Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Overige ziekten > hevige aanhoudende pijn onderbuik, geen blindedarmontsteking
Auteur Onderwerp: hevige aanhoudende pijn onderbuik, geen blindedarmontsteking
kleinmeisje1989

BerichtGeplaatst: 26-05-2009 14:34 Reageer met quote

Dag mensen,
hier mijn apparte verhaal, hoop dat iemand me kan helpen..
Sinds 5 weken geleden kreeg ik flink aanhoudende buikpijn, dacht een buikgriepje en ging na de huisarts voor wat tips.
Deze meldde mij dat het evt. ook voortekenen van een blindedarm ontsteking konden zijn.
Maar goed gewoon rustig aan gedaan.
Tot ik een kleine week erna niet meer kon lopen van de pijn, het werd alleen maar erger.
Nou goed, maar weer na de huisarts, waar ik een bvervanger kreeg.
Na het onderzoek, zowel uitwendig van de buik, als inwendig (vaginaal) , stuurde ze me door naar de eerste hulp.
Zij dacht aan een blinde darm ontsteking.
Na daar aangekomen te zijn, kreeg ik een infuusnaald, voor het geval dat, en allerlei onderzoeken.
Alles weest op een blinde darm, maar geen ontstekingswaarden in het bloed.
Ik kon dus weer naar huis.
Na weer andrhalve week thuis te zitten, begon snachts ineens de pijn zo ontzettend hevig te worden dat ik me niet eens durfde te verroeren.
Weer na huisartsenpost, vervolgens eerste hulp.
Weer alles onderzocht, nu met 7 buisjes bloed i.p.v. 5.
Weer zelfde uitslag.
Ik zou wel verstopping hebben (geen last van?).
wel raadde ze me aan een afspraak te maken met een chirurg.
na dit gemeld te hebben bij de huisarts, moest ik tussendoor nog een keer prikken en urine afleveren. Bij de 2de keer dit te doen bleek er bloed in de urine te zijn.
Daarvoor ging de assistente nog in overleg met huisarts.
Nou goed, telefoontje afgewacht.
Deze vertelde mij dat het afkomstig was van de blinde darm, ma het was geen ontsteking.
Ik moest maar weer op afspraak bij de huisarts.
Zo gezegd zo gedaan.
Tijdens het gesprek emt de huisarts, had ik aangegeven wat de assistente zei.
Dit geloofde hij niet.
Met pijn en moeite kreeg ik een formulier voor een echo.
Eerst de afspraak met de chirurg gehad.
deze meldde mij dat hij alleen met messen werkt, en mijn buik soepel was op dat moment dus niks ging doen.
Hij raadde me aan om de echo af te wachten, en evt een afspraak te maken met een internist , of het liefst een MDL arts. Ik wachtte eerst de echo af. Deze afspraak was gister, en nadat ze me had nagekeken, ging ze overleggen emt de arts.
Toen de arts me nakeek werd ik nog even gevild, bij de blindedarmstreek zat lucht en daar kon hij niet doorheen kijken, dus dat schoof hij even weg.
Weer zelfde uitslag , ze kunnen niks zien. Wat is er met me, en , nog veel liever, hoe kom ik er vanaf. Al die tijd loop ik zo krom als een 80 jarige, verga van de pijn, en slaap zelfs dubbelgevouwen (boxspring).
Ook absoluut geen hongergevoel, hele dag misselijk, en val snel af.
En me buik, die is hele tijden enorm opgezet, met name met meer pijn dan lijk ik wel 9 maanden zwanger.
Kan iemand zich in mijn verhaal vinden? Weet iemand een tip voor me? Ik hoor het heel erg graag Smile

groetjes
G
Reneenee

BerichtGeplaatst: 26-05-2009 15:09 Reageer met quote

Ik ben geen dokter en heb hier absoluut geen verstand van, maar mijn zusje heeft iets soortgelijks meegemaakt. ze had erg veel pijn onder in haar buik en in het ziekenhuis dachten ze dat het de blindedarm was. Een stuk of 10 artsen hebben haar die dag onderzocht en bijna allemaal kwamen ze tot de conclusie dat het iets met de blindedarm moest zijn. Tot een arts op het idee kwam dat het een cyste in de eierstok zou kunnen zijn. Aan een kant had ze een chocoladecyste (oud bloed) die was gaan bloeden, daar kwam de pijn van. De cyste was overigens niet gevaarlijk. Ik ken jouw pijn niet en die van haar ook niet, maar weet alleen dat alle artsen hier niet aan gedacht hadden omdat ze pas 17 was. Hopelijk heb je hier iets aan. Ik wens je heel veel sterkte!
kleinmeisje1989

