Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Spier- en gewrichtsklachten > barbotage behandeling schouder
Auteur Onderwerp: barbotage behandeling schouder
Anneke1968

BerichtGeplaatst: 29-03-2016 13:34 Reageer met quote

Ik heb op 7 maart 2016 in het MCA Alkmaar een barbotage behandeling ondergaan aan een bonk kalk van 1 cm in de supraspinatus pees van de schouder. Diagnose door Orthopeed, behandeling door radioloog onder echogeleiding. Hij had deze behandeling al meer dan 500 keer gedaan. Na het aanprikken verdoofd en toen heeft hij de kalk wel 100 x aangeprikt, voor mijn gevoel haast verpulverd. Volgens de radioloog was dat de nieuwste techniek die het beste schijnt te werken. Ik heb er niets van gevoeld. Toen hij klaar was kreeg ik een corticosteroïden-injectie in de slijmbeurs. Wilde ik liever niet, maar moest echt, anders zou ik een gigantische slijmbeursontsteking krijgen zei de radioloog. Ook weer keurig met echo gedaan. Op maandag behandeld. Heb donderdag t/m zondag paracetamol gebruikt, toen kon ik weer zonder. Zeer beperkt in het begin, kon mijn arm voorwaarts absoluut niet optillen, terwijl dat het enige was wat geen pijn deed voor de ingreep! Na 1 week op controle, toen kon ik weer wat meer maar nog niet veel. Pijn viel verder mee.Na drie weken voor het eerst auto gereden (gisteren). Lijkt erop dat ik bewegingen die voor de behandeling zeer pijnlijk waren nu al wat beter gaan. Doe het rustig aan, moest ook van de orthopeed. Over drie weken controlefoto. Hou jullie op de hoogte.
Lies75

BerichtGeplaatst: 28-11-2016 17:34 Reageer met quote

Ik moet binnenkort ook voor barbotage aan mijn rechter schouder.
Loop al erg lang met klachten, vorig jaar bij fysio geweest ivm peesontsteking maar nu een jaar later weer net zulke klachten.
Ik werk in de zorg en het beperkt me in teveel handelingen.
Bij onverwachte bewegingen is het alsof er een mes in gestoken wordt.
Bowlen, tennis of badminthon kan ik niet doen.

Het is prettig om jullie ervaringen te lezen.
Waar ik wel van schrik zijn de behoorlijke toename van pijnklachten én de beperking in bewegen.

Hoe lang moesten jullie rust houden? Mij is gezegd 4 weken, dat viel ook wel tegen!

Moet nog een oproep krijgen, vind het wel spannend.
deniroem

BerichtGeplaatst: 18-12-2016 2:51 Reageer met quote

Ik heb 30 maart j.l mijn eerste barbotage gehad aan mijn linker schouder, daarvoor al veel fysiotherapie wat niet hielp.
Heb daar ongeveer 3 dagen veel pijn aan gehad en m'n arm bijna niet kunnen bewegen. Daarna nog een week stuk minder pijn en daarna pijnloos. Ik ben na 1,5 weer volledig gaan werken (in de zorg). Na 6 weken begon de ellende weer. Zelfde pijn. Kreeg nu een ontstekingsremmer in mijn schouder gespoten door mijn orthopeed. Ook geen resultaat. Een aantal shockwave therapy behandelingen gehad wat ook niet hielp.
Al met al, vorige week weer een echo gehad. Er zit nog veel kalk. Zelfde als toen in begin v/h jaar. Dus moet 18 januari a.s. weer voor een barbotage. En als dat niet helpt, moet ik een kijkoperatie ondergaan. Als was mijn orthopeed daar niet zo'n voorstander van, omdat de kalk bij mij op een moeilijke plek zit. Hij zei: je hebt een mooie plek uitgekozen voor de kalk. Smile Ik hoop dat dit gaat helpen want ik krijg steeds meer pijn en helaas begint mijn rechterschouder ook vervelend te doen.
Lies75

BerichtGeplaatst: 18-12-2016 14:23 Reageer met quote

Ik kreeg al vrij snel een oproep.
Morgen is het zover, vind het best spannend.

Dat je na 1,5 week alweer volledig aan het werk bent gegaan is natuurlijk niet de bedoeling lijkt me zo.
Ik werk zelf ook in de zorg en moet echt 4 weken rustig aandoen en zeker niet gaan tillen etc.
Vervelende is wel dat ook mijn linker schouder veel pijn doet op dit moment.
Daarvoor loop ik nog steeds bij fysio.

Hopelijk wordt het voor jou ook beter!
Morgen weet ik meer.
deniroem

BerichtGeplaatst: 19-12-2016 16:38 Reageer met quote

Ik heb heel weinig informatie gekregen. Of ik fysio moet hebben, pijnstillers, wanneer weer aan het werk? Dus deze keer neem ik meer rust. Eerst therapeutisch werken misschien. Had al op verschillende websites gekeken en er zit zoveel verschili in qua nabehandeling.

Je behandeling vandaag dus. Ben benieuwd hoe het gegaan is.
J Dieleman

BerichtGeplaatst: 03-01-2017 13:24 Reageer met quote

Hallo mensen, ik heb gister barbotage rechterschouder gehad. Viel mij erg mee de ingreep zelf. Goed begeleid en het was zo voorbij.Voelde alleen de naald even met de verdoving maar prima te doen en ik ben wel een beetje een piepkuiken Smile. Nu ruim een dag later valt de pijn me ook erg mee.Bijna geen paracetamol nodig tot nu.Beweging wel erg beperkt en probeer wat te bewegen voor zover dat gaat en bv rondjes te draaien met de behandelde arm heel voorzichtig.

Hoe is het jullie vergaan?
Zou ik graag horen.
Index > Spier- en gewrichtsklachten > barbotage behandeling schouder Bookmark and Share
Pagina 3 van 3  

Vorige  1, 2, 3

Copyright © Medisch Forum.nl 2004 - 2016