|
|
Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact en informatie van ervaringsdeskundigen.
|
|
Registreer
|
Informatie |
Zoeken |
Actieve Onderwerpen |
Links |
Inloggen
|
|
Index > Zwangerschap > Kan je snel zwanger worden na miskraam?
|
| Auteur |
Onderwerp: Kan je snel zwanger worden na miskraam? |
kimloverico
|
Geplaatst: 15-07-2009 8:51 |
|
|
hallo
ik heb 3dagen geleden een zwanger test gedaan
er stond zwanger 1-2 weken zou ik zwanger zou ik zijn
ik was erg blij
de volgende ochtend werd ik wakker en tot mijn verbazing allemaal bloed
en nu nog het lijkt wel op menstruatie
wat nu heb ik een miskraam gehad ik weet het niet of ikhet kwijt bent wie heeft dit eerder mee gemaakt
ik ben zo bang ik was egt blij  |
|
|
|
|
sandraTJE
|
Geplaatst: 17-08-2009 18:52 |
|
|
hallo mensen ik ben nieuw hier
ik heb hier ziwat dingen gelezen ,ik heb namelijk vrijdag een curretage gekregen ik was 11 weken zwanger maar helaas was mijn kindje op 8 weken en 6 dagen in mijn buik gestorven
wanneer kan je weer zwanger zijn na een curretage |
|
|
sandraTJE
|
Geplaatst: 17-08-2009 18:57 |
|
|
| wanneer ben je weer zwanger na een curretage |
|
|
Babygirl1988
|
Geplaatst: 10-09-2009 15:31 |
|
|
| sandraTJE schreef: |
| wanneer ben je weer zwanger na een curretage |
Dat zou ik ook wel eens willen weten  |
|
|
sandra1979
|
Geplaatst: 16-02-2010 20:18 |
|
|
| hallo ik heb zelf 4 weken geleden een miskraam gehad was 11 weken zwanger van me 4 de kindje had het dus nooit verwacht dat het zelf dan nog fout kan gaan maar je ziet wel kan dus wel ik kreeg krampen al paar dagen en op een gegeven moment jha hoor toch bloeden na verloskundige toe en ik was het al aan het verliesen langzaam had nooit verwacht dat het zo zeer deed maar nu begint me buik alweer te groeien kan ik zo snel weer zwanger zijn of niet gr |
|
|
zoe lynn
|
Geplaatst: 21-04-2010 20:50 |
|
|
Hoi iedereen
ik heb helaas ook een miskraam gehad een aantal weken geleden.
we kwamen er achter met 8 wk dat het vruchtje gestopt was met groeien met 6 wk en 4 dagen.. om antwoord te geven op jullie vraag je kan inderdaad snel weer zwanger worden!
ik ben na me miskraam weer gelijk terug zwanger.
ik ben wel gecuriteerd en omdat het vruchtje niet van zelf los liet. ik ben daarna 3 dagen ongi geweest en daarna das was ik weer zwanger
ik hoop dat ik jullie allemaal een beetje hoop heb gegeven en ik weet wat jullie door maken en ik hoop dat jullie allemaal weer snel zwanger zijn!!
groetjes zoe lynn |
|
|
Hanin1
|
Geplaatst: 21-04-2010 21:42 |
|
|
| LadyJoey schreef: |
Hoi,
Licht eraan hoelang het geleden is sinds je je miskraam hebt gehad. De stof (HCG heet het geloof ik) blijft na je miskraam nog een tijdje in je lichaam zitten. Ik zou nu gewoon zo gezond mogelijk leven en even vanaf je laatste menstruatie terugtellen en dan bij de 35 dagen ofzo weer een test doen.
Als je dit allemaal al hebt gedaan dan is het wel waarschijnlijk dat je zwanger bent. Hoe licht het streepje ook is, een positieve uitslag liegt niet, omdat dat streepje enkel reageert wanneer het hormoon aanwezig is in je lichaam.