BerichtGeplaatst: 26-05-2009 22:18 Reageer met quote

bedankt voor je reactie;)
Ik vraag me af of het overeenkomt, weet niet of ze het op een echo zouden kunnen zien.
Wel neem ik alle reacties mee in de vervolg gesprekken/onderzoeken, je weet maar nooit.
Nogmaals bedankt voor je reactie Smile

groetjes
Zus

BerichtGeplaatst: 29-05-2009 7:43 Reageer met quote

Ik heb ook wel eens een heel cirquit doorlopen omdat de huisarts en andere artsen dachten dat ik een blindendarmonst. had. Dat bleek keer op keer niet zo te zijn.
Ik had een spastische darm, die kun je krijgen door spanningen en door de onzekerheid die had over de pijn en een diagnose die steeds verkeerd was werd het steeds erger.
Ik ken nu de pijn en zodra ik last krijg pas ik direct mijn eetgewoonten aan.
Je zou even de zoekfunctie kunnen gebruiken hier, er staat veel op over een spastische darm.
sterkte met alles he.........en.........het kan natuurlijk net zo goed iets anders zijn he!!!!!!!
kleinmeisje1989

BerichtGeplaatst: 29-05-2009 20:46 Reageer met quote

Bedankt voor je reactie.
Een spastische darm is al echter 3 jaar bekend, maar ervaar zelf een ander gevoel in de onderbuik.
Even goed bednakt voor de reactie.
Mede geef ik hierbij een aanvulling op mijn verhaal, om deze up-to-date te houden.
De uitslag van mijn echo zou ik afgl. donderdag ontvangen, echter was deze nog niet binnen en kan nu wachten tot a.s. dinsdag.. pff.
Maar zojuist op het toilet schrok ik zo erg dat ik niet durfde hetgeen wat ik zag in het plaspotje te doen. Om even op te frissen: afgl. donderdag was ik bij de huisarts, voor de uitslag.
zoals ik al aangaf, die was nog niet binnen.
Wel vroeg ik om een pijnstiller, want het loopt alleen maar op.
Ik kreeg diclofenacnatrium, zetpil 100 mg.
En een plaspotje, hij wilde nogmaals mijn urine laten nakijken.
Nu heb ik zinds deze zetpillen, natte winden, niet echt prettig, en heb vandaag al me derde broek aan.
Volgens assistente huisarts, bijwerking.
Nou ok.
Maar zojuist toen ik naar het toilet ging, nog even winderig en in poging tot te poepen, was het veel natte winden, maar nu zag ik inieminie wit grijze `poepjes`, en meer rode dan bruine slijmweefels.
Ik dacht eraan het op te vangen met het potje, maar kreeg het nogal paniekerig en dus niks opgevangen.
Nu ik er zo over na denk echt heel dom, dus hoop bij de volgende poging dit weer te hebben, zodat ik het kan opvangen...
Mede heb ik btw een brief meegekregen van huisarts, voor een afspraak met een internist, deze zal 9 juni plaatsvinden.
Nog steeds hoop ik dat iemand dit herkend, dit gehele plaatje, ik wordt er egt waanzinnig hopeloos van inmiddels..

ik wacht de reacties af..Smile
dikidi

BerichtGeplaatst: 04-06-2009 7:01 Reageer met quote

hey

ik herken me daar ook in!

ik ben 4 jaar geleden verkracht en zwanger geraakt na 10 wk miskraam gehad! en sindsdien heftige pijn in heel mn onderbuik!

verschillende keren naar huisarts geweest en gyneacoloog en huisartsenpost en verschillende keren bloed geprikt paar inwendige onderzoeken gehad inwendige echo niks te vinden

de artsen denken nu aan darmkrampen en spanningen! erg vervelend!

heb jij ook constante pijn?

liefs dianne
kleinmeisje1989

BerichtGeplaatst: 05-06-2009 13:46 Reageer met quote

heyy dianne.

