Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Neurologie > Constante hoofdpijn
Auteur Onderwerp: Constante hoofdpijn
Anoniemmm_x

BerichtGeplaatst: 23-08-2009 21:38 Reageer met quote

Hallo,

Ik ben een meisje van 16 jaar (binnen enkele maanden 17). Ongeveer 10 maanden geleden begon het; Hoofdpijn, misselijkheid, altijd moe en zo kan ik nog door gaan.. in deze 10 maanden ben ik zo vaak bij de dokter geweest, die heeft me dan naar een neuroloog gestuurd met als resultaat NIKS!
Na 1x scan, 2x EEG, 2x MRI, 5x bloedafnamen, 1x ruggeprik (dit was héél pijnlijk en heb er lang nog last van gehad); Het resultaat nog altijd NIKS!
Dus trok de neuroloog maar een conclusie; SPANNINGSHOOFDPIJN.. (als iemand niet verder wil zoeken is dit toch wel een makkelijke oplossing)
Heb in deze 10 maanden verschillende pijnstillers, spierontspanners nzo genomen, maar NIKS helpt!
Ik ben altijd een goede leerling geweest met zeer goede punten.. Maar toen dit 10 maanden geleden begon lukte het niet meer, mij concentreren op school lukte niet er waren dagen dat ik zelfs niet kon opstaan uit bed; ben dus heel het schooljaar heel vaak afwezig geweest en de dagen dat ik aanwezig was kon ik me helemaal niet concentreren.. het gevolg? een C-attest en dus mijn jaar vanaf september opnieuw doen (maar toch op een andere school, want er is helemaal geen begrip getoont voor mijn probleem)
Hoe moet het nu verder? Ik ben nog altijd een oplossing aan zoeken, heb nog altijd ieder dag hoofdpijn (van 's morgens tot 's avonds) het is nu wel zo dat ik het al meer kan verdragen dan eerst, mr er zijn dagen dat het veel erger is en ik er niet tegen kan.. ik ben het echt beuh aan het worden en wacht echt op de dag dat het stopt (als die wel ooit komt)

Misschien dat iemand mij tips kan geven om hier mee om te gaan?

(sorry voor lange tekst)
Ad
Anoniemmm_x

BerichtGeplaatst: 24-08-2009 11:34 Reageer met quote

Is er iemand die me kan helpen???
Knowledge

BerichtGeplaatst: 24-08-2009 13:48 Reageer met quote

Lieve meid,

Ik ben nieuw op deze site, dus aangenaam. Ging zojuist al de mist in met mijn eerste poging te reageren, dus we beginnen maar gewoon opnieuw in de hoop dat deze wél aankomt.

Ten eerste: ik leef erg met je mee. Heb dezelfde ervaringen, maar ben een beetje ouder dan jij.

Er zijn twee dingen die je je af moet vragen:
1) Neem ik vaker dan 2x per week een pijnstiller?
2) Voel ik me (onbewust)depressief?

Een middel wat jou wellicht heel goed zou kunnen helpen, is amitriptyline. Het is een antidepressivum dat in lage doseringen wordt gebruikt bij chronische pijnklachten, waaronder spanningshoofdpijn. Je neemt het 's avonds een paar uur voor het slapengaan in en slaapt niet alleen goed, je humeur verbetert en ook de hoofdpijnklachten kunnen écht verminderen. Je neuroloog of zelfs huisarts kan dit middel in een aanvangsdosering van 25 mg p.d. voorschrijven en dit evt. verhogen naar 50 mg p.d. Ik neem het al jarenlang en het werkt perfect bij mij. Het is niet verslavend (je hebt er niet steeds meer van nodig om hetzelfde effect te sorteren). Maar om te beginnen: echt stoppen Crying or Very sad met alle pijnstillers!!

Heel veel sterkte, heb tamelijk veel medische kennis, dus als je nog wat wilt weten dan hoor ik het wel.

