Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Psyche > paroxetine van ander merk... ineens bijwerkingen?
Auteur Onderwerp: paroxetine van ander merk... ineens bijwerkingen?
vlinderr




BerichtGeplaatst: 20-09-2009 18:13 Reageer met quote

Hoi
Ik slik al jaren paroxetine (halfje per dag) van het merk PCH. Sinds vorige week krijg ik ze ineens van het merk Aurobindo. (waarschijnlijk ivm de prijs)
Ik voel me sindsdien echt ziek. Duizelig, zweten, trillerig, hartkloppingen... kortom; alle kenmerken van afbouwen of een vergeten tablet.
De werkzame stoffen lijken hetzelfde, maar heb me zelden zo beroerd gevoeld. Heeft iemand ervaring hiermee?
Ad
speculaas




BerichtGeplaatst: 20-09-2009 19:50 Reageer met quote

Ik heb precies hetzelfde; maar heb dit al maanden..
Voel me erg onbegrepen..
Apotheek en psychiater zeggen dat het om de zelfde stoffen gaat en het absoluut niet kan, maar sinds die omschakeling voel ik me beroerd!
Ben blij nu dit berichtje hier v de ene kant tegen te komen, wel herkenning..
speculaas




BerichtGeplaatst: 20-09-2009 19:51 Reageer met quote

ik slik trouwens 20 mg
marjan27




BerichtGeplaatst: 20-09-2009 21:36 Reageer met quote

Blij dat ik dit even lees.ook ik kreeg dit andere merk,ik voel me ook vaak duizelig de laaste tijd, maar nooit bij nagedcht dat het hier wel eens van kon komen.
Ik wil toch even contact opnemen met de apotheek.
vlinderr




BerichtGeplaatst: 21-09-2009 6:14 Reageer met quote

Dank jullie wel voor de antwoorden. Ben blij te horen dat ik niet de enige ben! Ga vandaag ook even contact opnemen met de apotheek, al verwacht ik dat ze het niet zullen erkennen...
speculaas




BerichtGeplaatst: 21-09-2009 7:54 Reageer met quote

als jullie contact opnemen met de apotheek doe ik het ook.
willen jullie laten weten wat ze ermee gedaan hebben?
ben heel benieuwd?
Mss moeten we allemaal een melding doen bij Lareb.
Mss een tip. Weet het niet..
evalynn




BerichtGeplaatst: 21-09-2009 8:30 Reageer met quote

meiden!!
het zou echt goed zijn als jullie contact op zouden nemen met de apotheek of een melding gaan doen bij Lareb.
Het gaat idd om veel goedkopere medicatie en waarschijnlijk zal de apotheek het probleem niet erkennen omdat ze dan zeggen dat het precies dezelfde werkstoffen heeft!

ik had dat namelijk ook met paroxetine! voelde me vreselijk met die zogenaamde nieuwe medicatie. Ik heb erop gestaan dat ik andere medicatie kreeg. Heb dit uiteindelijk wel gekregen , maar een andere soort dan paroxetine.

Heel veel succes en hoop dat jullie je begrepen voelen als jullie gaan bellen! want niks is zo frustrerend als ze gaan zeggen dat , dat echt niet kan omdat het dezelfde werkzame stoffen heeft.....

Groetjes Eva-Lynn
speculaas




BerichtGeplaatst: 21-09-2009 15:56 Reageer met quote

Ik heb geen contact opgenomen met de apotheek, ze vinden me daar toch al een zeur, omdat ik te vaak en teveel iets over mijn medicijnen wil weten.
Ik ga het wel bij lareb melden.
Ik weet toch dat de apotheek in mijn geval niets zal veranderen.
evalynn




BerichtGeplaatst: 21-09-2009 17:54 Reageer met quote

speculaas , en dan vinden ze je een zeur??!!???? Shocked Shocked Shocked

belachelijk zeg!!!!
je mag toch vragen als je vragen hebt? en al helemaal over medicatie lijkt me!
rot zeg dat ze je dat gevoel geven! Sad

goed van je dat je het wel bij het lareb gaat melden!!!!

groetjes Eva-Lynn
marjan27




BerichtGeplaatst: 21-09-2009 18:02 Reageer met quote

Ik ben vandaag bij de apotheek geweest,en werd gelukkig wel naar me geluisterd,ze zij dat het wel de zelfde werkzaame stof hadden,maar dat de fabriek er nog wel hulpstoffen bij in doet, en daar kan je wel anders op reageren.
Ik moest even contact met mijn huisarts opnemen,ik heb het verhaal dus even uitgelegt en zonder problemen krijg ik nu weer seroxat,er komt dan bij te staan dat dit mediche noodzaak is en dan kan het wel,en word ook gewoon vergoed.

