Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Interne ziekten & Infectieziekten > Vaak naar de wc / bang om te moeten poepen
Auteur Onderwerp: Vaak naar de wc / bang om te moeten poepen
Tim_99

BerichtGeplaatst: 04-01-2017 22:19 Reageer met quote

Hallo allemaal,
Ik ben een jongen van 17 jaar en ik heb het prikkelbare darm syndroom.
Al sinds een paar jaar moet ik vaak op een dag naar de wc (veel poepen) en ik schaam mij hier heel erg voor.. Ik kan niet gezellig met vrienden wat doen omdat ik bang ben dat ik naar de wc moet. School is voor mij al een hele moeite omdat ik alleen maar denk van; oh als ik nou niet maar naar de wc moet.
Mijn sociale leven is eigenlijk weg en ik voel me hierdoor erg ongelukkig. Ik heb al gesproken met de dokter, psycholoog, arts, etc. maar niks helpt.. ik ben gewoon zo bang dat ik ergens naar de wc moet, dat mensen me uitlachen bijvoorbeeld dat het te lang duurt.. Vooral tijdens tentamens die binnenkort ook weer voor de deur staan ben ik bang om naar de wc te gaan, ten eerste omdat het in een grote college zaal is en ten tweede je mag niet naar de wc..
Ik wil dit met jullie delen omdat ik hoop dat ik niet de enige ben met dit probleem en hopelijk zijn er mensen die mij in ieder geval wat zekerder in mijn schoenen kunnen zetten want ik wil niet mijn jeugd zo laten verlopen..
Het is heel moeilijk om een leuke tijd te hebben als je zo vaak naar de wc moet, ik zit er elke dag mee, en soms trek ik het gewoon niet en barst ik in huilen uit. Ik weet niet meer wat ik moet doen ­čś×
Ad
Kiki126009

BerichtGeplaatst: 04-01-2017 22:31 Reageer met quote

Hoi Tim,

Wat jij hier vertelt is precies wat ik ook heb. Echt enorm lastig. Vooral ook het schaamtegevoel, waardoor het hele sociale- en schoolleven in de war loopt. Wat jij zegt over je tentamens.. persoonlijk neem ik dan zelf diarreeremmers in (loperamide, gewoon te halen bij bijvoorbeeld de kruidvat.) Dit zorgt ervoor dat je darmen rustig worden en je weinig tot geen aandrang voelt. Dit geeft je een veilig gevoel en kun je toch veel rustiger je tentamens maken. Hopelijk is dit iets wat jou kan helpen bij je tentamens!
Tim_99

BerichtGeplaatst: 04-01-2017 22:38 Reageer met quote

Hey kiki, bedankt voor je antwoord.
Ja ik gebruik soms immodium (diarreeremmer) 2x in de week al bijv als ik naar school ga, zo erg heb ik het. Het is gewoon niet leuk om met zo iets te leven, echt verschrikkelijk. Was er ook maar een manier om jou te helpen, om er vanaf te komen..
iig bedankt voor je advies, doet me goed!
Kiki126009

BerichtGeplaatst: 04-01-2017 22:47 Reageer met quote

Ah, immodium is hetzelfde inderdaad. Probleem daarmee is wel dat je er toch op een bepaalde manier verslaafd aan kunt raken, doordat het heel fijn is om het uit voorzorg al in te nemen. Juist om te voorkomen dat je naar de wc moet. Kijk daar wel mee uit! Volgens mijn huisarts kun je er over heen groeien, dus hopen dat dit het geval is! Wat mijn ervaring is, is dat het ook heel fijn kan zijn als anderen (of 1 goede vriend) er vanaf weten. Dan sta je er niet alleen voor, waardoor je je toch iets zekerder voelt over jezelf. Weet niet of je het lastig vindt om erover te praten, maar probeer het anders gewoon eens! Samen sta je sterk!Wink Het beïnvloedt enorm de kwaliteit van leven, dat ervaar ik ook. Hopelijk vind je een manier om ermee om te gaan, waardoor je je wat beter gaat voelen!
Index > Interne ziekten & Infectieziekten > Vaak naar de wc / bang om te moeten poepen Bookmark and Share
Pagina 1 van 1  

Copyright © Medisch Forum.nl 2004 - 2016