Liefs,
M.
Anoniemmm_x

BerichtGeplaatst: 24-08-2009 20:10 Reageer met quote

Halloo,

Dankj voor je reactie!
Uehm ik denk niet dat ik onbewust depressief ben (ben al bij een psycholoog geweest)
Ik pak geen pijnstillers meer omdat er toch geen helpt (pak al ongeveer 7 maanden geen meer)
Amitriptyline ken ik niet, maar ik heb wel Redomex gekregen van mijn neuroloog (dit zou ongeveer hetzelfde moeten zijn als die wat jij zegt!); na 2 maanden deze te pakken ben ik moeten stoppen van mama, omdat het helemaal niet hielp en ik werd er ook meer moe van.
Ik slaap bijna niet, val moeilijk in slaap en word 's nachts heel vaak wakker. Dus 's morgens ben ik helemaal niet uitgerust.

Zijn er misschien andere tips die ik zou kunnen gebruiken?

x
Knowledge

BerichtGeplaatst: 24-08-2009 20:29 Reageer met quote

Hoi,

Lastig! Redomex is, als ik mij niet vergis een merknaam voor amitriptyline (kijk maar eens op het doosje naar de werkzame stoffen). Een andere mogelijkheid zou dan nortriptyline kunnen zijn (dit is een afbraakmiddel van ami- maar dat is allemaal blabla voor jou).

Mag ik eens wat meer specifieke informatie over jouw hoofdpijn/leefpatroon van je toegestuurd krijgen?

Ik weet niet of je mij een privé-bericht kunt sturen, want ben pas sinds vandaag actief op dit forum. Mogelijk dat ik je toch kan helpen.

Laat maar weten,

Liefs,
M.
Anoniemmm_x

BerichtGeplaatst: 24-08-2009 20:34 Reageer met quote

Ben zelf ook maar pas sinds gisteren op dit forum.
Volgens mij kan ik je geen privé-bericht sturen.
Welke specifieke info zou je willen?

x
Knowledge

BerichtGeplaatst: 24-08-2009 20:45 Reageer met quote

Nou, de hoofdpijn móet ergens door veroorzaakt worden. De vraag is wat jouw "trigger(s)" is/zijn. Naast de hoofdpijn heb je ook een chronisch slaapprobleem. Dit zou bijvoorbeeld al samen kunnen hangen.
Maar waardoor slaap je slecht? (dit hoef je niet te vermelden, stel jezelf de vraag gewoon).
Het is best mogelijk, dat met een verbeterde slaap, de hoofdpijnen ook wat afnemen.
Daarnaast zijn er duizend mogelijke triggers........ "spanningshoofdpijn" wordt altijd verward met "spanningen -dus stress" maar in feite is het "spierspanningshoofdpijn." Dat klinkt al heel anders he?! Laat je moeder je nek maar eens voorzichtig masseren, dan voel je snel genoeg of er bepaalde plekken zijn die echt pijnlijk zijn.
Als dit het geval is, kan een simpele fysiotherapeut je misschien al helpen!
Maar misschien heb je wél stress (onbewust). Ga eens na wat er in je leven gaande is. Goed nadenken! Je ligt niet voor niets elke nacht te woelen in je bed.

Als je wilt kunnen we even chatten. Heb je een onherkenbaar hotmail- of -live account dat je hier kunt plaatsen? Laat je moeder maar meekijken, misschien schiet haar iets te binnen. Zij kent je beter dan wie dan ook!

Koppie oppie meis!

M.
Anoniemmm_x

BerichtGeplaatst: 24-08-2009 20:50 Reageer met quote

Knowledge

BerichtGeplaatst: 27-08-2009 19:09 Reageer met quote

Hey Anoniempje,

Hoe gaat het? Heb je iets gehad aan ons gesprekje? Ik vind het echt heel vervelend voor je, want hoofdpijn heeft zoveel invloed op je leven en dat weet je pas als je het zelf hebt.
Met het slapen ook nog steeds geen verbetering?
Misschien kun je met je huisarts eens overleggen of je voor kortdurend gebruik (max. 2 weken) een slaapmiddel kunt gebruiken zodat je even een beetje bij kunt komen. Langdurige slapeloosheid is killing en na verloop van tijd echt slecht voor je hele lichaam + functioneren.
Ik weet nu welke 3 prominente klachten je hebt en als je er één ervan, al is het maar tijdelijk, kunt oplossen, krijg je daar misschien zó'n boost van, dat het ook doorwerkt op je andere klachten. Bovendien kan het zomaar zijn dat je na zo'n slaapkuurtje toch vanzelf beter in- en doorslaapt. Dat zou toch heerlijk zijn voor je!

