet heel vaak voor, maar bestaat wel degelijk. Ik zou dit eens met je huisarts bespreken.
amz

BerichtGeplaatst: 08-01-2017 22:56 Reageer met quote

Beste GrootPersoon,
Wat u schrijft is wel de waarheid maar dat is in mijn geval niet zo, maar hartelijke dank voor deze toelichting

Beste NijntjeCo,
Zal het eens uitzoeken....
Ik neem namelijk D-cure dus vitamine D tekort is uitgesloten evenals bloedsuikerspiegel.
Degelijk alles doorzocht in mijn bloed maar niets gevonden wat abnormaal is.

Wat betreft de serotonine heb ik deze goede uitleg gevonden op het internet:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/105825-tekort-aan-serotonine-zelf-verhogen.html
Helaas is me niets ervan bekend. Misschien eens vragen aan dokter.
Idea
Index > Overige ziekten > maandelijkse overklaarbare aanvallen Bookmark and Share
Pagina 1 van 1  

Copyright © Medisch Forum.nl 2004 - 2016