Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Interne ziekten & Infectieziekten > verhoogde leverwaarden
Auteur Onderwerp: verhoogde leverwaarden
Rie-Anne




BerichtGeplaatst: 13-09-2012 21:50 Reageer met quote

Hallo,
Bij mij is vastgesteld dat er 3 lecerwaarden verhoogd zijn.
Ik krijg nog een echo en bloedonderzoek op hepatitis.
Volgens mijn huisarts kan het ook veroorzaakt worden door het gebruik van Simvastatine (cholesterolverlager).
Weet iemand daar wat van?

Alvast bedankt voor je reactie,

Rie-Anne
G
anja999




BerichtGeplaatst: 14-09-2012 8:46 Reageer met quote

Hallo Rie-anne,

ja dat herken ik ook, mijn leverwaardes waren ook verhoogd, de echo bracht niets aan het licht maar ik ben gestopt met de simvastatine , ( had veel last van de bijwerkingen), nu zijn mijn leverwaardes weer oké en ik slik geen cholesterol meer, wel is mijn cholesterol te hoog maar ik let goed op mijn voeding.

Dus..... alle medicatie gaat door je lever ??

groetjes Anja
Ruud59




BerichtGeplaatst: 16-09-2012 7:25 Reageer met quote

Rie-Anne schreef:
Hallo,
Bij mij is vastgesteld dat er 3 lecerwaarden verhoogd zijn.
Ik krijg nog een echo en bloedonderzoek op hepatitis.
Volgens mijn huisarts kan het ook veroorzaakt worden door het gebruik van Simvastatine (cholesterolverlager).
Weet iemand daar wat van?

Alvast bedankt voor je reactie,

Rie-Anne


Hallo Rie-Anne,

Ik slik ook al jaren Simvastatine tegen een te hoog cholestorol, maar dat is familiair aangelegd bij mij en heet dus Hypercholestorolamie, alwaar je niets aan kunt doen, behalve zorgen dat je cholestorolgehalte niet hoger wordt in je bloed en je medicijnen ertegen trouw blijven innemen! En...... inderdaad, je raad het al, ik heb inderdaad ook altijd een verhoogde leverwaarde of een zogeheten Leverfunctie-stoornis, maar dat heb ik nu al jaren en jaren hoor, en daar kan je héél oud mee worden, komt ook van de Simvastatine waarschijnlijk hoor Rie-Anne, maar moet wel af en toe voor bloedonderzoek, want het mag uiteraard niet erger gaan worden. Ik hoop dat je nu wat gerustgesteld bent en je ziet het, je bent niet alleen met dit probleem Rie-Anne Smile , dus kop op!
Groetjes en sterkte ermee!
Ruud, Leiden.
Ruud59




BerichtGeplaatst: 16-09-2012 7:27 Reageer met quote

anja999 schreef:
Hallo Rie-anne,

ja dat herken ik ook, mijn leverwaardes waren ook verhoogd, de echo bracht niets aan het licht maar ik ben gestopt met de simvastatine , ( had veel last van de bijwerkingen), nu zijn mijn leverwaardes weer oké en ik slik geen cholesterol meer, wel is mijn cholesterol te hoog maar ik let goed op mijn voeding.

Dus..... alle medicatie gaat door je lever ??

groetjes Anja


Hallo Anja,

Je Lever zorgt voor de zuivering van je bloed, dus al je medicatie gaat uiteraard ook door de lever, zoals alle stoffen die in je lichaam komen, want de lever zuivert dit en breekt de schadelijke stoffen nmelijk allemaal af, snap je?

Groetjes, Ruud, Leiden.
Rie-Anne




BerichtGeplaatst: 17-09-2012 15:12 Reageer met quote

Dank voor jullie reacties.
Vrijdag krijg ik de echo en wordt er bloed geprikt op 3 hepatitis-soorten. Puur om dat uit te sluiten.
Ik ben wel meer gerustgesteld voor als daar niets gevonden wordt.
Ik laat nog wel weten hoe het afloopt.
Index > Interne ziekten & Infectieziekten > verhoogde leverwaarden Bookmark and Share
Pagina 1 van 1  

Copyright © Medisch Forum.nl 2004 - 2013