Veel succes he, ik leef met je mee!
M.
flashforwarddds

BerichtGeplaatst: 14-04-2011 19:26 Reageer met quote

Knowledge schreef:
Hey Anoniempje,

Hoe gaat het? Heb je iets gehad aan ons gesprekje? Ik vind het echt heel vervelend voor je, want hoofdpijn heeft zoveel invloed op je leven en dat weet je pas als je het zelf hebt.
Met het slapen ook nog steeds geen verbetering?
Misschien kun je met je huisarts eens overleggen of je voor kortdurend gebruik (max. 2 weken) een slaapmiddel kunt gebruiken zodat je even een beetje bij kunt komen. Langdurige slapeloosheid is killing en na verloop van tijd echt slecht voor je hele lichaam + functioneren.
Ik weet nu welke 3 prominente klachten je hebt en als je er één ervan, al is het maar tijdelijk, kunt oplossen, krijg je daar misschien zó'n boost van, dat het ook doorwerkt op je andere klachten. Bovendien kan het zomaar zijn dat je na zo'n slaapkuurtje toch vanzelf beter in- en doorslaapt. Dat zou toch heerlijk zijn voor je!

Veel succes he, ik leef met je mee!
M.

Hallo Knowledge,

ik ben 17 jaar en heb sinds enkele maanden ook hoofdpijn. In het begin was het maar een paar keer per week en ging het voorbij met dafalgan fort. Nu houdt het al enkele weken aan. Na een week constante hoofdpijn ben ik naar de het ziekenhuis gegaan en kreeg de diagnose 'spanningshoofdpijn'. De dokter zei toen dat ik enkele weken moest stoppen met alle medicatie, en wanneer het té erg werd maximum 3 pijnstillers per week mocht nemen. Nu ben ik al een 3-tal weken gestopt met medicatie maar de pijn houdt aan en medicatie zoals dafalgan, ibuprofen en zelfs contramal werken niet.
Ik kan niet meer zo goed leren en me concentreren terwijl ik daar veel belang aan hecht. Ik haal altijd goede punten maar nu ben ik bang dat ik na de paasvakantie daar niet meer in zal slagen. De dokter zei dat het in de paasvakantie zou minderen doordat ik geen stress van school meer heb, maar het mindert maar niet. De hoofdpijn is niet zo erg bij mij als bij Anoniem hierboven, maar toch lastig en het stoort me enorm.
De neuroloog zei wel dat wanneer de hoofdpijn niet doorging ik Redomex mag nemen, maar daar verdikken de meeste mensen precies wel erg van en dat wil ik helemaal niet. Ik weet echt niet wat doen.
Ik heb wel het gevoel dat mijn schouders en nek gespannen zijn maar ik weet niet goed wat ik hieraan kan doen. Ik hoop dat u me tips kan geven!

Groetjes
Agaat77

BerichtGeplaatst: 19-04-2011 11:49 Reageer met quote

Wat ik me afvraag? je meldt, dat je de diagnose van artsen een makkelijke oplossing vind? namelijk: Spanningshoofdpijn, en dat verder zoeken teveel is gevraagd denk je, en dat de artsen dat niet willen? dat maak uit je verhaal op.

Maar wat wil je dat er nog word onderzocht? vanuit een artsenstandpunt, hebben ze alles gedaan om andere ernstige hoofdpijnen, ziektes/ aandoeningen uit te sluiten, de meeste gevallen die met jou omschreven klachten, bij de Huisarts komen, zullen het advies krijgen, om het eens even aan te kijken, en eventueel een Hoofdpijndagboek bij te houden. Maar er zijn geen verontrustende klachten in jou geval, vervelend is de hoofdpijn , maar dit kan zoveel factoren hebben, die je zelf zou moeten opzoeken, ermee aan de slag gaan om je hoofdpijn zo goed als mogelijk te reduceren.

