Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Hart- en vaatziekten > Piepend geluid op ritme hartslag uit borstkast / romp
Auteur Onderwerp: Piepend geluid op ritme hartslag uit borstkast / romp
Moniquesch




BerichtGeplaatst: 27-02-2017 7:28 Reageer met quote

Sportieve meid nu 17 al va 16 e met vlagen piepend geluid uit borstkast/romp.
Bij cardioloog testen gedaan en kastje gedragen en niets te zien. Artsen hebben het geluid niet gehoord maar wordt gevoeld als brommen in het hart en als iemand met oor op borst of buik legt, dan piepend geluid. Ben radeloos en vind het eng.. ik heb een lage bloeddruk en af en toe (2x per jaar) duizeling aanvallen als ik beweeg; ook als ik lig. Wie kan me helpen of op weg helpen??
Gr Monique
Ad
evitalolita




BerichtGeplaatst: 05-06-2017 16:15 Reageer met quote

Hallo,

Sorry voor late reactie maar dit kan een hartruis zijn. Ook kan het zijn dat een van de hartkleppen niet meer goed werkt of dat je hart lekt. Het kan ook zijn dat je een verminderde hartwerking hebt. Als ik jouw was zou ik naar een ander ziekenhuis gaan en daar je volledig laten onderzoeken.

De duizeligheid kan komen omdat je bloeddruk van een te lage bloeddruk ineens naar een te hoge bloeddruk gaat. Dit kan komen omdat je te snel ineens een inspannende beweging doet bijvoorbeeld als je in de ochtend wilt opstaan. Als je dit te snel doet stijgt je bloeddruk ineens heel snel en kun je duizelig worden. Maar dit hoeft het niet perse te zijn.

Een te lage bloeddruk kan ook komen door dat je hart niet op de manier functioneert zoals hij eigenlijk moet doen. Hij kan bijvoorbeeld belemmerd worden door een bloedstolsel, of beter gezegd, een bloedprop. Dit kun je voorkomen door veel te bewegen, heel veel water te drinken(2 Liter per dag) en toegevoegde suikers en slechte vetten te vermijden. Drink dat geen water uit frisdranken, soepen en fruitsapjes, maar gewoon puur water!

Dit betekend niet dat je helemaal geen suikers en vet meer mag eten want dat is juist nog slechter. Vermijd de toegevoegde suikers en de slechte vetten en eet juist slome koolhydraten, eiwitten en goede vetten. Ook is veel groenten eten heel belangrijk. Een gemiddeld mens moet ongeveer 250 gr groenten per dag eten.

Hieronder zie je de goede en slechte voeding:

Slecht:

- Toegevoegde suikers. Deze zitten in frisdrank, fruitsapjes, sausjes, Desserts(pudding, ijs etc)koek, snoep, gebak en andere lekkernijen.

- Snelle koolhydraten. Deze zitten meestal in brood dat wit is, witte rijst, witte pasta's, ook weer frisdranken, fruitsapjes, sausjes, chips, koek, snoep, gebak en andere lekkernijen. Ook ontbijtgranen vallen hieronder!

- Slechte vetten. Deze zitten in gefrituurde producten, producten met paneermiddel, pizza, varkensvlees(op ham na), alle sausjes, koek, snoep, gebak en andere lekkernijen, chips, volle melkproducten, roomkazen, roomboter en nog veel meer. Meestal kun je dit ook wel op het etiket vinden. Dit word dan aangegeven als verzadigd vet.

- Zoetstoffen. Er is niets zo erg als zoetstoffen. Ze zijn nog erger dan toegevoegde suikers. Dit betekend niet dat je hierdoor beter toegevoegde suikers kunt eten want toegevoegde suikers zijn ook heel erg slecht. Dus vermijd producten op zoetstof basis.

