Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Diabetes > Erg duizelig na metformine
Auteur Onderwerp: Erg duizelig na metformine
Jake53




BerichtGeplaatst: 08-09-2010 18:06 Reageer met quote

Na een bloedtest bij de HA bleek ik 7,6 te hebben, niet op een nuchtere maag.
Ik heb enkele weken geprikt en kwam niet boven deze waarde.
Voordat ik afgevallen ben (15 kg) en minder bewoog zat ik altijd op 5.
Na deze laatste meting kreeg ik metformine 500mg voorgeschreven, de eerste 2 weken 1 maal daags, daarna 2 maal daags. Het gevolg is dat ik erg duizelig ben en een beetje scheel ga zien.
Ik heb de HA gebeld en mij werd gezegd de dosering te halveren.
Mij is altijd verteld dat er tussen 4 en 8 niets aan de hand is, dus geen diabetes.
Wie heeft dergelijke ervaringen?
christel77




BerichtGeplaatst: 13-10-2010 14:24 Reageer met quote

Hallo,
Ik heb zelf diabetes type 2 en slik ook metformine.Je kunt er inderdaad behoorlijk duizelig van woorden vooral in het begin als je begint.Mij is gezegd dat als mijn suiker lager dan 4,8 is dan heb ik een hypo en hoger dan 7,5 mag ik niet komen.
Ik zou eens een dagcurve laten prikken in het ziekenhuis.
Als je steeds boven de 7,5 hebt en lager dan 4,8 dan zou ik toch maar eens contact gaan zoeken met je huisarts.
Groetjes
Christel
Jake53




BerichtGeplaatst: 13-10-2010 17:05 Reageer met quote

Hallo Christel,
dank je voor je reactie. Ik zal het zeker doen.
Index > Diabetes > Erg duizelig na metformine Bookmark and Share
Pagina 1 van 1  

Copyright © Medisch Forum.nl 2004 - 2016