Wanneer de diagnose luidt: Spanningshoofdpijn, dan is dit geen diagnose, die word gemeld om er van af te zijn..maar een diagnose gebaseerd op ondervindingen, ga niet voorbij aan het feit, dat iedere arts de eed moet afleggen!

Mocht de pijn samenhangen met gespannen nek/ schouders dan is een fysiotherapeut te overwegen.

Overigens ben ik zelf migraine en clusterhoofdpijn patiënte( beide chronische) en heb ruim ervaring met hoofdpijnen.
MUSJE2

BerichtGeplaatst: 19-04-2011 20:49 Reageer met quote

Hoi,
Spanningshoofdpijn betekent niet altijd hoofdpijn door spanningen, maar kan ook betekenen hoofdpijn door SPIERspanning!
Groetjes, Musje.
Ellstar

BerichtGeplaatst: 19-05-2011 16:41 Reageer met quote

Hej

Ik weet niet of je nog een oplossing zoekt. Ik sukkel al van de lagere school met hoofdpijn, na jaren onderzoeken ook nog altijd geen resultaat. Hersenscans, onderzoeken, neuroloog, psychologen, nog meer onderzoeken, doktersbezoeken x1000, bloedafnames x100, medicijnen x1000.

- Ik heb ook een tijd lage antidepressiva moeten nemen: geen resultaat
- pijnstillers: geen resultaat (meestal toch niet)
- rusten: geen resultaat
- neuroloog: geen resultaat
- ....
Conclusie : spanningshoofdpijn maar lijkt ook weinig waarschijnlijk.

Nu moet ik een hoofdpijnkalender bijhouden en misschien is dat wel handig? Dan merk je wanneer de hoofdpijn het ergst is en onder welke omstandigheden,...
Zijn er periodes dat je geen hoofdpijn hebt?

Iets belangrijk dat ik heb geleerd: als je denkt dat je hoofdpijn gaat hebben of hebt, dan krijg je ook effectief hoofdpijn. Raar maar het is echt waar. Nu heb ik ook ineens erge hoofdpijn.
Er niet aan denken is moeilijk maar misschien merk je dat je hoofdpijn veel minder is als je even uit de routine bent en bijvoorbeeld op vakantie bent?

Misschien zijn er ook verschillende soorten hoofdpijn bij jou? Dan weer stekend, dan weer zeurend,...?

Misschien moet je eens kijken voor alternatieve geneeskunde? Accupunctuur lijkt mij een aanrader of relaxatie-oefeningen, yoga,... Het lijkt dom maar vele mensen lijken er mee geholpen te zijn!

Het zijn maar enkele aanraders, tot nu toe heb ik ook nog geen oplossing of oorzaak gevonden. Ik denk zelfs dat er geen oorzaak is, of dat het wel degelijk spanningshoofdpijn is.

Ik hoop alvast voor jou dat jij er sneller vanaf bent dan ik!
Molly12

BerichtGeplaatst: 16-08-2015 13:49 Reageer met quote

Beste Anoniem,
Je verhaal komt me als zeer herkenbaar voor.
Ik ben wat ouder( 35) maar ook ik heb zowat alle onderzoeken achter de rug en het enige wat overbleef was spanningshoofdpijn. Ik heb lang geweigerd me daar bij neer te leggen. Alsof ik niet met spanning en stress om kan. Zo komt dat over he Rolling Eyes ik neem ondertussen 200 mg topamax ( is heel veel) en sinds vrijdag 10 mg redomex. Daar word je pas moe van....Ik ben ook te einde raad. Je wereld wordt op alle domeinen geruïneerd.Mijn neuroloog heeft me geleerd te vechten tegen mijn hoofdpijnen, en dat heeft me geholpen.Toch opstaan toch proberen dingen te doen, niet laten meesleuren in negatieve verhalen, blijven zoeken naar de juiste medicatie, vechten tegen de moeheid,de depressieve gevoelens. Hoe moeilijk het ook is. Het is erg voor jou je bent nog zo jong. Ik kan niet veel doen of zeggen om je te helpen, ik kan je een hart onder de riem steken, ik start op met kine, dat zou helpen hoor ik overal. Ik vind dat de redomex helpt en de moeheid zou verdwijnen. Maar ik moet wel elke dag gaan werken.Er is weinig begrip en hulp in de Maatschappij voor hoofdpijnpatiënten ik ben zelf verpleegster in de psychiatrie en zelfs daar kunnen ze er niet mee om. We kunnen echter mekaar steunen, en onze goede raad aan mekaar doorgegeven! Veel sterkte aan iedereen op dit forum, ik heb me vandaag lid gemaakt ook in de hoop iets te vinden waar ik naar op zoek ben, ook al weet ik zelf niet meer wat...dit is ook bij mij al drie jaar een strijd...
Magnesium