Ben benieuwd voor je! Zit zelf momenteel in een heel zware periode want weet niet zeker of ik nu midden in een miskraam zit of dat het stiekem toch nog goed gaat. Ik verlies te weinig bloed voor een echte miskraam, maar te lang en te schoon bloed om me geen zorgen te maken... maar, alles komt goed... we wachten maar af.
Succes meid! |
Heey ik maak nu hetzelfde mee.... wat is het uiteindelijk geworden? |
|
|
TessaV
|
Geplaatst: 21-04-2010 21:50 |
|
|
Hallo Kimloverico en de rest natuurlijk;)
Ik zelf heb vorige maand ook een vroege miskraam gehad.. toen ik overtijd was teste ik hartstike positief een week later kreeg ik bloed verlies en ben ik het vruchtje verloren.
Heb het er nog even met de verloskundige over gehad... en als je een miskraam hebt gehad mag je als je wilt natuurlijk gewoon gelijk weer proberen zwanger te raken hoor! soms is je cyclus wat in de war..die van mij gelukkig niet.
Het is natuurlijk niet zeker dat je gelijk weer zwanger bent..ik zelf ben deze maand gewoon ongesteld geworden helaas...
Het verschilt per persoon de een is gelijk erna weer zwanger de ander doet er iets langer over..
Maar je mag weer gelijk proberen.
Evt wel handig om even naar je vk of gyn te gaan om even te cheken of alles wel goed schoon is!
Sterkte alemaal
Liefs |
|
|
densil
|
Geplaatst: 22-04-2010 0:00 |
|
|
hoi allemaal,
ook ik maak op het moment hetzelfde mee. ik heb maandag een vroege miskraam gekregen met 4,6 weken zwangerschap. ik heb 2 positieve testen gehad en maandag avond begonnen de kramen. dinsdag ochtend liep ik naar het toilet en toen voelde ik het al lopen en keek in mijn maandverband, wat ik al om had gedaan omdat ik de avond ervoor allen bij het afvegen een beetje bloed had. en daarin lag duidelijk het vruchtje. die dag heb ik heel veel gevloeid. vandaag de dag erna is het al een stuk minder. aankomende maand begin ik even met ovu testen om te kijken wat mijn cyclus gaat doen. weet niet wat ik precies met mijn verhaal wil vertellen, maar misschien dat iemand er wat aan heeft. en ook is het fijn om mijn verhaal even te doen! Ik hoefde trouwens niet naar de gyn, mij is verteld zaterdag nogmaals te testen om te kijken of het zwangerschap hormoon uit mijn lichaam is. mij is ook verteld dat we we na het vloeien gelijk verder konden. Tessa hoe is het nu met jou? heb je het een beetje kunnen verwerken? hoe kijk je er nu tegenaan?
gr Densil |
|
|
TessaV
|
Geplaatst: 22-04-2010 9:38 |
|
|
Hoi Densil..
Vet klote ja , die miskraam !!
Ik had je verhaal gelezen op het forum waar je schrijft ik kijk overal altijd even zit zelf op het forum gewenste zwangerschap die helaas niet zo snel lukt.
Ik zelf kreeg een miskraam met 5,5 week.
Had eerst hele donkerbruine afscheiding daarna 2dagen licht bloed verlies toen stopte het en kreeg ik weer hoop..maar de volgende ochtend kreeg ik mega krampen en die avond zag ik het in t toilet liggen..
T gaat nu weer beter en met jou?? hoe voel jij je er nu onder.?
In het begin had ik t idee jezus waarom ik!!! ik ben gezond leef gezond waarom waarom..maar toen ik het tegen iedereen vertelde(had de hele wereld al aangekondigd dat ik zwanger was DOM!) merkte ik pas hoeveel vrouwen het mee hebben gemaakt er word alleen niet over gepraat!!
Ik weet nu ook wel dat het gewoon zo moest zijn er was iets mis met het kindje..maar vind het nog steeds moeilijk! we zijn wel weer gelijk doorgegaan omdat de kinderwens voor ons nu alleen maar groter is!