Dat is een heel verhaal zeg Surprised , sterkte Smile.
Het kan inderdaad van de stress zijn, maakt meer kapot dan je lief is. Ik hoop dus bij deze dat je er goed mee leert om te gaan, zo`n gebeurtenis is niet niks.
En ja, mijn pijn is inderdaad constant, maar niet te vergelijken met buikkrampen, juist een drukpijn.
verlgelijk het met een betonnen muur op je buik...
Ook jou bedank ik voor de reactie Smile
Enne... wat ik je wel zeker wil aanraden: zoek hier hulp bij. Een vriendin heeft een gelijke gebeurtenis achter de rug, en heeft eens in de zoveel weken een gesprek. Appart, en in groepsverband (allemaal meiden/vrowen). Even doorbijten, maar het helpt een hoop om met `lotgenoten` te praten.
Misschien een idee;)

groetjess
Zus

BerichtGeplaatst: 05-06-2009 15:36 Reageer met quote

Die vreemde ontlasting met witte dingetjes zoals jij omschrijft KAN ook van de zetpil komen. Het geneesmiddel is verwerkt in een vettige substantie die smelt in je endeldarm, het medicijn wordt opgenomen in je bloed en die vettige substantie komt met je ontlasting naar buiten.
dikidi

BerichtGeplaatst: 08-06-2009 9:06 Reageer met quote

hey

ja ik ben ook al onder behandeling van psychiater was ik toen al want was opgenomen en kreeg verkering met iemand die nie opgenomen was! ik wist dat hij alcoholverslaafd was maar nie dattie drugs verslaafd was en onder invloed is dat toen gebeurd! dus nog eens een klap erbovenop terwijl ik al zoveel had meegemaakt! dus dat zal het wel zijn die buikpijn

liefs
Camilla85

BerichtGeplaatst: 13-07-2009 21:53 Reageer met quote

Dit verhaal lezen is een beetje raar. Het eerste is eigenlijk precies wat ik nu heb, 4 weken buikpijn, geen blinde darmontsteking, wel echt pijn in de rechteronderbuik en verder is een gyneacologische oorzaak uitgesloten.
Heb morgen een afspraak bij de internist, ben eigenlijk bang dat deze opnieuw niets vind of het op mijn (reeds bekende) spastische darmen probeert af te schuiven terwijl het dus een andere pijn is.
Ik vroeg me af of inmiddels duidelijk is wat het is, in de hoop dat het bij mij misschien ook een richting van zoeken aan kan geven.
G
dikidi

BerichtGeplaatst: 14-07-2009 7:14 Reageer met quote

bij mij schuiven ze het op mn psychische problemen die ik had maar ik geloog nie dat dat zo'n heftige pijn kan zijn!!!

pas was ik bij een vriendin en kreeg ik me daar toch n pijn! ik moest gewoon naar mn buik grijpen dus toen naar de huisartsenpost en onderzocht ook inwendig maar niks gevonden terwijl ik toch zo'n heftige pijn had! ik vind dat vreemd maar goed zij zullen er meer verstand van hebben!
lotje9

BerichtGeplaatst: 26-10-2009 20:57 Reageer met quote

Chlamydia-infectie is een soa (seksueel overdraagbare aandoening), die veel voorkomt. Chlamydia wordt veroorzaakt door een bacterie, die zich nestelt in de slijmvliezen van de geslachtsdelen. Hierdoor kan een ontsteking ontstaan van de urinebuis, van de anus en van de baarmoedermond. Bij een infectie in de anus zijn er meestal geen klachten. Soms is er wat bloederige afscheiding, irritatie, jeuk en pijn bij de ontlasting.

Verschijnselen bij de vrouw
Als vrouw merk je vaak niets van chlamydia. Er zijn dan helemaal geen of alleen vage klachten. Daardoor kan het gebeuren dat je lang blijft doorlopen met chlamydia, soms wel jaren. Ondertussen kun je de ziekte ongemerkt doorgeven. Verschijnselen, die op chlamydia kunnen wijzen, zijn:

meer of andere afscheiding dan normaal;
pijn bij het plassen;
abnormaal bloedverlies, bijvoorbeeld tussen twee menstruatieperioden of na het vrijen;
pijn bij het vrijen;
pijn in de onderbuik.
Als je onveilig hebt gevreeën en/of last hebt van één of meer van deze klachten, ga dan onmiddellijk naar een arts.
Evelien1234

BerichtGeplaatst: 17-05-2010 0:40 Reageer met quote

Ik herken mij zoveel in jouw verhaal, ik hou de pijn echt niet meer uit. Moest vanmiddag naar de huisartsenpost, huisarts zei; ja dat is een blindedarm ontsteking, ik werd in een rolstoel gezet naar de ehbo gebracht, kom ik daar aan verpleegkundige gaat bloed prikken en maakte gepijk een infuus, ze zei nog tegen mij; dat bloedprikken is alleen maar formeel want je merkt gewoon dat het een blindedarmontsteking is. Vervolgens kwam de chirurg kijken zegt het ook en toen kwamen de bloeduitslagen. Nee geen blindedarmontsteking want mijn ontstekingswaarde waren daar niet hoog genoeg voor, ik werd naar huis gestuurd met een zetpil en mocht morgen wel weer terugkomen. Daarvoor lag ik nog een half uur te wachten voordat mijn infuus eruit was omdat de verpleging dacht dat ze mij zo niet naar huis zouden sturen.

