Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Interne ziekten & Infectieziekten > Stoelgang blijft harder ondanks versch. acties
Auteur Onderwerp: Stoelgang blijft harder ondanks versch. acties
Meonline




BerichtGeplaatst: 26-10-2017 8:02 Reageer met quote

Al jaren last van hardere stoelgang, aambeien, kloofjes, ...


Wat doe ik reeds:


Op nuchtere maag een eetlepel olijfolie + een kiwi eten, daarna ontbijtgranen (all bran PLUS, met veel vezels in) +/- 30gr. + 2 boterhammen met choco + 1 koffie.


Om 10u potje kaas + 2 mandarijnen


Om 12u30 4 boterhammen met charcuterie + cola zero


15u: kiwi + appel


18u: middagmaal (aardappelen, groenten, vlees, soep)


Voor het slapengaan: eetlepel olijfolie


Daarbij drink ik verspreid over de dag 2l water.





Heel veel acties dus om een zachtere ontlasting te krijgen. MAAR het eerste stukje van mijn stoelgang wordt altijd terug hard. Dit met lange WC-momenten, soms persen, aambeien en kloofjes tot gevolg.


Soms lijkt het zelfs alsof de stoelgang niet door mijn poepgaatje kan, of dat deze geblokkeerd wordt aan mijn anus. Als het eerste stukje harde stoelgang erdoor is, volgt al de rest wel van zelf... zalig Smile


Doe ik teveel inspanningen om zachte stoelgang te krijgen en werkt dit averechts?
Of zijn er andere, betere acties die ik kan doen?


Ik ben die WC-momenten ZO BEU.... :'(
Ad
Maanvrouwtje




BerichtGeplaatst: 28-10-2017 17:11 Reageer met quote

Voor je hele gezondheid is het beter om zo min mogelijk snelle suikers en met name geraffineerde suikers te nuttigen. Van die ontbijtgranen die bol staan van de suiker dus maar niet. Kunstmatig zoetstoffen zijn nog erger dus die cola ook maar beter laten staan.
Het beste is bij elk eetmoment te zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels. Denk daarbij ook aan bruine rijst en peulvruchten. Het beste ook groenvoer bij elke maaltijd. Fruit zonder iets erbij kan de bloedsuikerspiegel ontregelen. Kaas als tussendoortje lijkt me ook niet zo'n goed idee. Is sowieso een belasting voor de spijsvertering. Je zou kunnen denken aan bijv speltwafels met zaden. Daar moet je wel goed op kauwen.
Zorg ook voor oplosbare vezels, zoals psyllium, inuline en appelvezels. In Colon clean zitten psyllium en inuline. het middel werkt goed voor je ontlasting en helpt ook je bloedsuikerspiegel. Ook gebruik van lijnzaad, goed fijngekauwd is goed voor je darmen.
Bij verstopping kunnen ook tekorten aan bepaalde stoffen spelen, zoals magnesium, vitamine B en D en omega 3.
Onze westerse manier van wc-bezoek is eigenlijk niet zo gezond. Beter zou zijn gehurkt op de wc. Een klein krukje voor je voeten of squatty potty is beter.
Index > Interne ziekten & Infectieziekten > Stoelgang blijft harder ondanks versch. acties Bookmark and Share
Pagina 1 van 1  

Copyright © Medisch Forum.nl 2004 - 2016