Het medisch discussie forum, waar medisch professionals herkenbaar mee discussieren en antwoord geven op medische vragen. Het medisch discussie forum voor lotgenotencontact
en informatie van ervaringsdeskundigen.

www.medischforum.nl
   Registreer   |   Informatie  |   Zoeken  |   Actieve Onderwerpen  |   Links  |   Inloggen
Index > Overige ziekten > Laxeer tabletten verslaving
Auteur Onderwerp: Laxeer tabletten verslaving
ten ten




BerichtGeplaatst: 18-08-2009 22:47 Reageer met quote

Hallo ik ben al 16 jaar ernstig verslaafd aan laxeerpillen 240 per dag. mijn lichaam is op. heb al meerdere keer een poging gedaan om te stoppen met de laxeer tabletten maar dan worden de lichamerlijke klachten nog erger. Wie heeft hier ervaring mee.
Of wie weet waar ik hulp kan krijgen ik word steeds van het kastje naar de muur gestuurd.
Wie kan mij HELPEN HEEL GRAAG

Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation
G
marjan27




BerichtGeplaatst: 18-08-2009 23:39 Reageer met quote

wat is de reden dat je die pillen gebruikt?
en wat voor klachten heb je allemaal dan?
ten ten




BerichtGeplaatst: 19-08-2009 11:54 Reageer met quote

16 jaar geleden ben ik begonnen met laxeren omdat ik af wilden vallen. tijdens mijn zwangerschap ben ik 32 kilo aangekomen. stom he als ik dit had geweten dan had ik het nooit van mijn leven gedaan.
na lang gebruik van laxeer tabletten worden je darmen lui. nou dat zijn de mijne behoorlijk. als ik geen pillen slik kan ik 3 weken niet naar de wc. ik bespaar je de rest maar dat is erg pijnlijk. Ik hou ontzettend veel vocht vast, heb last van mijn nieren. Bedankt voor je belangstelling. Heb jij hier ervaring mee Question
marjan27




BerichtGeplaatst: 19-08-2009 23:17 Reageer met quote

Nee ik heb er geen ervaring mee,alleen moet ik wel goed op mijn voeding letten om naar de wc te kunnen.
Kan je niet proberen om andere darm stimulerende dingen te gebruiken?
zoals,geweekte pruimen,roosvicee laxo,bruinbrood,roggebrood sinaasappelsap enz....en dan de laxeer tabletten verminderen of te laten staan?
Ik werk zelf in de voeding dus weet er een klein beetje van af!
Ook kan je misschien movicolon gebruiken,deze poeder los je op in water..gebruiken we veel in de zorg als mensen niet naar de wc kunnen.

Ik neem aan dat je wel serieus word genomen,dat je last van je nieren hebt?
ten ten




BerichtGeplaatst: 19-08-2009 23:55 Reageer met quote

Hallo marjan

Ik heb al van alles geprobeerd wat voeding betreft maar helaas het helpt allemaal niet. Mijn darmen zijn zo lui geworden door de laxeer tabletten het is erg achresief. Buiten dat ik mijn lichaam vergiftig door het gebruik van die pillen leef ik verder wel gezond kwa voeding ,beweging,drink niet rook niet enz. Doktoren weten niet wat ze met me aan moeten te weinig ervaring met laxeer gebruik. Vandaar dat ik ale hulp kan gebruiken en hoop dat iemand mij een arts of iets anders kan adviseren.
marjan27




BerichtGeplaatst: 20-08-2009 0:10 Reageer met quote

pfff nou ik hoop dan idd dat er iemand is die een goed advies voor je heeft,ik weet het zo ook niet.
wens je sterkte.....
Jacq_2008




BerichtGeplaatst: 20-08-2009 7:48 Reageer met quote

Hoi, lastig probleem...
Ik heb zelf geen ervaring hiermee.
Er is ook een thee voor natuurlijke stoelgang van zonnatura. Misschien is dat een optie. En kan je die laxeertabletten niet rustig afbouwen? Steeds wat minder nemen? Of denk ik nu te makkelijk en heb je dat ook allang geprobeerd?

Heel veel sterkte in ieder geval en ik hoop dat iemand met ervaring je hierin kan adviseren.
ten ten




BerichtGeplaatst: 20-08-2009 11:05 Reageer met quote

Hallo bedankt voor je reactie.
Ik zou willen dat ik het met een thee-tje op kon lossen of natuurlijk met gezonde vezelrijken voeding maar helaas door 16 jaar teveel laxeer tabletten gebruik doen mijn darmen niets meer. het is namerlijk erg achresief spul in eerste instantie worden je darmen lui want ze hoeven zelf niets meer te doe door dat je die pillen slikt.
Jacq_2008




BerichtGeplaatst: 20-08-2009 12:01 Reageer met quote

Misschien kunnen ze je verder helpen in een academisch ziekenhuis?
Heleen




BerichtGeplaatst: 20-08-2009 12:41 Reageer met quote

tja, als je al zo lang middelen gebruikt die de darmwand prikkelen, zal dat inderdaad niet meer op te lossen zijn met andere, minder schadelijke laxeermiddelen. soms is het spoelen van je darm dan nog de enige optie. ben je al bij een MDL-arts geweest?
G
ten ten




