Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Medicijnen > Wisselwerking Omega 3 DHA met simvastatine
Auteur Onderwerp: Wisselwerking Omega 3 DHA met simvastatine
frin




BerichtGeplaatst: 25-10-2013 13:30 Reageer met quote

Dag,

al meer dan 10 jaren neem ik simvastatine voor mijn cholesterol te doen dalen
sedertdien heb ik (nu 49 jaar) echter veel last van concentratiestoornissen, geheugen en vooral weinig of geen libido
de arts heeft een bloedanalyse gemaakt van de omega vetketens, hieruit bleek dat bij Omega 3 de DHA volledig nul is - laat nu juist dit sterk de eerder genoemde symptomen geven

ik heb beiden nodig, maar breekt de simvastatine de 's nachts (door de lever) aangemaakte DHA niet af ?

- niets op internet te vinden
- apothekers kunnen enkel zeggen "da's een goeie vraag"
- mijn arts weet daar ook niets over (omega 3 is geen geneesmiddel, simvastatine wel zegt hij)
- de pharma-ondernemingen zeggen dat ze hier niet willen op antwoorden

ni makkelijk en toch belangrijk
Ad
MUSJE2




BerichtGeplaatst: 28-10-2013 0:39 Reageer met quote

Hallo Frin,
Ik heb op Google gezocht voor je en heb alleen gevonden dat Simvastatine en aanverwanten de aanmaak van cholesterol door je lever verminderen en het gehalte LDL-cholesterol in je bloed verminderen.
Wel wordt aangeraden bij statines ook Omega 3 en 6 te slikken en bovendien Q 10 omdat statines ook de hoeveelheid Q 10 in je lichaam sterk zouden verminderen, waardoor klachten als vermoeidheid e.d. kunnen optreden. Google maar eens op Q 10 - gebrek. Bij mij verbetert m'n geheugen door Q 10 en m'n man, die Simvastatine slikt, krijgt er wat meer energie door...
Groet, Musje.
Index > Medicijnen > Wisselwerking Omega 3 DHA met simvastatine Bookmark and Share
Pagina 1 van 1  

Copyright © Medisch Forum.nl 2004 - 2016