Ik zelf werk ook met ovu testen! vind dat best prettig. alhoewel ik zwanger raakte in de maand dat ik geen ovu testen gebruikte en maar 1keer sex had tijdens de vruchtbare periode hahah.
Ik sta er iedegeval weer positiefer in..vergeten zal ik het nooit want je wil het zo graag he!!
En jij hoe gaat het nu met jou... hoe kijk jij er tegen aan.??
Sterkte
Liefs Tessa |
|
|
|
|
densil
|
Geplaatst: 23-04-2010 10:04 |
|
|
Tessa, ook ik lees wel eens op jullie forum en had idd gelezen over je miskraam. ik had heel weinig symptomen, net als jou, en daarom ben ik pas 3 dagen na mijn NOD gaan testen. uiteindelijk positief, maar ik was natuurlijk ook bang omdat ik geen symptomen had, en even daarvoor jou verhaal had gelezen. en mijn angst werd werkelijkheid. Ik ben in tegenstelling gelijk toen ik begin te bloeden het vruchtje verloren. het bloeden is nu zo goed als gestopt dus ongeveer 3 dagen heeft het geduurd en het is idd anders dan een ongi en veel donkerder.
Ik heb de eerste dag de tranen uit mijn kop gejankt, maar ondertussen gaat het alweer iets beter, al blijf je het bij je dragen. En ook wij gaan verder met onze kinderwens, al heb ik geen idee hoe mijn lichaam nu gaat reageren. Maar op zich gaat het nu wel weer redelijk en denk dat het een plekje moet krijgen, en dat het steeds iets minder pijn doet. maar zoals jij zegt vergeten doe ik het nooit. hoe gaat jou cyclus nu? is die veranderd? dat is waar ik zo bang voor ben!
gr Densil |
|
|
A1980
|
Geplaatst: 23-04-2010 11:23 |
|
|
hallo,
ik wilde even mijn verhaal vertellen om jullie moed in te praten.
Ik ben van de eerste zwanger geworden na een best lang medisch proces van clomid slikken (geen eisprong). Daar heb ik nu een prachtzoon van 21 maanden van rondlopen
Toen nooit meer aan de pil geweest en na 13 maanden spontaan (!!) zwanger geworden. DIt is helaas met 6,5 weken misgegaan. Hier heb ik veel verdriet van gehad. Zo lang bezig bij de eerste, dan spontaan bij de tweede en gaat het mis .
Het verdriet heb ik goed tot me gelaten en er veel over gepraat. Een maand later bleek ik alweer opnieuw in verwachting te zijn (kun je nagaan, weer spontaan!!! terwijl de eerste zo lang duurde). Nu ben ik alweer 31 weken in blijde verwachting. Mijn gyn zei destijds ook dat je gewoon gelijk weer zwanger mocht worden. ALs je lichaam er niet aan toe is, wordt je namelijk niet zwanger gelijk...zowel dan is je lichaam er klaar voor). Meiden geef de moed niet op, geef het verdriet een plekje. Straks is er vast weel plaats voor blijdschap.
liefs en sterkte |
|
|
prisca
|
Geplaatst: 26-05-2010 17:45 |
|
|
hallo iedereen,
ik ben een meisje van 20jaar,
toen ik 16jaar oud was had ik een serieuse relatie met een jongen en ben ik begonnen met seksualiteit, ik ben dan naar mijn dokter geweest voor de pil, ik heb een maand de pil genomen en toen begonne met de pil, maar toen ben ik zwanger geraakt, ik heb dan abortus gedaan en krijg ik een andere soort pil,
na een jaar toen ik 17werd,werd ik nog eens zwanger en deed nog eens abortus..
nu zijn me 3jaar verder, en heb 2jaar en 1 maand een relatie met mijn vriend en ik heb in die 2 jaar geen voorbehoedsmiddel genomen met hem, en ben nog niet zwanger geraakt, en ik wil zo graag een kindje
ligt het aan mij omdat ik al 2 maal abortus heb gedaan of is het mijn vriend die geen kindjes kan krijgen?? |
|
|
smesje
|
Geplaatst: 02-06-2010 23:19 |
|
|
Hoi meiden..
ik weet niet of hier nog geschreven word.. (ik hoop het wel)
vrijdag de 21ste had ik voor het eerst een positieve test in handen..
die woensdag daarop voelde ik aan dat er iets niet goed zat (geen idee wat, maar was een voorgevoel)...