Ik hoop dat jullie het ook lukt,want het moet niet nodig zijn dat we ineens anders gaan reageren op de medicijnen die ons juist zo goed moet helpen
s6 liefs..
evalynn




BerichtGeplaatst: 21-09-2009 18:38 Reageer met quote

marjan dat is fijn zeg! gelukkig hebben ze wel naar jouw geluisterd en kun je gewoon weer verder met seroxat.
bij mij vertelden ze dat bvb er weer niet bij....

ik heb nu andere anti depressiva en dat helpt mij ook goed gelukkig! ik moest destijds ook veranderen ivm kinderwens.
marjan27




BerichtGeplaatst: 21-09-2009 19:11 Reageer met quote

he evalynn,ja ben er ook erg blij om dat het zo makkelijk ging en dat ze me begrepen.

Ik heb nog geen kinderen maar wil dat wel graag in de toekomst,is het dan verstandig om over te gaan naar een ander medicijn ipv seroxat?
evalynn




BerichtGeplaatst: 21-09-2009 20:45 Reageer met quote

ja toen we de wens hadden slikte ik citalopram en dat schijnt het meest slecht te zijn voor de conceptie. (zei mn gyn)
paroxetine was ik vanaf (ivm de bijwerkingen) ik kreeg daarna de citalopram.

ik zit nu aan de prozac.
de meest ''veilige'' keuze..... tuurlijk is het beter om er mee te stoppen maar dat red ik niet.
we zijn nu 2 jaar verder... nog niet zwanger ook niet geweest ,maar als ik zwanger wordt dan blijf ik het wel slikken. ik sta dan onder behandeling van de kinderarts. die volgt dan het kindje!
maar ja zover is het nog lang niet..
prozac werkt bij mij super!!! beter nog als citalopram en paroxetine
marjan27




BerichtGeplaatst: 22-09-2009 20:57 Reageer met quote

oke bedankt voor je reactie,ik zal er tezijne tijd ook met mijn huisarts over praten.

{lukt nog niet om zwanger te worden bij jou?}
evalynn




BerichtGeplaatst: 22-09-2009 23:09 Reageer met quote

nee nog steeds niet gelukt!
vlinderr




BerichtGeplaatst: 23-09-2009 19:28 Reageer met quote

Hoi allemaal
Fijn zoveel reacties!
Ik had het verhaal aan mijn moeder verteld en die spreekt haar schoondochter. Die had meteen zoiets van: he, ik slik dat ook en ik dacht dat ik gek was dat ik me zo beroerd voel sinds ik een ander merk krijg. Haar zus is ook aan de paroxetine en die was er ook al flink beroerd van geworden... blijkbaar hebben veel mensen vanaf deze maand een ander merk gekregen...
Zij heeft direct de huisarts gebeld en het verhaal uitgelegd. Ze kreeg direct te horen dat het werd geregeld en dat ze binnen 2 dagen de oude paroxetine weer kon ophalen.
Toch typich dat het bij ons 3en om de paroxetine aurobindo gaat...
Ik heb de doktersassistent gebeld en zij zou overleggen met mijn huisarts of ik een ander recept zou kunnen krijgen. Ik hoor het morgen waarschijnlijk.

Heel goed als mensen aan de bel gaan trekken... moeten we echt allemaal blijven doen. We zijn niet raar als we ons zo ziek voelen door een andere fabrikant, blijkbaar zit er dan toch iets niet goed.

succes allemaal en ik hou jullie ook op de hoogte.
marjan27




BerichtGeplaatst: 25-09-2009 23:58 Reageer met quote

nu ik weer de paroxetine heb is mijn duizeligheid over,en voel me weer veel beter!
diedelicious24




BerichtGeplaatst: 01-10-2009 21:29 Reageer met quote

klopt ik slik ook paroxetine
maar dan 30 mg
en kreeg toen ook van een ander merk en had er ook last van bijwerkingen
maar heb nu weer me oude merk en daar gaat het goed bij
marjan27




BerichtGeplaatst: 01-10-2009 22:26 Reageer met quote

Het moet toch eigenlijks stoppen dat ze ons met die goedkoope troep opzadelen.
remmy




BerichtGeplaatst: 03-10-2009 15:41 Reageer met quote

Fijn dat jullie dit geregeld krijgen. Ik heb het hier een keer met de apotheker over gehad toen ging het over een ander medicijn en die zei dat het tussen de oren zat als patienten zeiden dat ze er ziek van werden of ineens bijwerkingen hadden.
Index > Psyche > paroxetine van ander merk... ineens bijwerkingen? Bookmark and Share
Pagina 1 van 4  

1, 2, 3, 4  Volgende

Copyright © Medisch Forum.nl 2004 - 2016