Nu heb ik zelf wat onderzoek gedaan en gelezen dat als je ontstekingswaarde in je bloed niets uit kan sluiten, zelfs met een normale ontstekingswaarde kun je een blindedarmontsteking hebben. Ook kun je nog een chronishe blinde darm ontsteking hebben, naja ik wacht af tot morgenochtend maar kan absoluut niet slapen.
thatcheda

BerichtGeplaatst: 31-05-2010 19:46 Reageer met quote

Hetzelfde verhaal hier hoor!
Ik heb al vanaf vorig jaar september last van buikpijnen, heel heftige links onderin, bij mij konden ze inderdaad ook niks vinden, maar gelukkig hadden ze bij mij toen wel besloten er wat mee te doen, een kijkoperatie.

Daaruit bleek dat ik inderdaad ook geen blinde darm ontsteking had, maar endometriose, dat is een aandoening dat je langzaam onvruchtbaar wordt, je krijgt dan verklevingen in je buik, begint bij je eierstokken.. en dat kan je hele buik rond gaan..

Ze hebben bij mij toen die plekjes weggebrandt, helemaal goed zou je denken.. maar sindsdien heb ik alleen maar problemen gehad.

een positief punt was wel dat ik wel zwanger kon worden, dat was ook per ongeluk gebeurd, maar helaas was t uit gegaan met me vriend, had geen huis en ook geen baan. Dus had ik er voor gekozen om het weg te laten halen....

Waarbij ik gelijk een spiraaltje had laten zetten...

Maar ook alleeen maar problemen en pijnen, nu ook steeds erg misselijk...

op een gegeven moment bleek ook dat ik chlamidia had, verschillende kuren voor gehad, maar dat is nu helemaal weg... maar nog steeds de pijnen, misselijkheid en erg vermoeid... Ik ben nu al meerdere baantjes verloren, omdat het elke keer weer misgaat en ik weer een tijd thuis zit...

Mocht het bij jou wel endometriose zijn, wat heel goed kan, aangezien 1 op de 3 vrouwen het heeft... dan zou dat in principe best wel in de hand te houden zijn. Je moet er alleen wel op tijd bij zijn en eisen dat ze ernaar kijken... Want dat doen ze niet zomaar!

Ik heb al wel gemerkt deze maanden dat je heel snel medicijnen voorgeschreven krijgt, maar dat echte onderzoeken wel erg moeilijk over gedaan wordt...

Ook iets wat ik trouwens meegekregen heb van een vriend van mij is de ziekte van kroon. Daar moet je ook specifiek om vragen of ze je daar op willen nakijken... Dat is een chronische darmontsteking. Kunnen ze ook niet zien, tenzij er speciaal naar gezocht wordt in het bloed...

Nou een heel verhaal, maar zoek t maar es op op internet en kijk of het overeenkomt met wat je zelf hebt...

Succes!
wendy25

BerichtGeplaatst: 27-06-2010 19:43 Reageer met quote

Hallo,
Ik heb van 2002 tot 2005 met verschrikkelijke buikpijn gelopen. Eerst elke 4 maand en later maandelijks, 2 dagen kruipen over de grond van de pijn of een diclo. (Niet i.v.b. met menstruatie.) Mijn dokters gooiden het op spanning, scheet vast zitten etc. want uit de onderzoeken bleek niks. Na 3 jaar(!) en 15 bezoeken aan de spoedeisende hulp heb ik geeist dat ik een echo kreeg op het moment van de pijn en ja hoor, binnen een half uur op de OK, want ik had mijn blindedarm ontstoken. Hij lag onder de dikke darm, dus gaf het hele andere pijnklachten. Tijdens mijn bezoekjes aan de internist zei hij dat ik spastische darm had en dat ik naar een dietiste moest. Ik had ook als kind al vaak verstopping en ik moest van haar bruin brood eten wat het bij mij alleen maar verergerde dus ging er niet meer heen.
Mijn tip voor spastische darm is LUISTEREN naar je lichaam. Ik heb een gluten intolerantie, waardoor ik moet uitkijken met tarwe producten. Ook kan ik niet goed tegen kool en rauwe groenten en fruit. Luister naar je lijf, de dokter is niet heilig! Probeer anders te eten en kijk wat er bij je past. Roken helpt trouwens ook goed, maar misschien zijn nicotinepleisters of kauwgom beter.
Na 7 jaar altijd misselijk te zijn kwam ik er achter dat mijn slokdarm ontstoken is. Tandglazuur eraf en depri, want ben het contact met mijn buik (hongergevoel) helemaal kwijt. Kom voor jezelf op!