Die vrijdag (de 28ste)
begon ik te bloeden en te vloeien etc.. allerlei viezigheid verloren, in 2 dagen tijd meer bloed verloren dan normaal tijdens een menstruatie..
De verloskundige vond het naar aanleiding van mijn omschrijving niet nodig om mij te zien en het zou vanzelf wel afgestoten worden en voor de zekerheid moet ik over 10 dagen (inmiddels 7) maar een test doen en als die negatief is, is het zeker.
Waar ik alleen mee zit..
ik lees veel over: "vruchtje" gezien..
maar dat heb ik dus niet.
Volgens mijn berekening was ik 4 a 5 weken zwanger..
Kan het zijn dat ik het 'gemist' heb?(we hebben zo'n 'plons' wc...)
heb wel veel stolsels enzo verloren.
weet ook wel zeker dat het een MK is geweest..
Maar hoe weet ik nou zeker dat mn lichaam alles netjes heeft opgeruimd?
Ik vloei nog steeds een beetje,
lijkt een beetje als met een normale menstruatie, eerste 2 dagen heel heftig en dan steeds minder..
herkend iemand dit van een MK??
En hoe zijn jullie er mee om gegaan?
meteen weer goed gaan 'klussen'?
of wat langer afgewacht?
Ik hoop dat jullie hier nog wel aanwezig zijn.
groetjes. |
|
|
densil
|
Geplaatst: 03-06-2010 10:33 |
|
|
smsje:
ik heb 2 miskramen na elkaar gehad, verschrikkelijk en 2x heb ik ook echt het vruchtje verloren. Maar zoals mijn gyn zei, dit hoeft niet altijd zo duidelijk te zijn en kan dus ook dmv allemaal stolseltjes nar buiten komen, dat je het vruchtje dus niet echt ziet, is niet erg, misschien wel vervelend voor de verwerking. ik hoefde de eerste keer ook niet te komen de 2e keer wel omdat ze wilde weten of wel alles schoon was vanbinnen. en idd wat je al zei als het bloeden gestopt is echt even een test doen om te kijken of deze negatief is, als deze nog positief is, zal weer even contact opnemen met je gyn. Bij de eerste zijn we gelijk weer wezen kussen. De dokter zei dat je pas weer zwanger word als je lichaam er klaar voor is! maar nu zit ik in de 1e maand na de 2e mk en heeft de gyn gezegd even een maandje over te slaan, wat ook wel goed is merk ik aan mezelf. even een beetje rust. Meid sterkte met dit verlies en als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.
gr Densil |
|
|
smesje
|
Geplaatst: 04-06-2010 0:34 |
|
|
dank je voor je antwoord densil..
het bloeden is sinds vandaag gestopt..
eigenlijk wel opgelucht.
vond het verschrikkelijk, elke keer naar de wc gaan en dan weer dr mee geconfronteerd worden.
Morgen maar een test doen.
tis geen 10 dagen later, maar een week..
maar aangezien ie vorige week al bijna niet meer zichtbaar was... denk ik dat ie nu wel helemaal negatief zal uitslaan.
Verder voel ik me er nu wel klaar voor om weer te gaan 'oefenen'.. zeker nu ik weet dat we het toch kunnen.. (we waren al 18 maanden bezig, vorige maand kijkoperatie gehad en eileiders doorgespoelt en meteen eerste ronde raak!)..
Ik denk dus ook dat we gewoon weer aan de slag gaan, op naar de volgende ronde.
