Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Medicijnen > bijwerking cholesterol verlagers
Auteur Onderwerp: bijwerking cholesterol verlagers
anja999




BerichtGeplaatst: 28-03-2012 20:41 Reageer met quote

Hallo,

Ik slik al lange tijd chol. pillen en na een merk verandering kreeg ik vreselijke spierpijn en werd heel moe, weer een andere soort gekregen weer het zelfde , wederom andere gekregen en de bijwerkingen zijn gigantisch heftig, heel erge pijn in mijn benen, kan gewoon de trap niet meer op, hevige pijn in nek schouders armen en vingers en daarbij vreselijk moe.
ik ben er mee gestopt sinds zondag maar de pijnen blijven.
Het gaat om de simvastatine, Zocor, Atorvastatine en crestor.
Ik ben niet meer van plan om er nog in te nemen voel me zo ellendig ik weet niet waar ik het zoeken moet van het ongemak.
De apotheek zegt ook dat het bekend is dat er veel bijwerkingen zijn.
Ik heb zitten googlen en kwam uit bij Arterin een chol. verlager op natuurlijke basis wie heeft er ervaring mee?
Ik durf geen statines meer te nemen, mijn cholesterol zal er wel door stijgen maar dan maar eerder dood want zo is het ook geen leven.
Maandag in gesprek met mijn huisarts er over want dit is echt niet te hebben.

groetjes Anja
Ad
roos8




BerichtGeplaatst: 29-03-2012 0:23 Reageer met quote

Hallo Anja,
Wel eens gedacht aan vitaminen?
Vitamine B3 is een heel belangrijke vitamine en heeft ook een cholesterol verlagende werking.
Dan in de vorm van niacine en niet de niacinamide !!!!Niacinamide verlaagd niet het cholesterol . Niacine wel .
Vitamine B3 (niacine) is een in wateroplosbare vitamine,
zoals bij alle andere vitaminen uit het B-complex.
Beter dan alleen vitamine B3 te nemen, is het gehele B-complex te nemen.
Vitamine B3 is belangrijk voor een gezonde leverfunctie, en verlaagd het cholesterol peil.
Vitamine B3 verbetert ook de gezondheid van de huid, de bloedsomloop en het spijsverteringsstelsel.
Zoek zelf nog meer van niacine en cholesterol verlagend op . Verdiepd je er eens in ,
het is de moeite wel waard. Ik heb ook gezocht in mijn klachten en vitamine.
Ik voel me veel beter!
Groeten Roos
Keesvi




BerichtGeplaatst: 08-04-2012 10:04 Reageer met quote

Statines verlagen je cholesterol weliswaar maar het is de vraag of je gezondheid gediend is met die middelen.
Statines zijn typisch middelen waarbij je je moet afvragen of het middel niet erger is dan de kwaal.

Een verhoogd cholesterol ontstaat niet door bepaalde voedingsmiddelen zoals verzadigde vetten maar door een langdurig verkeerd voedingspatroon met veel geraffineerde koolhydraten en een overmaat aan linolzuur. Ik denk dat het vele malen beter voor je gezondheid is om te streven naar een voedingspatroon waarbij volwaardige voedselproducten de boventoon voeren.

Dat betekent dat je suiker en voedingsmiddelen die van wit meel zijn gemaakt het beste kunt vermijden. Uiteraard ook geen frisdranken en vruchtensap. Margarines en frituurvet zijn grotendeels gemaakt van goedkope plantaardige olie die veel te veel linolzuur bevatten. Neem liever roomboter of desnoods olijf- en arachideolie. Vis is prima, vooral de vette soorten. Doe rustig aan met koolhydraten en eet alleen de volkorenvarianten. Groente, een stukje fruit, eieren, kip en vlees zijn altijd goed.

Met Roos eens dat je aan kunt vullen met een vitamine- en mineralensupplement om de grote kans op tekorten te elimineren. Neem vitamine C apart, want daar heb je al gauw een tekort aan, naast vitamine D, E en K en de B-groep. Neem in ieder geval tenminste C en B-complex.
anja999




BerichtGeplaatst: 08-04-2012 11:00 Reageer met quote

Hallo Roos en kees,

Afgelopen maandag een gesprek gehad met mijn huisarts, hij vond het wel vreemd dat ik zo lang na het stoppen van de pillen nog hevige pijn had, hij heeft een bloedonderzoek laten doen, waarvan ik de uitslag nog niet heb.

Ja hij was het er mee eens dat het middel erger was als de kwaal en ik heb ook duidelijk gemaakt dat ik geen cholesterol verlagers meer wil slikken.
Het is geen leven zo, ben de pijnen nog niet kwijt, kun je nagaan.
Ik lette altijd al op mijn voeding,eet altijd volkoren producten en vette voedingswaren kan ik niet verdragen.
Suiker gebruik ik al heel wat jaren niet meer, eet graag fruit, vis, kip, maar van vlees ben ik niet zo'n liefhebster.
Ik moet over 2 weken naar de huisarts terug en dan wil ik met hem bespreken over het eventuele vit. tekort en hoe ik die het beste aan kan vullen.

De cholesterol verlagers worden maar klakkeloos voor geschreven en er wordt niet verder gevraagd of gekeken wat dit met je doet, volgens mijn apotheker hebben 30% van de gebruikers veel last van de bijwerkingen, kun je na gaan.

In ieder geval bedankt voor jullie tips.

groetjes Anja
marietta




BerichtGeplaatst: 10-02-2014 14:40 Reageer met quote

zie mijn verhaal over de rode rijstcapsules...(bij de onderwerpen: pravastatine) die gebruik ik als cholesterolverlager en het lijkt aardig goed te werken. Heel lichte spierpijn na een paar dagen en daarvoor Q10 naast de rode rijstcapsules genomen op advies van de natuurvoedingswinkel. Zelfs mijn huisarts vind het prima dat ik dit doe en wacht de uitslagen van mijn cholesterol dat ik over 2 weken moet laten meten met spanning af... Hoop dan echt niet weer aan de statines te moeten.
Index > Medicijnen > bijwerking cholesterol verlagers Bookmark and Share
Pagina 1 van 1  

Copyright © Medisch Forum.nl 2004 - 2016