Goed:

- Groentes. Er is niets zo gezond en belangrijk als groentes. Het maakt niet uit welke groentes je eet, maar eet er wel genoeg van! Minimaal 250 gr per dag! Er word zelfs aanbevolen om 400 gr per dag te eten, maar voor iemand die dit niet gewend is, is dit wel heel veel.

- Volkoren producten. Witte broodproducten zijn zeer ongezond, maar volkoren producten juist niet. Hier praat ik over volkorenbrood, zilvervliesrijst, volkorenpasta en andere broodsoorten. Als het maar geen wit brood of witte rijst of witte pasta is. Verder zijn andere producten zoals haver, tarwe en rogge ook heel gezond.

- Vlees. Teveel vlees is nooit gezond, maar het is wel gezond als je iedere dag minstens 1 goed stuk vlees eet. Pak dan niet het varkensvlees(op ham na), maar rundvlees, gevogelte en vis. Ham als broodbeleg is juist mager, als je het vetrandje maar niet opeet. Ook is bewerkt vlees of vlees dat al gekruid is erg slecht. Je kunt beter onbewerkt vlees kopen en het thuis bewerken en kruiden. Dit is gezonder.

- Gevogelte. Er is niets zo mager als gevogelte. Het zit bomvol voedingsstoffen, maar tegelijkertijd is het verzadigd vet arm. Probeer om onbewerkt en ongekruid gevogelte te kopen en het thuis te bewerken en te kruiden. Dit is gezonder.

- Vis. Vis is heel gezond. In vis zitten juist vetten en voedingsstoffen die je nodig hebt. Denk maar aan vitamine D3. Ook zorgen deze vetten er juist voor dat je een gezonde huid hebt. Eet minstens 2x per week vis want dit is gezond. Eet dan niet de vissoorten met een paneerlaagje of een krokant laagje want dit is ongezond. Probeer ook hier weer ongekruid vis te kopen en het thuis te kruiden.

- Fruit. Fruitsapjes zijn zeer ongezond, in tegenstelling tot fysiek fruit. Eet minimaal 2 stuks fruit per dag want dit is juist gezond. Fruit bevat namelijk vitamines die je lichaam nodig heeft om te blijven functioneren.

- Melkproducten. Volle melkproducten zijn juist slecht, omdat ze veel vet bevatten. Maar halfvolle melkproducten of magere melkproducten zijn juist gezond omdat je hiervan sterke botten, pezen en spieren van krijgt. Ook 30+ jong belegen kaas of oudere kazen vallen hieronder. 2 tot 3 porties melkproducten op een dag is gezond. Eet daarnaast minimaal 1 plak kaas van 20 gr per dag.

- Noten en pinda's. Het is gezond om elke dag wat noten of pinda's te eten. Eet dan geen hele zak leeg, maar ongeveer een handje noten of pinda's, of pak een dessert bakje en doe wat noten of pinda's in het bakje tot de bodem net vol ligt.

- Ijzer. Ijzer is zeer belangrijk voor de hoeveelheid rode bloedcellen in je bloed. Ijzer voorkomt namelijk dat je bloedarmoede krijgt, wat op den duur nog meer hartklachten geeft zoals een lage bloeddruk en een verminderde hartfunctie. Eet ook weer niet teveel ijzer want dit is ongezond. Ijzer zit vooral in appelstroop en vleessoorten zoals rundvlees en lamsvlees. De dagelijkse aanbevolen hoeveelheid voor jouw leeftijd is 11 mg ijzer per dag. Maar in jouw geval mag dit wel 15 mg zijn.

Kortom, eet dus gezond en vermijd toegevoegde suikers, verzadigd vet, snelle koolhydraten, zoetstoffen en niet te vergeten: zout! Zout heb je nodig omdat het een bouwstof is, maar teveel zout zorgt voor gezondheidsklachten!

Succes en groetjes!
Index > Hart- en vaatziekten > Piepend geluid op ritme hartslag uit borstkast / romp Bookmark and Share
Pagina 1 van 1  

Copyright © Medisch Forum.nl 2004 - 2016