Wat vervelend dat jij 2 mk's achter elkaar hebt gehad!!
kan me wel voorstellen dat je dan wel toe bent aan een pauze. zowel geestelijk als lichamelijk.
In ieder geval bedankt en ook jij veel sterkte!!! |
|
|
yvonne9888
|
Geplaatst: 04-06-2010 22:08 |
|
|
@Smesje
Wat apart..
Wij waren ook al 2,5 jaar bezig. en sinds december bezig met onderzoeken. Alles bleek goed te zijn. 1 april heb ik een kijkoperatie gehad en hebben ze daarbij ook mn eileiders doorgespoeld.. waarschijnlijk ben ik 2 week daarna zwanger geworden dus eigenlijk gelijk na de kijkoperatie! En nu heb ik een week geleden een miskraam gehad.. ik was ongeveer 6 weken zwanger.. we gaan gelijk weer verder met proberen!
Wel leuk om te lezen dat jij ook gelijk na je kijkoperatie zwanger bent geworden net als mij!
Succes met alles, en misschien spreken we elkaar nog een keer op het forum!
Groetjes,
Yvonne |
|
|
smesje
|
Geplaatst: 05-06-2010 10:56 |
|
|
Hey Yvonne,
beetje hetzelfe verhaal dus, wat apart
Bij jou ook niks te vinden bij de kijkoperatie??
Bij mij zeiden mensen: ja vind je het gek dat je een miskraam krijgt na een kijkoperatie waarbij je word doorgespoelt
Terwijl de gyn juist zei dat het therapeutisch kon werken..
beetje dubbel dus.
Maar wij gaan ook gewoon weer proberen..
we weten nu dat we t kunnen, dus we gaan ervoor!!
Jij ook succes met alles!!
groetjes smesje |
|
|
yvonne9888
|
Geplaatst: 05-06-2010 12:05 |
|
|
Hoi,
Nee, was helemaal niks te vinden bij de kijkoperatie.. ja ik had af en toe een cyste.. maar dat was niet schadelijk zeiden ze..
Nee, het is waarschijnlijk goed geweest die doorspoeling, tenminste.. dat denk ik wel!
Ja, wij gaan er vanaf vandaag weer tegenaan hihi
Succes!!
Groetjes,
Yvonn |
|
|
vlinder150
|
Geplaatst: 05-06-2010 16:05 |
|
|
hallo allemaal!
helaas heb ik vorige week ook een miskraam gehad, ik was 7 weken zwanger. ik voelde een paar dagen van te voren al dat er iets niet klopte en verloor af en toe wat donker bloed... en helaas is het toen op zaterdag mis gegaan. ik woon in oostenrijk, en ik was precies dat weekend voor een bruiloft in nederland. heel vervelend dus, in plaats van een gezellig weekend amsterdam, was ik in het ziekenhuis. gelukkig ben ik daar heel goed geholpen, de gyn was echt super meelevend en heeft mij alles goed uitgelegd. op zondag vloog ik weer terug naar huis. heel de week ben ik niet wezen werken, heb alleen maar op bed gelegen en gehuild en gepraat. ik ben echt zo verdrietig. vanaf vandaag, schijnt buiten de zon weer en ik moet zeggen ik begin weer te denken dat alles goed komt. we willen echt graag snel weer proberen om zwanger te worden! nu is mijn vraag aan jullie. de gyn in nederland zei dat ik wanneer ik er weer klaar voor ben (en het bloed weg is, gelukkig was dit na 3 dg al) wij weer mogen gaan proberen. maar gisteren was ik bij mijn gyn hier in oostenrijk om te kijken of alles natuurlijk weg is gegaan, en ja gelukkig is dat zo, maar hij zei dat ik tot september moet wachten!
nu lees ik overal dat je juist nu vruchtbaar bent, en tot september vind ik wel heel lang...
wie heeft hier tips en of ervaring mee??
groetjes |
|
|
|
|
|
|
|
| Pagina 4 van 18 |
|
|
|