Succes!
anoniem-oo7

BerichtGeplaatst: 19-07-2010 8:24 Reageer met quote

hoi all
ik heb ongeveer het zelfde,
ik ben 3 dagen ziekenhuis in en weer uit gegaan (S.E.H.) zelfde klachten wat bij een blindedarm ontsteking horen, ik kan niets verdragen. met behulp van een ct-skan was duidelijk waarom niet,er zit een steentje in me blindedarm en nu is me blinderdarm opgezwollen, maar bloed uitslag kwam geen ontsteking naar boven, nu zegen de chirurgen dat ze me niet opereren om dat het volgens hun niet acut genoeg is, hoelang moet ik er mee doorlopen? iemand hier ook mee bekent???

afz een onzekere ikke Crying or Very sad
mamii1988

BerichtGeplaatst: 06-12-2011 1:45 Reageer met quote

Ik heb al meer dan 4 jaar pijn in mijn onderbuik..in terneuzen(zeeland) waar ik heb gewoond, hadden ze gezegd dat ik een blinde darmontsteking had.. Ik lag klaar voor geopereerd te worden..gelukkig kwam mijn moeder snel aan in het ziekenhuis om te melden dat ik geen blinde darm meer had..:s

Hierna werd het maar op mijn darmen gedaan omdat ik de helft miste door vroegere operaties.

2 weken geleden opnieuw naar het ziekenhuis geweest vanwege de pijn..hier inwendige echo gehad..ze hebben 2 dingen gevonden..het eerste denken ze dat het vocht in de baarmoeder is en het 2e weten ze niet..moest 2 weken wachten..9 dec(vrijdag) mag ik eindelijk weer terug komen.. Ik word gek van de pijn en het wachten .. Ik kijk op elke site wat het zou kunnen zijn en ik zie door de symptomen alleen erge dingen..ik word helemaal gek hier..!!

Ik ben pas 23 jaar en ik heb al 4 jaar een vriend.. Ik ben doodsbang dat ik strax geen kinderen kan krijgen.. Heb het hierover gehad met hem.. Hij zegt als het zo is jammer dan zolang jij maar gezond ben.. Maar ik zit elke keer de ergste dingen te denken..

Wat als het zo is..straks gaat hij weg..strax vind ik niemand die mij wil.. Dit heb ik niemand verteld dat ik zo denk..maar ik moet het kwijt .. Word gek door de twijfels en het niet weten wat het is..

x

Salima
The Puppyclub

BerichtGeplaatst: 23-07-2013 9:39 Reageer met quote

Hallo, heeft je arts al eens aan Divertikels en diverticulitis gedacht?

Deze diagnose is bij gesteld na een eerste onderzoek n.a.v. klachten waarvan men in eerste instantie dacht dat het een ontstoken blindedarm was.
bolkie12

BerichtGeplaatst: 09-01-2014 14:24 Reageer met quote

hallo mensen,

ik heb sinds vorige week dinsdag ook hele erge pijn in de onderbuik. eerst bleek het een darm ontsteking te zijn, later een buikholte ontsteking en een eierstok ontstekening, antibiotica meegekregen, maar het hielp maar niet. gisteren maar naar de gynocoloog gegaan en die heeft me direct op laten nemen in het ziekenhuis.
nu blijkt uit mijn bloeduitslagen dat ik geen ontsteking er heb zitten.
ik word gek van de pijn en weet niet meer wat te doen.

hebben jullie al antwoord gekregen over wat het warschijnlijk kan zijn? Confused
Index > Overige ziekten > hevige aanhoudende pijn onderbuik, geen blindedarmontsteking Bookmark and Share
Pagina 1 van 1  

Copyright © Medisch Forum.nl 2004 - 2013