Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Diabetes > vage klachten
Auteur Onderwerp: vage klachten
meej




BerichtGeplaatst: 22-03-2015 19:34 Reageer met quote

Hallo allemaal,

Sinds een week heb ik last van de volgende klachten: slap gevoel in armen en benen, net of ik suiker te kort kom. Ik heb vaker last van suiker tekort met name net voor de lunch of avondeten en neem dan een dextro en alles is weer prima.

Maar nu al een hele week continu. Voor deze week sporte ik 3x per week en had eigenlijk nooit ergens last van. Ik ben 1 week gestopt met sporten wegens een vakantie (in eigen land) en toen begonnen de klachten een paar dagen erna.

Inmiddels ben ik erachter dat ik er last van krijg na het ontbijt (kom kellogs met melk), ongeveer een half uurtje later. Hetzelfde met de lunch (brood met divers beleg). Ook merk ik dat mijn hard sneller en harder klopt. 's avonds trek het gevoel meestal wel weg.
Als ik met andere dingen bezig ben (afleiding) moet ik zeggen dat ik het minder merk. Ik ben echter ook niet anders gaan eten dan voorheen.

Ik ben sinds ruim een jaar vegetarisch maar eet dus wel gewoon melk, eieren en kaas. Ik heb me regelmatig (half jaar geleden laatste keer) bloed onderzocht op alle gebieden. Alles was goed. Niks raars met suiker, B12 of wat dan ook. Toen waren andere klachten stress gerelateerd.. Dat is nu gelukkig niet meer van toepassing.

Maar goed, iemand enig idee wat dit kan zijn/is? Of iemand die dezelfde klachten heeft (gehad)?
En vooral wat kan ik er tegen doen? Het belemmert me niet veel, maar stoort me wil niet dat t erger wordt.
meej




BerichtGeplaatst: 22-03-2015 19:38 Reageer met quote

aanvullend: Ik eet dus veel groentes, 2 fruit als kan en veel volkoren producten. En ben niet oververmoeid. Het is alleen slap en hoge hartslag.
klijst




BerichtGeplaatst: 22-02-2016 18:56 Reageer met quote

het kan zijn, vraag een dokter of kijk online zoals op https://happyhealthy.nl/diabetes-symptomen/
zodat je het zeker kan weten, en kan ingrijpen!
Boedhinnetje




BerichtGeplaatst: 08-03-2016 22:33 Reageer met quote

Belangrijk om te zorgen voor de juiste voedingsstoffen. Zo min mogelijk suiker, dus beter geen cornflakes omdat dat soort producten je bloedsuikerspiegel laten schommelen en bevorder je vetopslag en het ontstaan van diabetes. google maar eens op insulineresistentie.
Beter zorgen voor voldoende eiwit en de juiste vetten. Bijvoorbeeld havermout met melk of namaakmelk. Beetje extra vet erbij, niet overdrijven hoor. Dan blijft de bloedsuikerspiegel beter in balans en heb je geen dextro nodig. als je een erge suikerbehoefte hebt kan je wat chroomtabletten slikken, die helpen ook de bloedsuikerspiegel stabiel te houden.
Bij de lunch de nadruk misschien wat meer op de eiwitten dan brood. Beter bijvoorbeeld een omelet of een moot vis en een beetje brood dan een paar boterhammen met een dun plakje beleg.
Kan zijn dat je ook wat andere supplementen nodig hebt. Kan je uitzoeken. Stoffen als magnesium en vitamine B en D bijvoorbeeld.
En kijk eens op sites zoals van Jesse van de Velde en anderen die tips hebben om insulineresistentie te voorkomen en te verminderen.
evitalolita




BerichtGeplaatst: 09-05-2016 11:41 Reageer met quote

neem de goede koolhydraten dus geen slechte! slechte koolhydraten zitten in alles wat vet is, waar veel toegevoegd suiker in zit zoals frisdranken, cake, taart, chocolade, snoep, friet, snacks, koekjes, wit brood, roomboter, stroop en noem maar op! dat is allemaal veel te slecht voor je! neem idd 2 stuks fruit, sommige mensen eten wel 4 stuks per dag, 250 tot 300 gram groentes, tussen de 5 en 7 sneetjes volkorenbrood met gezond beleg, dus geen suiker dingen zoals hagelslag, choco pasta, vruchtenhagel, pure jam, stroop enz enz. je kunt er ook kaas op doen of jam waar 50% minder suiker in zit, of zelfs een stuk fruit op brood? ook 1 glas melk bij het eten kan goed zijn, bij het ontbijt en de lunch. of eet een extra ei, dan krijg je toch eiwitten binnen, wat ook vaak goed voor je is, is als je weet dat je bijna gaat eten, dat je van te voren een banaan eet, gewoon standaard een banaan, een banaan zit bom vol met natuurlijke suikers waarvan je energie krijgt. en misschien eet je ook wel te weinig. je kunt beter te veel eten van alle gezonde dingen dan te weinig. suc6!
Index > Diabetes > vage klachten Bookmark and Share
Pagina 1 van 1  

Copyright © Medisch Forum.nl 2004 - 2016