BerichtGeplaatst: 12-10-2015 21:46 Reageer met quote

Hallo, onze zoon van 16 jaar heeft al twee jaar lang chronische hoofdpijn.
Momenteel zijn we bezig met supplementen als magnesiumvlokken in voetenbaden en olie, PEA pure 400 Mg in combinatie met CBD 10% in hennepolie zonder THC.. De hoofdpijn lijkt wat te verbeteren, we moeten nog wat langer supplementeren volgens voorschrift. Ook hebben we ons aangemeld bij instituut neuropathie in Soest. Op hun site staat veel informatie over chronische pijnen en hoofdpijnen.
Ik hoop dat jullie iets hebben aan deze info.
We gaan nog steeds naar de acupuncturist en chiropraktor omdat het hem wat verlichting geeft. ( ook zijn we bij de neuroloog en de kinderarts geweest )

Ik wens jullie allen veel sterkte toe, wij weten maar al te goed wat jullie door maken en hoe de omgeving kan reageren.
Sterkte en succes met het zoeken naar geneeskunst die zinvol is.
Thomas3

BerichtGeplaatst: 15-10-2015 12:47 Reageer met quote

De spanningshoofdpijn treft meestal pubertijd tussen 12 jaar en 18 jaar. Een groei periode.
Veel jongens en meisjes nemen geen paraplu naar school bij regen. Vooral niet föhnen na haar wassen. Neem teveel koude drank en ijs uit de koelkast. De meesten hebben meer hoofdpijn in de middag onder de zon.

Zij missen allemaal de antistoffen van Mazelen. Daarom neemt de klacht wel minder bij verschillende medicaties maar nooit weg.
nikkistork

BerichtGeplaatst: 04-01-2017 13:34 Reageer met quote

Ik heb een goede oplossing voor je hoofd/nekpijn namelijk de -Line Wave kussens met neksteun. Ik verkoop de lage uitvoering (8/10cm). Dit nekkussen is de zachtere variant, de Wave Pillow 1. Erg fijn voor als je nek, hoofd of rugpijn klachten hebt! Steunt je nek goed waardoor je wakker wordt met minder pijn. Mijn hoofdpijn is stukken minder door dit merk! Helaas was deze versie voor mij niet stevig genoeg en heb ik daarom de stevigere variant (Wave Pillow 2) besteld. Voor kleine, slanke mensen is dit kussen perfect! Ik heb hem twee nachten geprobeerd en hij is verder dus ongebruikt en zo goed als nieuw. Uiteraard wel met bescherming/hoes getest dus er is geen zweet of wat dan ook op gekomen. Ik verkoop hem voor 80 euro, heb er zelf 110 euro voor betaald. Bij interesse graag mailen naar: nikkistork@live.nl
Ans Surfer

BerichtGeplaatst: 24-05-2017 14:42 Reageer met quote

Probeer eens het medicijn Indometacine 50 mg.
Mijn hoofdpijn verdwijnt binnen een uur.
Hoofdpijn wat uit de nek komt.
Draaierige maag, heel even en een beetje draaierig, ook maar even, daarna is de hoofdpijn weg.
Vraag aan de neuroloog.
Index > Neurologie > Constante hoofdpijn Bookmark and Share
Pagina 1 van 1  

Copyright © Medisch Forum.nl 2004 - 2016