Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Psyche > Probleem met Seroquel
Auteur Onderwerp: Probleem met Seroquel
EwaldPisces89




BerichtGeplaatst: 11-09-2011 19:04 Reageer met quote

Beste mensen,

Gisternacht had ik een probleempje met mijn medicijnen. Ik had 's avonds 2 biertjes op, paar uur later naar bed gegaan, medicijnen ingenomen 2x 25 mg Seroquel (Quetiapine), en chocola gegeten. Nu had ik de pillen tegelijk met chocola ingenomen. Later lag ik in bed muziek te luisteren met een nogal hoog volume. Toen ik bijna in slaap viel schrok ik hevig wakker van het harde geluid, ik schrok heviger dan anders. Mijn lichaam tintelde opeens raar, vooral mijn armen. Daarna wilde ik gaan slapen, maar het lukte niet meer, ik werd daardoor steeds meer geirriteerd. Toen had ik 25 mg extra ingenomen, half uur later nog geen effect. Toen nogmaals 25 ingenomen, dus in totaal dubbele dosis, half uurtje later sliep ik wel.

Nou is mijn vraag: heeft iemand ervaring hiermee? Heeft de adrenaline schok een neutraliserend effect op de medicijnen? Graag snel antwoord aub.
G
JCANJA




BerichtGeplaatst: 13-09-2011 10:45 Reageer met quote

Ook ik gebruik seroxel.Op mijn doosje met medicijnen staat nadrukkelijk het middel NIET met alcohol te gebruiken.
Jubelteen




BerichtGeplaatst: 13-09-2011 13:31 Reageer met quote

Ik weet wel dat alcohol, cacao (chocolade) en cafeine de symptomen/bijwerkingen juist verhoogd.
Dus ik ben vrijwel zeker dat je chocolade EN je alcohol de boosdoeners zijn. Zorg dat als je een pilsje drinkt of chocolade eet of koffie drinkt dat het niet vlak bij het moment is dat je je medicatie in moet nemen.

De adrenaline is een middeltje van het lichaam om je stofjes weer in balans te krijgen.
EwaldPisces89




BerichtGeplaatst: 14-09-2011 7:46 Reageer met quote

Ten eerste wil ik kwijt dat het word afgeraden alcohol te gebruiken, en niet verboden, het mag dus wel maar is dus niet handig. Ten tweede gaat de vraag juist of het stoppen van de werking door de adrenalineshot. Ik wilde daarover juist weten hoe dat kan. Daarbij was ik wel vaker geschrokken van mijn redelijk harde muziek, maar kon daarna toch gewoon slapen. Alleen deze keer schrok ik zo hevig dat de werking direct gestopt was. Ik heb overigens ook een waarschuwing gehad geen dubbele dosis meer in te nemen, waar ik ze overigens wel gelijk in geef. Toch bedankt voor het antwoord. Graag hoor ik snel meer.
Jubelteen




BerichtGeplaatst: 14-09-2011 8:21 Reageer met quote

Nou, dan heb ik het verkeerd gelezen... Of zo'n adrenalineshot de werking stopt.... geen idee.
Denk dat dat een medische vraag is en de dokter die het beste kan beantwoorden.... of een dokter hier op het forum of zo... Succes.
EwaldPisces89




BerichtGeplaatst: 14-09-2011 10:39 Reageer met quote

Ok bedankt.
Index > Psyche > Probleem met Seroquel Bookmark and Share
Pagina 1 van 1  

Copyright © Medisch Forum.nl 2004 - 2013