BerichtGeplaatst: 20-08-2009 12:45 Reageer met quote

ja daar ben ik meerdere malen geweest. heb nu toestemming van mijn huisarts gekregen om mij helemaal te laten onderzoeken van top tot teen maar ja nu nog de goeie arts.
Ladypiano




BerichtGeplaatst: 20-08-2009 13:24 Reageer met quote

Heleen schreef:
. ben je al bij een MDL-arts geweest?


een psychiater consulteren lijkt mij beter Idea
evalynn




BerichtGeplaatst: 20-08-2009 14:03 Reageer met quote

Hoi ,
heb je nog nooit eerder een verwijzing gekregen naar een ggz instantie? lijkt me ook beter idd om naar psychiater te gaan.


zekers lichamelijk zal het ook veel doen met je , en daar zul je toch echt voor naar de arts moeten gaan. Maar om nu hier te vragen naar een goede arts? weet niet of je huisarts miss een tip heeft gegeven? aangezien hij groen licht geeft voor een algehele check! dan heeft hij toch ook wel een doorverwijzing gegeven?

Daarnaast zou ik als ik jouw was ook naar een ggz instantie gaan! om op die manier te werken aan je problemen. zodat je van je verslaving af komt!

succes ermee!!
groetjes Eva-Lynn
Heleen




BerichtGeplaatst: 20-08-2009 14:41 Reageer met quote

ten ten schreef:
ja daar ben ik meerdere malen geweest. heb nu toestemming van mijn huisarts gekregen om mij helemaal te laten onderzoeken van top tot teen maar ja nu nog de goeie arts.

Wat was de suggestie van de MDL-arts dan? is er een darm-passage onderzoek geweest?

Ladypiano: misschien kan psychologische hulp hierin ondersteunend zijn, maar ik kreeg de indruk dat het grootste probleem op dit moment is dat de darmen van TO gewoon niet meer werken. bij langdurig gebruik van middelen als bisacodyl of x-preap en dat soort troep, krijg je op den duur een atonische ('luie') dikke darm. er is dan onherstelbare schade en de darm gaat niet meer uit zichzelf werken. afbouwen van de laxeermiddelen zal de klachten dan alleen verergeren, en ook niet-schadelijke middelen als movicolon, metamucil of magnesiumoxide werken dan niet meer. de darm ligt bijna compleet stil, en de MDL-arts is de meest aangewezen persoon om te onderzoeken óf en in hoeverre dit het geval is, en wat de beste behandeling nu is. ik ken verschillende mensen die (danwel om medische redenen en op voorschrift van hun arts) jarenlang dergelijke middelen hebben gebruikt, en die mensen moeten nu óf dagelijks hun darm spoelen, óf hebben een ileo(dunne darm)stoma. het gaat hier echt om een serieus medisch probleem, al is het misschien ontstaan door een psychische stoornis of simpelweg het onverstandig gebruik van laxeerpillen.
ten ten




BerichtGeplaatst: 20-08-2009 15:11 Reageer met quote

heleen dank je wel ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.Ik ben al 2 jaar in terapie geweest dat heeft mij super veel geholpen maar helaas zijn mijn darmen zo lui dat ze niets doen.
ten ten




BerichtGeplaatst: 20-08-2009 15:12 Reageer met quote

Daar ben ik nog even drukte hem te snel weg.
Ben jij arts?
Heleen




BerichtGeplaatst: 21-08-2009 8:56 Reageer met quote

ten ten schreef:

Ben jij arts?

Nee hoor, ik ben gewoon een leek op dit gebied die zelf ook de nodige problemen heeft en toevallig ook een goed geheugen.

Maar wat is er bij jou onderzocht door de MDL-arts? En heeft hij/zij je een advies gegeven?
gleyni




BerichtGeplaatst: 24-02-2010 23:40 Reageer met quote

Net heel het verhaal gelezen, ik zit op dit moment in dezelfde situatie, hoe is het nu?
Ik wil stoppen met laxeermiddelen en kan alle info gebruiken
ten ten




BerichtGeplaatst: 28-02-2010 17:55 Reageer met quote

nou het is een lange weg maar beetje bij beetje kom ik er hoop ik wel. misschien is het handig om adres of telefoonnummer te wisselen want het is een heel lang verhaal. vind je dat wat
ten ten




BerichtGeplaatst: 28-02-2010 20:23 Reageer met quote

dit is mijn mail adres **********

    Moderator opmerking:
    Het is niet toegestaan om (email)adressen in berichten te plaatsen.
    Zie de forum regels.
    U kunt wel uw emailadres in een gebruikersprofiel plaatsen.
G
Index > Overige ziekten > Laxeer tabletten verslaving Bookmark and Share
Pagina 1 van 2  

1, 2  Volgende

Copyright © Medisch Forum.nl 2004 - 2013